AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Jeg har nettopp begynt med litt nettdating etter et langt forhold. Er en ung kvinne, og har en god del samtaler gående. Det som imidlertid frustrerer meg er hvordan omtrent alle etter rimelig kort tid ønsker å gå over til andre sosiale medier, som snapchat, og messenger. Er til og med de som ønsker å utveksle nummer. Selv de som virker som de mest oppegående og vellykkede mennene maser om at vi heller skal snakkes her eller der etter bare litt frem og tilbake - til og med ringes. Selv ønsker jeg å skille dating og privatliv til jeg faktisk har møtt noen og det viser seg at vi har god kjemi. Så til spørsmålet: hvordan håndterer dere andre dette? Jeg opplever at alle blir grusomt fornærmet når jeg forteller dem at jeg ønsker å opprettholde dette skillet. Anonymkode: 724aa...66b
Gjest padawan Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Min mening er at du henger litt igjen i fortiden. Det virker som det er mer vanlig å hoppe over til annen sosial plattform for å slippe å henge på sjekkestedet mens en dater noen og det er ikke så ulogisk. Det virker som det er ganske vanlig å ta en rask date ala kaffedate eller lignende ganske fort for å se ann kjemien.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 3 minutter siden, padawan skrev: Min mening er at du henger litt igjen i fortiden. Det virker som det er mer vanlig å hoppe over til annen sosial plattform for å slippe å henge på sjekkestedet mens en dater noen og det er ikke så ulogisk. Det virker som det er ganske vanlig å ta en rask date ala kaffedate eller lignende ganske fort for å se ann kjemien. Her snakker vi jo ikke dating, her snakker vi litt frem og tilbake i ett par timer, før de plutselig skal snakkes andre steder. Jeg er liksom ikke interessert i å legge til haugevis men menn over alt, menn som jeg kanskje ikke klaffer med i det hele tatt. Anonymkode: 724aa...66b 2
Gjest padawan Skrevet 8. mars 2018 #4 Skrevet 8. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er liksom ikke interessert i å legge til haugevis men menn over alt, menn som jeg kanskje ikke klaffer med i det hele tatt. men de synes tydeligvis de klaffer med deg siden de prøver å ta det litt videre.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #5 Skrevet 8. mars 2018 40 minutter siden, padawan skrev: men de synes tydeligvis de klaffer med deg siden de prøver å ta det litt videre. Synes det er rart dersom noen mener man klaffer etter ti meldinger frem og tilbake. Ingen damer med litt tips? Anonymkode: 724aa...66b 2
Kreator Skrevet 8. mars 2018 #6 Skrevet 8. mars 2018 Det her går nok litt begge veier. Å dele hvem man faktisk er gir muligheter for begge å gjøre litt research. Noen ganger gir det en mulighet til raskere å bli bedre kjent. Men motsatt så har jeg også fått en grei dose med "instant unmatch" når jeg nevner f.eks. felles kjente (Tinder deler FB venner, samt at fornavn og yrke ofte er nok til å finne vedkommende på LinkedIn etc). Det kan hende damene jeg da har pratet med synes det er creepy (de har sikkert opplevd en grei dose med sprø personer tidligere), men det kan også hende at de har en fortid de ikke er veldig stolt av, eller at de var ute etter noe helt annet enn meg. Tror ikke det er noe fasitsvar på når det er ok å dele identitet (som det å "flytte samtalen" egentlig handler om).
Frances Ha Skrevet 8. mars 2018 #7 Skrevet 8. mars 2018 47 minutter siden, padawan said: men de synes tydeligvis de klaffer med deg siden de prøver å ta det litt videre. Hvis de ikke gidder å opprettholde kontakt på plattformen når hun sier at hun foretrekker det, hva forteller det egentlig om hvor godt det har klaffet for dem med henne..? Synes for øvrig dette høres ut som en grei strategi for TS å luke vekk menn som bare er ute etter å sende dickpics til flest mulig damer på snapchat. 3
Gjest padawan Skrevet 8. mars 2018 #8 Skrevet 8. mars 2018 (endret) 6 minutter siden, Frances Ha skrev: Hvis de ikke gidder å opprettholde kontakt på plattformen når hun sier at hun foretrekker det, hva forteller det egentlig om hvor godt det har klaffet for dem med henne..? Bare fordi man foreslår å bytte plattform betyr ikke det at en ikke gidder å holde kontakt med vedkommende på samme plattform hvis man får tommelen ned for forslaget. edit. synes Kreator oppsummerer det greit. Endret 8. mars 2018 av padawan
Frances Ha Skrevet 8. mars 2018 #9 Skrevet 8. mars 2018 1 minutt siden, padawan said: Bare fordi man foreslår å bytte plattform betyr ikke det at en ikke gidder å holde kontakt med vedkommende på samme plattform hvis man får tommelen ned for forslaget. edit. synes Kreator oppsummerer det greit. TS forteller jo at hun opplever det som et problem at menn ofte blir fornærmet når hun fremmer dette ønsket.
Gjest padawan Skrevet 8. mars 2018 #10 Skrevet 8. mars 2018 Akkurat nå, Frances Ha skrev: TS forteller jo at hun opplever det som et problem at menn ofte blir fornærmet når hun fremmer dette ønsket. .Da er ikke de mennene noe å satse på
Frances Ha Skrevet 8. mars 2018 #11 Skrevet 8. mars 2018 Just now, padawan said: .Da er ikke de mennene noe å satse på Da er vi helt enige 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #12 Skrevet 8. mars 2018 14 minutter siden, Frances Ha skrev: Da er vi helt enige Dere var vel rett i det, handler tross alt om respekt synes bare det er så veldig få som faktisk viser slik respekt, at jeg omtrent gir opp hele greia. Anonymkode: 724aa...66b 1
Gjest padawan Skrevet 8. mars 2018 #13 Skrevet 8. mars 2018 Folk er forskjellige og har forskjellig agenda. Noen vil taste i uker før man går over til andre kontaktflater og treffes mens andre synes det er greit å gå mye raskere frem. I en datingfase føler man jo veldig mye den andre på tennene uansett og det er fort game over hvis ting er litt utenom slik man vil ha det. Da jeg begynte å bli kjent med folk på internett på midten av 90-tallet var det vanlig å taste i en halv evighet før man treffes. Jeg gikk gjennom en samlivsbrudd i fjor og har vært litt frem og tilbake med Sukker og det virker som det har blitt veldig vanlig å enten ha date eller gå over til andre kommunikasjonsformer ganske raskt (maks i løpet av et par dager). ting har med andre ord endret seg ganske drastisk. For min del er det en grei måte å bli bedre kjent med vedkommende da en får litt annet inntrykk enn det glorifiserte bilde en ofte får fra profiler på datingsteder men folk er som sagt forskjellige. For min del har jeg 3-5 dates som en "kritisk grense". Kommer man seg videre i datingfasen kan man senke skuldrene og bli skikkelig kjent.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #14 Skrevet 8. mars 2018 30 minutter siden, padawan skrev:Folk er forskjellige og har forskjellig agenda. Noen vil taste i uker før man går over til andre kontaktflater og treffes mens andre synes det er greit å gå mye raskere frem. I en datingfase føler man jo veldig mye den andre på tennene uansett og det er fort game over hvis ting er litt utenom slik man vil ha det. Da jeg begynte å bli kjent med folk på internett på midten av 90-tallet var det vanlig å taste i en halv evighet før man treffes. Jeg gikk gjennom en samlivsbrudd i fjor og har vært litt frem og tilbake med Sukker og det virker som det har blitt veldig vanlig å enten ha date eller gå over til andre kommunikasjonsformer ganske raskt (maks i løpet av et par dager). ting har med andre ord endret seg ganske drastisk. For min del er det en grei måte å bli bedre kjent med vedkommende da en får litt annet inntrykk enn det glorifiserte bilde en ofte får fra profiler på datingsteder men folk er som sagt forskjellige. For min del har jeg 3-5 dates som en "kritisk grense". Kommer man seg videre i datingfasen kan man senke skuldrene og bli skikkelig kjent. Jeg synes det høres fint ut å chatte litt i noen dager, før man går ut og tar en kaffe eller noe. Jeg kan nok strekke meg så langt som til Snapchat dersom jeg har fått skrevet en del med noen over noen dager også. Men dette har åpenbart ikke vært et alternativ for de mennene jeg har snakket med på tinder eller sukker. Her har det, som jeg beskrev, vært noen meldinger frem og tilbake i noen timer, før de absolutt skal adde meg her og der. De vil sikkert undersøke meg, men synes det er litt ekkelt å ha masse menn på Facebook og Snapchat.. Men jeg henger åpenbart litt etter da, selv om jeg bare er i midten av tjueårene 🤷🏼♀️ Anonymkode: 724aa...66b
Gjest padawan Skrevet 8. mars 2018 #15 Skrevet 8. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har det, som jeg beskrev, vært noen meldinger frem og tilbake i noen timer, før de absolutt skal adde meg her og der. De vil sikkert undersøke meg, men synes det er litt ekkelt å ha masse menn på Facebook og Snapchat. Jeg synes du skal gjøre ting i ditt tempo. Hvis du forklarer hvorfor og de blir sure er det i og for seg ikke noen grunn til å fortsette å snakke med de.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #16 Skrevet 8. mars 2018 Jeg er dame og jeg forstår TS sitt ønske om å ikke gi ut kontakt info i "hytt og pine". Jeg er også på datingssider (jeg er 45 år), og mange spør nesten umiddelbart om telefonnummeret mitt. Det får ingen som jeg ikke er helt sikker på jeg ønsker å treffe på date.Mange blir fornærmet og jeg får sure svar, men det bare bekrefter at jeg har gjort det riktige valget ved å IKKE gi de nummeret mitt... Noen få ganger har jeg tatt praten videre til Messenger (ikke lagt til som FB venn), for der kan man jo chatte med både med og uten video også. Fin måte å bli kjent på det også. Men jeg er enig med TS at det ikke er noe i veien for å holde seg på chatten på det datingforumet/siden man er inne på en liten stund før man gir ut flere detaljer om seg selv. Anonymkode: 322b2...ed0
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #17 Skrevet 11. mars 2018 Jeg er også på datingsider og opplever at de gjerne vil ha telefonnummer eller legge meg til andre steder (som Facebook) med en gang. Jeg er veldig ærlig om at jeg foretrekker å chatte via datingappen en stund før jeg gir ut nr mitt, og at Facebook får heller vente til vi har møtt hverandre. De aller fleste forstår dette. Men jeg gir dog ut nr mitt ganske raskt om praten går bra. Altså hvis han svarer fort nok, ikke tar et par dager. Og at praten er løs og ledig, ikke anstrengt. Jeg syns også det er greit å snakke på telefon eller facetime før man treffes. På det lengste har det vel tatt meg to dager før jeg ga ut nr mitt (det er selvfølgelig noen som aldri fikk det også men da var jeg ærlig om at jeg ikke trodde vi var en bra match) Jeg syns du skal gjøre det som er komfortabelt for deg. Hvis du ikke har lyst å gi ut nr ditt så er det jo deres problem om de blir sure. Anonymkode: e0f36...304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå