AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #1 Del Skrevet 8. mars 2018 Hei, Jeg er førstegangskjøper og lurer på om help boligkjøperforsikring er noe bra? Jeg personlig er utrolig lei av forsikinger som bare lurer seg unna. Har bare dårlige erfaringer med forsikring. Føler det alltid er noen smutthull i lovverket som forsikringsselskapet bruker for alt det er verdt for å slippe unna... Eller så er det diverse vilkår som er helt urimelige. Men neon forsikringer må man jo ha, spørsmålet er bare om boligkjøperforsikring er en av dem? Noen med erfaringer å dele? Fikk dere hjelp når dere trengte det, eller bare avfeide de dere med at de ikke kunne hjelpe? (Det er snakk om selveier leilighet hvis det har noe å si) Anonymkode: 97280...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2 Del Skrevet 8. mars 2018 Dytt Anonymkode: 97280...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 8. mars 2018 #3 Del Skrevet 8. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg er førstegangskjøper og lurer på om help boligkjøperforsikring er noe bra? Jeg personlig er utrolig lei av forsikinger som bare lurer seg unna. Har bare dårlige erfaringer med forsikring. Føler det alltid er noen smutthull i lovverket som forsikringsselskapet bruker for alt det er verdt for å slippe unna... Eller så er det diverse vilkår som er helt urimelige. Men neon forsikringer må man jo ha, spørsmålet er bare om boligkjøperforsikring er en av dem? Noen med erfaringer å dele? Fikk dere hjelp når dere trengte det, eller bare avfeide de dere med at de ikke kunne hjelpe? (Det er snakk om selveier leilighet hvis det har noe å si) Anonymkode: 97280...8bc Den er egentlig ikke verdt så mye. Forsikringen dekker ikke feil på boligen, bare advokatutgifter. I praksis er de veldig lite ivrige til å hjelpe deg (det er mye billigere for dem å overbevise deg om at du ikke vil komme noen vei) Det viktigste er å sjekke boligen du tenker å kjøpe veldig veldig veldig nøye for skjulte feil og mangler, det kan spare deg for mange hundre tusen kroner i utgifter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #4 Del Skrevet 9. mars 2018 Jeg ville aldri kjøpt eller solgt bolig uten denne type forskning. En tvist om noe relatert til bolig kan bli svært, svært dyrt og omfattende. Dropp heller mobilforsikring og sånt tull. Anonymkode: c9cf5...61f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #5 Del Skrevet 9. mars 2018 Jeg ville heller aldri kjøpt eller solgt uten den type forsikring, og jeg hadde også Help da jeg kjøpte bolig. Jeg fikk aldri bruk for den og har solgt boligen igjen (uten å kjøpe ny), men når type 1/4 boligsalg ender med misnøye eller klage er det idiotisk å ikke ha støtte fra advokat i ryggen Anonymkode: f6ca5...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #6 Del Skrevet 9. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville aldri kjøpt eller solgt bolig uten denne type forskning. En tvist om noe relatert til bolig kan bli svært, svært dyrt og omfattende. Dropp heller mobilforsikring og sånt tull. Anonymkode: c9cf5...61f 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville heller aldri kjøpt eller solgt uten den type forsikring, og jeg hadde også Help da jeg kjøpte bolig. Jeg fikk aldri bruk for den og har solgt boligen igjen (uten å kjøpe ny), men når type 1/4 boligsalg ender med misnøye eller klage er det idiotisk å ikke ha støtte fra advokat i ryggen Anonymkode: f6ca5...7b5 Det er jeg i prinsippet enig i, spørsmålet er bare om dette er en forsikring som hjelper deg eller vrir seg unna? Har fått nok av forsikringer som sleiper seg unna hver gang det er noe. Ts Anonymkode: 97280...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #7 Del Skrevet 9. mars 2018 Boligkjøperforsikring er i praksis bare tull. Om du får problemer med huskjøpet vil du bruke like mye tid på å kjempe mot eget forsikringsselskap som mot selgers forsikringsselskap. Spar deg for i alle fall én av kampene, og bruk heller kreftene på å slåss mot selgers forsikringsselskap. Anonymkode: 12901...d34 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 9. mars 2018 #8 Del Skrevet 9. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Boligkjøperforsikring er i praksis bare tull. Om du får problemer med huskjøpet vil du bruke like mye tid på å kjempe mot eget forsikringsselskap som mot selgers forsikringsselskap. Spar deg for i alle fall én av kampene, og bruk heller kreftene på å slåss mot selgers forsikringsselskap. Anonymkode: 12901...d34 Dette forutsetter at du har råd til å legge ut for advokatutgifter inntil du vinner rettssaken du eventuelt må kjøre. Når du vinner, får du dekket advokatutgiftene, men det kan ta lang tid (år). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 9. mars 2018 #9 Del Skrevet 9. mars 2018 På 8.3.2018 den 14.32, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg er førstegangskjøper og lurer på om help boligkjøperforsikring er noe bra? Jeg personlig er utrolig lei av forsikinger som bare lurer seg unna. Har bare dårlige erfaringer med forsikring. Føler det alltid er noen smutthull i lovverket som forsikringsselskapet bruker for alt det er verdt for å slippe unna... Eller så er det diverse vilkår som er helt urimelige. Men neon forsikringer må man jo ha, spørsmålet er bare om boligkjøperforsikring er en av dem? Noen med erfaringer å dele? Fikk dere hjelp når dere trengte det, eller bare avfeide de dere med at de ikke kunne hjelpe? (Det er snakk om selveier leilighet hvis det har noe å si) Anonymkode: 97280...8bc Jeg jobber som megler, og mener dette er en svært smart forsikring å ha. For det første er den relativt billig. 4-6000 kroner ved kjøp av leilighet for en forsikring som varer i hele reklamasjonstiden er en liten brøkdel av hva en potensiell rettssak / prosess kan ende med å koste. For det andre får de som faktisk har en sak ofte svært god hjelp av Help / Legal 24 osv. De vet jo at den eneste måten de kan forsvare sin eksistens på, og strekker seg gjerne litt utover det de må for å unngå negativ omtale. Sist og ikke minst er de fleste som er negative til slike forsikringer de som gjerne ikke vet forskjell på boligkjøp / boligselgerforsikring og hva de dekker, hva avhendingsloven faktisk åpner for mv. Ergo er de preget av urealistiske forventninger - og det er jo ikke forsikringsselskapets feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 9. mars 2018 #10 Del Skrevet 9. mars 2018 Mulig jeg er noe på bærtur nå, men så lenge du har innboforsikring/villaforsikring (husforsikring) så er rettshjelp inkludert i dette. Mange dropper boligkjøperforsikring nettopp fordi du får nøyaktig det samme i en egen forsikring du må ha for å eie. Ellers fikk jeg et godt tips fra @O.G i går; stopp boligsvindel på facebook, dette er hovedsakelig gruppen for deg. Ellers kan jeg ikke skrike høyt nok når det kommer til viktigheten av å sjekke alt, og da mener jeg ALT. Ta med deg en elektriker på befaring, dette koster, men da slipper du mest sannsynligvis blemmen vi sitter i nå; fullstendig ubrukelig førstetg (hvor blant annet mannen har kontor, varmepumpe er koblet til - som nå er verdt null komma niks). Jævlig morsomt i grunn, nesten så jeg ler meg litt til døde her jeg sitter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #11 Del Skrevet 9. mars 2018 Har dårlige erfaringer med dem.Betalte 8000 kr for at de skulle se på saken.Er dette lov? Badet var i elendig forfatning i boligen jeg hadde kjøpt ,De bestemte seg ganske raskt for at nei vi kommer ingen vei med dette.Virker som det er vanlig praksis hos dem å avslå de fleste saker.Jeg hadde ingen støtte i HELP forsikring.Følte jeg hadde de i mot meg også.Lite hjelpsomme og ikke intressert i å gå videre med saken.Se på netet mange som opplever akkurat det samme.STYR UNNA er mitt råd. Anonymkode: 3d21a...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #12 Del Skrevet 9. mars 2018 1 time siden, Grandidosa83 skrev: Jeg jobber som megler, og mener dette er en svært smart forsikring å ha. For det første er den relativt billig. 4-6000 kroner ved kjøp av leilighet for en forsikring som varer i hele reklamasjonstiden er en liten brøkdel av hva en potensiell rettssak / prosess kan ende med å koste. For det andre får de som faktisk har en sak ofte svært god hjelp av Help / Legal 24 osv. De vet jo at den eneste måten de kan forsvare sin eksistens på, og strekker seg gjerne litt utover det de må for å unngå negativ omtale. Sist og ikke minst er de fleste som er negative til slike forsikringer de som gjerne ikke vet forskjell på boligkjøp / boligselgerforsikring og hva de dekker, hva avhendingsloven faktisk åpner for mv. Ergo er de preget av urealistiske forventninger - og det er jo ikke forsikringsselskapets feil. Megler får litt penger for at flest mulig tegner forikring gjennom dere.Bare tull med help forikring.Har omtrent ikke kjangs mot protector uansett.Protector er motparten Har dårlig erfaring med help.Ingen hjelp å få der.Skaff deg heller advokat hvis det blir nødvendig. Anonymkode: 3d21a...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #13 Del Skrevet 9. mars 2018 Avfeie er dems metode.Masse penger inn i kassa men følge det opp nei det gidder de ikke.Søk på nettet .Ligger flere negative saker om help forikring.Det er vanlig praksis hos dem å ikke hjelpe folk videre når de trenger hjelp. Anonymkode: 3d21a...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 10. mars 2018 #14 Del Skrevet 10. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Megler får litt penger for at flest mulig tegner forikring gjennom dere.Bare tull med help forikring.Har omtrent ikke kjangs mot protector uansett.Protector er motparten Har dårlig erfaring med help.Ingen hjelp å få der.Skaff deg heller advokat hvis det blir nødvendig. Anonymkode: 3d21a...100 Alle som formidler en tjeneste får litt for det. Altså får banken noen kroner av tilknyttet forsikringsselskap for de som tegner innboforsikring, bilforsikring, boligforsilring, livsforsikring mv. (Typisk sparebanker tilknyttet Eika eller lignende). Dette gjør ikke kjøp av disse forsikringene til en dum ide uansett. Det mange ikke forstår er at terskelen som følger av avhendingsloven for at det skal foreligge en reklamassjonssak mot selger er at det er en «vesentlig mangel»(bruktbolig). Her setter loven og rettspraksis opp en terskel på 5-6% av kjøpesum, og at det foretas en vurdering av hva en kjøper hadde grunn til å tro på bakgrunn av boligens tilstand/alder. Dette gjør at mange opplever at relativ store mangler, i kjøpers øyne, ikke oppfyller lovens kriterier og derfor ikke kan kreves erstattet av selger. Ser man på rettsakene mellom boligkjøperforsikring (Help) og boligselgerforsikring (typisk Protector) de senere år, er det relativt lik fordeling mellom vinn og tap for de respektive sidene. Dette gir en god indikasjon på at de respektive sidene faktisk representerer klientene sine godt. Fun fact om Protector er at de i 2017 utbetalte mer i erstatning til berettigede på bakgrunn av boligSELGERforsikring enn de tok inn i forsikringspremier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 10. mars 2018 #15 Del Skrevet 10. mars 2018 8 timer siden, dillyduzit skrev: Mulig jeg er noe på bærtur nå, men så lenge du har innboforsikring/villaforsikring (husforsikring) så er rettshjelp inkludert i dette. Mange dropper boligkjøperforsikring nettopp fordi du får nøyaktig det samme i en egen forsikring du må ha for å eie. Ellers fikk jeg et godt tips fra @O.G i går; stopp boligsvindel på facebook, dette er hovedsakelig gruppen for deg. Ellers kan jeg ikke skrike høyt nok når det kommer til viktigheten av å sjekke alt, og da mener jeg ALT. Ta med deg en elektriker på befaring, dette koster, men da slipper du mest sannsynligvis blemmen vi sitter i nå; fullstendig ubrukelig førstetg (hvor blant annet mannen har kontor, varmepumpe er koblet til - som nå er verdt null komma niks). Jævlig morsomt i grunn, nesten så jeg ler meg litt til døde her jeg sitter. Her tar du nok feil. Rettshjelpen i disse forsikringene er ofte svært begrenset i omfang i forhold til en boligkjøperforsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 10. mars 2018 #16 Del Skrevet 10. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dårlige erfaringer med dem.Betalte 8000 kr for at de skulle se på saken.Er dette lov? Badet var i elendig forfatning i boligen jeg hadde kjøpt ,De bestemte seg ganske raskt for at nei vi kommer ingen vei med dette.Virker som det er vanlig praksis hos dem å avslå de fleste saker.Jeg hadde ingen støtte i HELP forsikring.Følte jeg hadde de i mot meg også.Lite hjelpsomme og ikke intressert i å gå videre med saken.Se på netet mange som opplever akkurat det samme.STYR UNNA er mitt råd. Anonymkode: 3d21a...100 Denne saksframstillingen gir ingen informasjon om hvorfor de mente du ikke hadde en sak. Det er jo kjernen her.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune98 Skrevet 13. mars 2019 #17 Del Skrevet 13. mars 2019 Vi kjøpte hus i mai 2018 og har funnet mye feil og mangler. Vi har Help bolikjøpforsikring og saken går sin gang nå. Min erfaring så langt er at denne forsikringen er god å ha, men de gjør en elendig jobb. Det går tregt, de sender ikke takstmann, og vi må gjøre alt arbeidet selv. Vi har vurdert å bytte advokat, da dette er lov, men da sier forsikringselskapet at de kun dekker 1500 kr timen for advokat, mens de sier det koster 2500 kr timen for advokater. Min anbefaling er altså å kjøpe forsikringen, men skulle det dukke opp noe bør du skaffe deg så mye informasjon som mulig selv om skaden, pris, regelverk osv, for så å sende inn klagen. Men som sagt, det er et ekstremt dårlig firma, med ekstremt dårlige advokater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittekatt Skrevet 17. september 2021 #18 Del Skrevet 17. september 2021 Styr unna help boligkjøper/ selger forsikring; Ser på tv2 hjelper deg og innslag om dette selskapet, og støtter meg helt og fullt til dem som føler seg lurt av disse, har utelukkende dårlig erfaring med help og hadde spart mye penger og frustrasjon på og ikke kjøpe forsikring da vi for noen år siden kjøpte hus hvor det viste seg at der var store mangler. Help sin argumentasjon, " ikke stor nok størrelse på kostnad ved utbedring i fht pris på huset"..... forstå det den som kan..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #19 Del Skrevet 17. september 2021 Først og fremst har vel kjøper ofte for store forventninger til eldre hus. Anonymkode: ef2a2...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #20 Del Skrevet 17. september 2021 Kittekatt skrev (7 minutter siden): Styr unna help boligkjøper/ selger forsikring; Ser på tv2 hjelper deg og innslag om dette selskapet, og støtter meg helt og fullt til dem som føler seg lurt av disse, har utelukkende dårlig erfaring med help og hadde spart mye penger og frustrasjon på og ikke kjøpe forsikring da vi for noen år siden kjøpte hus hvor det viste seg at der var store mangler. Help sin argumentasjon, " ikke stor nok størrelse på kostnad ved utbedring i fht pris på huset"..... forstå det den som kan..... TS spurte i mars 2018, tror hun har kjøpt det hun trenger nå. Anonymkode: f1bc0...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå