Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søker etter jobb men sliter med å finne noe som passer meg. Har ikke jobbet på noen år pga helseplager men nå må jeg prøve. Har mye arbeidserfaring med lite utdannelse. Tidligere har jeg jobbet i butikk og sykehjem. Jeg vil ikke jobbe i butikk for jeg liker ikke mye kundekontakt og blir veldig sliten av det. Jeg ønsker å finne meg en jobb på dagtid helst og ha fri i helgene og helst noe fast ved siden av studiene når jeg starter med det. Men blir så lei meg og frustrert over at det er mye jeg ikke kan søke på enda uten utdannelse eller erfaring :/ 

Anonymkode: bbfc9...18d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du gått arbeidsledig? Kan du egentlig tillate deg å velge å vrake på den måten?

Det er mulig du bare må søke på jobber du ikke vil ha bare for å få noe.

Var selv arbeidsledig i 3 år. Sendte søknader nesten daglig, åpne og lukkede. Første året søkte jeg bare jobber som passet utdannelsen min, som jeg ville ha. Andre og tredje året søkte jeg alt jeg kunne søke på med maks 2 timer pendling hver vei. Nå jobber jeg i butikk. Er helt død inni meg når jeg kommer hjem, men jeg har da i alle fall en jobb. Den er bare midlertidig da, og nå kan jeg tillate meg å søke på jobber jeg egentlig vil ha. Søkt på 3 jobber siden jeg begynte her, og fått 2 intervjuer.

Det er lettere å få ny jobb når du allerede har en jobb.

Kanskje ikke svaret du ville ha, men tror noen trenger å si det til deg.

Ønsker du å jobbe på dagtid vil jeg foreslå noe på kontor. Kan kanskje tipse om vikarbyrå, og kanskje snakke med NAV om det. De har hatt en slags test på dette et sted på hjemmesiden.

Anonymkode: d2bc4...218

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Må man sitte i kassa i butikk, kan man ikke kun fylle på varer etc?

Anonymkode: 48046...467

AnonymBruker
Skrevet

Hva med en type merkantilstilling, postregistrering, skanning, arkivering etc?