marie@ Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Jeg lurer på om det er noen som har tatt utdanning innen interiør som kan svare meg på noen spørsmål? jeg vurderer å ta utdanning som interiørdesigner og eventuelt gå videre på interiørarkitekt. ser også på arkitektutdanning. Jeg er lærling som helsefagarbeider og tenker å gå påbygg etterpå, er det nok for å komme inn på fagskole i design? står man må ha fagbrev og generell studiekompetanse, men står ikke om det må være innen design. så jeg lurer på om det er gode muligheter for å få jobb etter disse utdanningene og hva lønna ligger på. jeg ønsker også å vite litt mer om hva utdanninga og jobben går ut på mer i detaljer enn det jeg finner på nettsidene til utdanningene.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Du må ikke ha fagbrev OG generell studiekompetanse. Det er det ikke sååå mange som har. Jeg tviler på at det holder med fagbrev innen helsefag hvis du skal studere design, men generell studiekompetanse holder. Det spiller ingen rolle hvilken linje du har gått på vgs så lenge du tar påbygg og får generell studiekompetanse. Jeg har ikke gått det selv, men jeg kjenner noen som har. Han har ikke relevant jobb, og det tror jeg er vanskelig å få også. Han tok en toårig utdanning på fagskole og jobber på jysk. Noe av jobben hans er å "designe" de ulike seksjonene (f.eks plasseringen av utemøbler), men det trenger en ikke noen designutdanning for å gjøre Anonymkode: 2e5bf...ed3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå