Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har nettopp fått fast stilling, skrev kontrakt i dag, og lønningsdato er 12. hver måned. Vil jeg måtte vente til 12. april da? Tenkte å sende mail til lønnsavdelingen å sjekke, men de svarer tregt. Kan jeg eventuelt be om forskudd på noe?

Anonymkode: a0550...e2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har nettopp fått fast stilling, skrev kontrakt i dag, og lønningsdato er 12. hver måned. Vil jeg måtte vente til 12. april da? Tenkte å sende mail til lønnsavdelingen å sjekke, men de svarer tregt. Kan jeg eventuelt be om forskudd på noe?

Tror ikke du får lønn 12. mars. Du har jo omtrent ikke startet engang

Anonymkode: a9c3e...aa7

AnonymBruker
Skrevet

Er det betaling på etterskudd eller for inneværende måned da? Om det er på etterskudd får du dem 12.april. Da er det gjerne lønn for 1.mars til 31. Mars, ikke 12. Mars til 12. April. Du kan jo spørre om forskudd, men jeg hadde heller lånt privat. Er ikke alltid det ser så bra ut å be om forskudd. 

Anonymkode: 89832...2c7

AnonymBruker
Skrevet

De fleste får fast lønn forhåndsutbetalt. Isåfall får du lønn denne mnd., men med noe reduksjon siden du ikke startet den første. 

Anonymkode: 75ab3...e15

• Liker 2
Gjest MrsAvenger
Skrevet

De aller fleste fastlønnede har forskuddsbetaling. Dermed vil du få lønn for mars den 12 mars,minus de dagene i starten.

AnonymBruker
Skrevet

Fristen for å melde inn endringer før lønnskjøringer pleier å være en god del dager før lønningsdato, så tviler meget sterkt på at du får noe utbetalt den 12. uansett hvordan lønnssystemet er lagt opp i forhold til forskudd /etterskudd. F.eks har vi på min arbeidsplass frist ca 10 dager før lønningsdato.

Anonymkode: f1b05...6af

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er betalt for hele måneden den 12. Altså både forskudd og etterskudd. Tenkte mer på at de ikke ville ha tid til å få meg inn i systemene. Men vil jeg får mye utbetalt i april da? 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tror det er betalt for hele måneden den 12. Altså både forskudd og etterskudd. Tenkte mer på at de ikke ville ha tid til å få meg inn i systemene. Men vil jeg får mye utbetalt i april da? 

Du vil få utbetalt dobbelt som mye i april (lønn for to måneder)

Vi har lønningsdato den 12., og jeg begynte i jobben den 9. Da fikk vi ikke utebetalt lønn den måneden, men fikk lønn for to måneder måneden etter.

Anonymkode: 94619...160

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk lønn den 12. da jeg begynte den 1. 

Men da hadde jeg offisielt fått jobben og skrevet under på kontrakt og ordnet "det offisielle" over en måned tidligere. En som ble ansatt mer i siste liten på min arbeidsplass måtte vente til måneden etter for dobbel lønn. 

Ergo tror jeg at det kommer veldig an på hva de rekker å få kjørt (på min arbeidsplass kjøres lønna den 28. måneden før). Bedre å spørre lønningsavd. enn KG.

Anonymkode: 3848d...dd7

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er offentlig ansettelse, og lønn 12.3.18, får du nok ikke lønn før 12.4. dessverre. Det er mest sannsynlig for sent.

Du kan høre med lederen din om han/hun kan sende inn ønske om forskudd. Det gjorde jeg :) 

Anonymkode: a29f6...8c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...