Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får barn i april, og har tatt oss fri for å ha en 10 dagers ferie i slutten av mars - starten av april. Alt til baby er klart, så vi har ingenting å dulle med den siste tiden. Har dere forslag til hva vi kan gjøre som et par før vi blir 3? Noe vi kanskje vil savne i tiden fremover? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde et stort ønske om en ferietur til enten Praha eller London før jul, men pga min dårlige form måtte vi la det være. Det er vel en slags tur jeg hadde ønsket om jeg kunne. 

Anonymkode: 9c244...d4d

Gjest Cocosa
Skrevet

Jeg ville dratt til Hellas - men ikke så nærme termin. Ellers ville jeg dratt på hytta, spist god mat og bare slappet av :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi tok dansskbåten.

Anonymkode: aa320...fd9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi var i spania. Det var utrolig deilig å svømme når kroppen var så tung at jeg knapt klarte å gå. Bekkenplagene forsvant nesten av varmen og svømming. 

Sånn generelt så gjør jeg det samme nå som før babyen kom (han er bare 6 mnd., så det kan endre seg), men med en baby på slep :P Savner ikke noe.

Anonymkode: c6c24...384

Skrevet

Tusen takk for forslag! I slutten av mars er jeg i uke 37 så jeg vet ikke hvor lurt det er å fly til utlandet? Burde kanskje holde oss i Norge, haha 😊

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt en ferie i egen by eller nokså nært sykehus såpass nærme termin! (vår første kom helt plutselig i uke 38, men det vanlige er jo å gå over termindato første gang.)

Kanskje tatt inn på hotell? Sett en fin film/gått på teater. Spist ute. Satt av tid til fotpleie/manikyr/ansiktspleie/frisør. Det er sånn luksus man ikke kan regne med å få tid til den første tida etter fødsel. Kos dere!

Anonymkode: dfd6e...5ad

Gjest Cocosa
Skrevet
8 timer siden, Gyll1 skrev:

Tusen takk for forslag! I slutten av mars er jeg i uke 37 så jeg vet ikke hvor lurt det er å fly til utlandet? Burde kanskje holde oss i Norge, haha 😊

Hos mange selskaper får du ikke lov å fly etter fire uker før termin. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Gyll1 skrev:

Du får nok ikke lov til å fly heller :P jeg ville holdt meg i Norge og i rimelig nærhet til et sykehus. Slettes ikke uvanlig å føde i uke 37 

Anonymkode: 3b1f5...094

Skrevet

Spahelg. Det er mange steder de har sånn mom to be pakke. Det skal jeg neste gang jeg blir gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt meg i Norge og på land i uke 37 i hvertfall :) 

Anonymkode: 22796...749

Skrevet

Hehe, ja skal absolutt holde meg i Norge og på land! Man vet aldri når noe plutselig kan skje! 😁

Skrevet

Ville spart den ferien til babyen var født jeg. Tenkt så verdifullt både for deg og far at han kan være hjemme 10 dager ekstra etter fødselen.

Skrevet
1 time siden, Sol79 skrev:

Ville spart den ferien til babyen var født jeg. Tenkt så verdifullt både for deg og far at han kan være hjemme 10 dager ekstra etter fødselen.

Han bruker en feriedag totalt fra jobben :-) Så baby eller ikke baby hadde mannen vært hjemme og hatt ferie :-) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi tenkte å ta oss en tur med Kiel-båten. Og luksusmiddag begge dager :) Hvis det var så nært termin, ville jeg kanskje valgt hotell i Norge, to netter med god middag og massasje?

Anonymkode: 8807d...48d

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel fly helt opp til 2 uker før termin hvis du har legeattest og det er under 4 timer. Da ville jeg flydd til København, leid bil og kjørt til Ystad, bodd på villa strandvägen, kjempefint og sjarmerende botique hotell med utrolig god mat. Da får du inngang til Ystad saltsjöbad, som er et kjempefint spa inkludert i prisen for oppholdet på villa strandvägen. Vi var der i fjor og jeg lengter tilbake! Det var et utrolig avslappende og deilig opphold. 

Anonymkode: e4a38...542

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...