AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Jeg har sett mange episoder av Lukusfellen, men episoden i går tok kaka! 6 millioner i gjeld? 🤤 men dette paret var annerledes fra enn de fleste som er med, da de ikke sløste mye penger. Fikk vondt av de jeg, men så bra ekspertene fikk hjulpet de ☺ Flere som så på? Anonymkode: df3b5...86b 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Normal gjeld det + inkassogjelden som hadde oppstått. Hvordan tok denne episoden kaka? Anonymkode: a6f49...6ea
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 Jeg så på. Enig i at de var helt annerledes enn de som pleier å være med. Dette var et ektepar som hadde kommet som flyktninger (i alle fall mannen), tatt høy utdanning her, hadde gode jobber (til dama mistet sin) og levde sparsommelig. De fleste som er med har jo et helt vanvittig overforbruk! Disse stakkars folkene hadde masse inkassogjeld fordi mannen opprettet et enkeltmannsforetak da han fryktet å miste jobben. Han prøvde å være i forkant og skape sin egen arbeidsplass da det var dårlige tider. Det var åpenbart et dårlig valg å ikke starte et AS, men come on. Helt vilt at noe sånt kan få så store konsekvenser. Dette er ikke folk som lever i sin egen fantasiverden og kjøper tonnevis med snus og pepsi max. Dette er ærlige og redelige folk som har jobbet beinhardt for det de har oppnådd. Glad de fikk hjelp og mest sannsynlig kommer til å klare seg helt fint. Jeg syns utrolig synd på hun dama som var utdannet FYSIKER og måtte ta en jobb på Rema 1000 for å skaffe inntekt. Anonymkode: b3a70...de5 32
Christy89 Skrevet 8. mars 2018 #4 Skrevet 8. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Normal gjeld det + inkassogjelden som hadde oppstått. Hvordan tok denne episoden kaka? Anonymkode: a6f49...6ea Kanskje fordi den var ikke som de andre episodene og INGEN som har vært med i LF på 10 år har hatt så stor gjeld. De fikk ikke så svær gjeld pga de har sløset og ga faen i økonomien. De jobbet også beinhardt og Lindroff (som var den største kreditoren) nektet å gå med på en avtale, selv om hun fikk seg jobb og de ikke var slabedasker. Men heldigvis så fikk de en avtale. De fortjente det faktisk, motsetning til mange som har vært med på programmet 9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #5 Skrevet 8. mars 2018 Har sluttet å se på programmet. Det irriterer meg at folk som sløser max og er bortskjemte og likeglade med penger skal få sånn hjelp som de får og få puter sydd under armene. Har ikke sett siste episoden. Og har ikke sett noen som fortjener å bli så dullet med. Helt idiotiske de økonomene av og til! Anonymkode: 6584d...a49
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #6 Skrevet 8. mars 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sluttet å se på programmet. Det irriterer meg at folk som sløser max og er bortskjemte og likeglade med penger skal få sånn hjelp som de får og få puter sydd under armene. Har ikke sett siste episoden. Og har ikke sett noen som fortjener å bli så dullet med. Helt idiotiske de økonomene av og til! Anonymkode: 6584d...a49 Da burde du kanskje se gårsdagens episode, før du kommenterte. Eller latt være å kommentere🙄 Anonymkode: 89e9e...7eb 19
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #7 Skrevet 8. mars 2018 56 minutter siden, Christy89 skrev: Kanskje fordi den var ikke som de andre episodene og INGEN som har vært med i LF på 10 år har hatt så stor gjeld. De fikk ikke så svær gjeld pga de har sløset og ga faen i økonomien. De jobbet også beinhardt og Lindroff (som var den største kreditoren) nektet å gå med på en avtale, selv om hun fikk seg jobb og de ikke var slabedasker. Men heldigvis så fikk de en avtale. De fortjente det faktisk, motsetning til mange som har vært med på programmet Man må ikke glemme at de eier store verdier også da. Til forskjell fra de andre som har vært med. Anonymkode: 12e57...52a 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #8 Skrevet 8. mars 2018 Feilen han gjorde var å ikke starte AS, men heller enkeltmannsforetak. Min mening er at denne episoden ikke hadde noe som helst å gjøre på Luksusfellen...men den fungerte nok som en advarsel for folk som vil starte eget foretak. Anonymkode: 0efcd...49e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #9 Skrevet 8. mars 2018 34 minutter siden, AnonymBruker said: Har sluttet å se på programmet. Det irriterer meg at folk som sløser max og er bortskjemte og likeglade med penger skal få sånn hjelp som de får og få puter sydd under armene. Har ikke sett siste episoden. Og har ikke sett noen som fortjener å bli så dullet med. Helt idiotiske de økonomene av og til! Anonymkode: 6584d...a49 Kort fortalt: Det var et par med normalt og god økonomisk sans, men der mannen hadde valgt å starte butikk etter å ha mistet jobben under oljekrisen. I stedet for å starte firma som AS, startet han det under seg selv (Enkeltmannforetak). Dette førte til at all gjelden ble overført på han som person, og påfølgende inkasso. Anonymkode: 0efcd...49e 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #10 Skrevet 8. mars 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må ikke glemme at de eier store verdier også da. Til forskjell fra de andre som har vært med. Anonymkode: 12e57...52a Å Så? Anonymkode: 03880...c0d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #11 Skrevet 8. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å Så? Anonymkode: 03880...c0d Hva tror du? Anonymkode: 12e57...52a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #12 Skrevet 8. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tror du? Anonymkode: 12e57...52a Hvorfor tror du jeg spør deg? Har ikke tid til en gjettekonkurranse Anonymkode: 03880...c0d 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #13 Skrevet 8. mars 2018 Flotte mennesker, veldig glad de fikk hjelp! Anonymkode: 9a06a...893 9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #14 Skrevet 8. mars 2018 Veldig flott historie, for en gangs skyld. Disse deltakerne ble arbeidsledige under finanskrisen, og bedriften deres gikk konkurs. Så det var ikke noe enormt over-forbruk og sløseri, slik som mange andre deltakere har holdt på med. Veldig tåpelig av enkelte griske kreditorer å kreve alle pengene sine på den måten (med renter, og renters renter!) og dermed risikere å velte heile opplegget.... Anonymkode: 10cf2...d61 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #15 Skrevet 8. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig flott historie, for en gangs skyld. Disse deltakerne ble arbeidsledige under finanskrisen, og bedriften deres gikk konkurs. Så det var ikke noe enormt over-forbruk og sløseri, slik som mange andre deltakere har holdt på med. Veldig tåpelig av enkelte griske kreditorer å kreve alle pengene sine på den måten (med renter, og renters renter!) og dermed risikere å velte heile opplegget.... Anonymkode: 10cf2...d61 Ja, Kredinor og Dnb fikk virkelig vist seg fra sin beste side der Anonymkode: e199b...78c 5
Vin_fruen Skrevet 8. mars 2018 #16 Skrevet 8. mars 2018 Ett flott par, ble så glad når de klarte å hjelpe dem 1
Christy89 Skrevet 8. mars 2018 #17 Skrevet 8. mars 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, Kredinor og Dnb fikk virkelig vist seg fra sin beste side der Anonymkode: e199b...78c Jepp. Kyniske jævler! 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #18 Skrevet 8. mars 2018 De største kreditorene som satte seg mest på bakbeina, og var aller mest griske... Anonymkode: 10cf2...d61
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #19 Skrevet 8. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Normal gjeld det + inkassogjelden som hadde oppstått. Hvordan tok denne episoden kaka? Anonymkode: a6f49...6ea Har du i det hele tatt sett episoden? Anonymkode: 49fa8...8e7
Aule Skrevet 8. mars 2018 #20 Skrevet 8. mars 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig tåpelig av enkelte griske kreditorer å kreve alle pengene sine på den måten (med renter, og renters renter!) og dermed risikere å velte heile opplegget.... Det hadde tatt seg ut å kreve inn penger man har lånt ut som ikke blir betalt tilbake. Hadde du likt å låne 50 000kr til venninna di bare for å bli ignorert tilbake og ikke få noe som helst, heller ikke renter? Her sitter paret på så mye verdier som de nekter å kvitte seg med samtidig som gjelden vokser - det er jo rett og slett ufint. Selv likte jeg ikke denne episoden fordi de ikke blir stilt skikkelig til ansvar for gjelden sin. Hallgeir oppmuntrer folk til å unngå å betale gjelden sin og finne sleipe snarveier for å utsette plikter man har påtatt seg. Jeg synes folk må ta ansvar for egne handlinger, og jeg har full forståelse for at bankene ville ha pengene sine tilbake etter mange år med mislighold. Endret 8. mars 2018 av Aule
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå