LadyLa Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Har et gammelt Canon speilreflekskamera . Kjøpt nytt SD-kort, men får beskjed om at kortet må formateres. Går inn i menyen, trykker formatering, men får beskjed om at det ikke er mulig å formatere, og at jeg må bytte kort. Formaterte kortet på PC, men kameraet tok det fortsatt ikke. Det står ikke på skrivebeskyttelse.. Har prøvd to ganger, byttet kort i butikken, da jeg trodde det var noe feil med det første.. Men så skjedde det igjen nå. Har et gammelt kort som fungerer, men skulle gjerne hatt et i reserve.. Noen smartinger som kan gi meg noen tips?
dillyduzit Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 http://community.usa.canon.com/t5/EOS/SD-card-won-t-format-Cannot-format-Change-card/td-p/182296 Mulig du finner ut av noe der. 1
Honey Dew Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 (endret) Hvilket kamera er det du har? Kan være at det er noe feil der du setter inn kortet. Har opplevd det selv. Jeg måtte kjøpe ny speilrefleks Endret 8. mars 2018 av Honey Dew 1
LadyLa Skrevet 8. mars 2018 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2018 7 minutter siden, Honey Dew skrev: Hvilket kamera er det du har? Kan være at det er noe feil der du setter inn kortet. Har opplevd det selv. Jeg måtte kjøpe ny speilrefleks Har 450d, så gammelt nok, men ikke veldig slitt. Kameraet virker ikke å ta nye SDkort, kun gamle .. Er det programvare i SDkort som ikke går i såpass gamle kameraer?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #5 Skrevet 8. mars 2018 Hvis kameraet er gammelt. Så er det ikke sikkert det støtter det nye minnekortet hvis det er for stort. Google det kameraet så ser du hva det støtter. For noen år siden støttet ikke kamera noe mer en vanlig SD. Nå er alle kortene SDHC. Samt noen støtter ikke høyere enn 8gb osv. Det er kameraet som er problemet her. Ikke kortet. Anonymkode: 3f16b...3c5 1
Gjest Cocosa Skrevet 8. mars 2018 #6 Skrevet 8. mars 2018 4 minutter siden, LadyLa skrev: Har 450d, så gammelt nok, men ikke veldig slitt. Kameraet virker ikke å ta nye SDkort, kun gamle .. Er det programvare i SDkort som ikke går i såpass gamle kameraer? 450 D er et gammelt kamera. Tror jeg kjøpte mitt i 2008. Vil anbefale deg å kjøpe et nytt, også fordi kvaliteten på bildene vil bli hundre ganger bedre.
Honey Dew Skrevet 8. mars 2018 #7 Skrevet 8. mars 2018 7 minutter siden, LadyLa skrev: Har 450d, så gammelt nok, men ikke veldig slitt. Kameraet virker ikke å ta nye SDkort, kun gamle .. Er det programvare i SDkort som ikke går i såpass gamle kameraer? Det skjer at noen av de gamle kameraene ikke tar nye SD-kort 1
LadyLa Skrevet 8. mars 2018 Forfatter #8 Skrevet 8. mars 2018 Takk for svar alle sammen. Jeg har kjøpt relativt store kort, så kan godt være at kameraet ikke tar det... Godt tips! Da får jeg bruke de små jeg har så lenge, og kjøpe nytt kamera etterhvert 😁
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #9 Skrevet 8. mars 2018 2 minutter siden, LadyLa skrev: Takk for svar alle sammen. Jeg har kjøpt relativt store kort, så kan godt være at kameraet ikke tar det... Godt tips! Da får jeg bruke de små jeg har så lenge, og kjøpe nytt kamera etterhvert 😁 Har du oppdatert programvaren på kameraet? Jeg hadde samme problem med et kamera, men etter at jeg oppdaterte det så gikk det på første forsøk. Anonymkode: 33251...a25 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå