Gå til innhold

hvordan vet man at man har feber uten termometer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, kan man alltid det? Jeg føler meg skikkelig febril når jeg såvidt er subfebril. Sist gang jeg kom på legevakten var det typ du har 40 i feber, visste du det? Nope. 

Så jeg er iallefall avhengig av termometer for å vite med sikkerhet. 

AnonymBruker
2 minutter siden, Silfen skrev:

Nei, kan man alltid det? Jeg føler meg skikkelig febril når jeg såvidt er subfebril. Sist gang jeg kom på legevakten var det typ du har 40 i feber, visste du det? Nope. 

Så jeg er iallefall avhengig av termometer for å vite med sikkerhet. 

Samme her. Jeg har hatt feberfølelse uten feber, og hatt feber uten å kjenne på noe annet enn litt trøtthet. Så her brukes termometeret flittig når jeg er i tvil.

Anonymkode: fcc59...063

AnonymBruker

Jeg kjenner det på kroppen ihvertfall. Får vondt i kroppen og får en sår følelse i huden. I tillegg så kjenner jeg jo at jeg er varm. Men hvor høy feberen er vet jeg jo ikke, men det er egentlig ikke så nøye heller. Sjansen for at jeg får over 40 i feber og ikke føler meg som om jeg skal dø er svært liten. 

Anonymkode: 1eadb...4f9

Annonse

Men føle at man skal dø gjør man gjerne fordi man er syk, ikke nødvendigvis pga feberen. Jeg følte meg iallfall ikke varm og febril nå sist, men med influensa og lungebetennelse følte jeg meg jo temmelig shit anyways. 

AnonymBruker

Jeg har aldri feber, men kunne enkelt kjenne det uten termometer forrige gang jeg var syk. Jeg hadde intense smerter bak øynene, i tillegg til at jeg frøs veldig da jeg hadde feber. Da feberen gikk ned hadde jeg ikke vondt i øynene, og jeg svettet som en gris. 

Anonymkode: 29a4e...faf

AnonymBruker
2 timer siden, Silfen skrev:

Men føle at man skal dø gjør man gjerne fordi man er syk, ikke nødvendigvis pga feberen. Jeg følte meg iallfall ikke varm og febril nå sist, men med influensa og lungebetennelse følte jeg meg jo temmelig shit anyways. 

Joda, enig i at sykdommen kan gjøre at man føler som om man skal dø. Men jeg har sjelden feber, det er flere år siden sist. Og jeg reagerer på feberen i seg selv, føler meg helt elendig. Også føler jeg meg varm eller at jeg fryser når det ikke er grunn til det. Så jeg ser an allmenntilstanden min. 

Anonymkode: 1eadb...4f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...