Gå til innhold

Venninne som alltid kommenterer utseendet mitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i jøssenavn?!

Anonymkode: 01745...c79

Ja, hva var galt med det? Det kan veldig godt være to sider her. 

Anonymkode: 208de...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skogrose
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, hva var galt med det? Det kan veldig godt være to sider her. 

Ikke bit på denne TS. Bare å overse slike provokatører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?? Hva har dette med saken å gjøre?? Jeg er bare ikke så opptatt av hvordan andre folk ser ut, så lenge de er renslige og velstelte. Jeg kommenterer aldri folks utseende på en negativ måte direkte til dem og er nok heller ikke den som strør rundt meg med komplimenter, rett og slett fordi jeg ikke synes det er en viktig side ved folk . Jeg kommenterer selvsagt at folk ser fine ut dersom de f eks har ny sveis o l, men det faller seg ikke naturlig for meg å si "åh, så pen du er!".

Igjen, hva har dette med hovedinnlegget å gjøre?

Det å være knipen med komplimenter kan ha mye med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å være knipen med komplimenter kan ha mye med dette å gjøre.

Normale mennesker er da ikke slemme med folk som ikke gir så mange komplimenter.

Anonymkode: bbb77...f9f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Skogrose skrev:

Ikke bit på denne TS. Bare å overse slike provokatører. 

Prøver faktisk ikke å provosere. Ts fremstiller det kun fra en side. Er ganske sikker på at mye av dette kan forklares. Ts er ganske utseendefokusert, om det er på den ene eller andre måten. Det er bare å lese innlegget en gang til. Det er dessuten ganske normalt å gi ei venninne komplimenter. Det at ts er knipen og ikke kommer på noe pent å si, tyder på at hun ikke er en spesielt god venn selv heller. Ikke er hun fortrolig og ikke raus. Virker som begge burde bruke tida på noen andre istedenfor. Noen som kan få fram de gode sidene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøver faktisk ikke å provosere. Ts fremstiller det kun fra en side. Er ganske sikker på at mye av dette kan forklares. Ts er ganske utseendefokusert, om det er på den ene eller andre måten. Det er bare å lese innlegget en gang til. Det er dessuten ganske normalt å gi ei venninne komplimenter. Det at ts er knipen og ikke kommer på noe pent å si, tyder på at hun ikke er en spesielt god venn selv heller. Ikke er hun fortrolig og ikke raus. Virker som begge burde bruke tida på noen andre istedenfor. Noen som kan få fram de gode sidene deres.

Hva gjør TS utseendefokusert i dine øyne?

På hvilken måte er det greit å kommentere andre folks utseende på en negativ måte?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Normale mennesker er da ikke slemme med folk som ikke gir så mange komplimenter.

Anonymkode: bbb77...f9f

Slem? Å si at noen blir seende ut som rosiner om de blir for tynne? At det er unødvendig å bruke penger på å stripe håret når det allerede er fint? At noen lurer på hvor mye en veier? Herregud! Ser at noen mener det er dumpegrunn. Noe så fjollete. Dette er det verste ts kommer opp med og dere vet ikke engang settingen. Rart at en som faktisk tenker en masse på utseendet, slik ts gjør, ikke er raus nok til å gi ei venninne komplimenter. Det blir bare stusselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er pinlig med sopp og eksem i hudfoldene når du tross alt har fått dem fjernet og problemet er borte? Fordi det har med noe negativt ved kroppen å gjøre? Synrs det er rart du ikke har nevnt grunnen til operasjonen for venninna di. Når du fikk striper i håret, er det bare en av mange ting du bruker penger på som har med utseendet å gjøre? Var det derfor hun kommenterte det? Var du allerede fin på håret egentlig? Hvordan er økonomien til venninna di i forhold til din? Synes hun du bruker mye penger på ting som har med utseendet å gjøre i forhold til hva hun selv bruker? Og så lurer jeg på hvorfor du aldri kommenterer utseendet hennes fordi du bare gjør det når det er noe positivt å si, altså synes du ikke hun er noe fin å se på? Gir du henne aldri komplimenter? 

Er du venninna?

Anonymkode: f3d27...f2f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gjør TS utseendefokusert i dine øyne?

På hvilken måte er det greit å kommentere andre folks utseende på en negativ måte?

Alt dette har jeg svart på. Du gjør mye ut av lite. Begynn med å være litt mere fortrolig, vise litt tillit og være litt raus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slem? Å si at noen blir seende ut som rosiner om de blir for tynne? At det er unødvendig å bruke penger på å stripe håret når det allerede er fint? At noen lurer på hvor mye en veier? Herregud! Ser at noen mener det er dumpegrunn. Noe så fjollete. Dette er det verste ts kommer opp med og dere vet ikke engang settingen. Rart at en som faktisk tenker en masse på utseendet, slik ts gjør, ikke er raus nok til å gi ei venninne komplimenter. Det blir bare stusselig. 

Det er slemt, frekt og helt i mangel av sosiale antenner å kommentere andres utseende negativt og bry seg med andres valg på denne måten. Det står ingen plass at venninnen brydde seg med stripene fordi hun mente at håret var fint som det var, det er en konklusjon du har trukket. Uansett har ikke denne venninnen noe som helst med hva TS bruker penger på.

Om jeg vil farge håret, legge inn silikon, kjøpe mascara til 500 eller 80 kr, slankeoperere meg, fjerne føflekker, det har mine venner INGENTING med.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun skulle spørre igjen hvor mye du veier så kontrer du og spør hva det har med vennskapet mellom dere å gjøre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymkode: 208de...4409

Du vet at det fins giftige mennesker ? Sånne som lirer av seg dømmende og kritiske kommetarer til andre hele tiden. De som motta disse teite kommentarene har som regel ikke fortjent dem. De giftige menneskene bare er sånn. Det er derfor de kalles giftige.  

Syns ikke ts er så utseende fokusert som hverken du eller " venninna " Skal ha det til. Om hun får dekt til en operasjon så et det gjerne en grunn til det. Om hun vil ordne håret, så skal hun giftige kjerringa også bare driiite i det. Kanskje det er en grunn til at ts er sparsommelig med komplimenter til venninna også. 

Endret av wintergirl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva faen? Du skjønner ikke at det er slemt å kommentere negativt at noen har utført bukplastikk? Det er gjort hva hjelper det å påpeke at man er utseendefokusert eller ikkje når det er gjort og ferdig og så mistro når man får vite at det er medisinske grunner. Og det å synes det er pinlig å dele informasjon om sopp i underlivet og hudfolder og kløe er relativt vanlig. Kløe i underlivet får en del til å føle seg skitne og ekle, det oppleves tabu. Jeg har fortalt venninner om eksem på skuldra, men ikke eksem på kjønnsleppene. 

Anonymkode: 1f5e1...335

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg påpeker bare at det kan være to sider. At venninna di mest sannsynlig snakker ut fra en kontekst som vi ikke kjenner til. Men! Jeg kan selvsagt ta grundig feil. Er hun giftig og ikke bra for deg, så skal du selvsagt ikke omgåes henne. Er hun verdt det så si det til henne tydelig at å snakke om utseendet til folk, eget eller andres, er noe du ikke gidder å bruke tid på. Kutter hun likevel ikke ut så får du jo bare gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt dette har jeg svart på. Du gjør mye ut av lite. Begynn med å være litt mere fortrolig, vise litt tillit og være litt raus. 

Nei, du har faktisk ikke svart konkret på noen av spørsmålene. Du har bare skrevet noe om å lese hovedinnlegget igjen, uten å være konkret på eksakt hva i det dom gjør at du mener TS er utseendefokusert.

Uansett er det forskjell på å være utseendefokusert på egne vegne og henge som opp i andres utseende. Hva med å passe sine egne saker? 

Synes du frekk og negativ oppførsel inviterer til mer fortrolighet og større tillit og raushet? Jeg må i såfall bare konkludere med at du har lav sosial intelligens. Men når man ikke forstår at negativ kommentering av andres utseende ikke er greit, er det nok ikke annet å forvente.

Man deler for øvrig ikke ALT med hverandre i et vennskap, man holder det man ønsker for seg selv, ingen venner har krav på å få vite alt om hverandre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en slik venninne. Etter femten år med all den "konstruktive" kritikken hennes, etter utallige direkte og indirekte forsøk på å si ifra at oppførselen ikke var ok, så bare droppet jeg henne som venninne. Det er den beste avgjørelsen jeg har tatt, for der var ingen tegn til forandring, og jeg har ikke savnet kritikken eller henne en eneste dag.

Anonymkode: cb03d...44b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du har faktisk ikke svart konkret på noen av spørsmålene. Du har bare skrevet noe om å lese hovedinnlegget igjen, uten å være konkret på eksakt hva i det dom gjør at du mener TS er utseendefokusert.

Uansett er det forskjell på å være utseendefokusert på egne vegne og henge som opp i andres utseende. Hva med å passe sine egne saker? 

Synes du frekk og negativ oppførsel inviterer til mer fortrolighet og større tillit og raushet? Jeg må i såfall bare konkludere med at du har lav sosial intelligens. Men når man ikke forstår at negativ kommentering av andres utseende ikke er greit, er det nok ikke annet å forvente.

Man deler for øvrig ikke ALT med hverandre i et vennskap, man holder det man ønsker for seg selv, ingen venner har krav på å få vite alt om hverandre.

Hvorfor omtaler du deg selv i tredje person? Venninna di mente at du var utseendefokusert, noe du nå sier at du er. Det var det jeg mente. Raushet mener jeg forebygger en del konflikter. Hvor får du det fra at jeg synes det er greit med negative kommentarer på andres utseende? Jeg sier at venninna di snakker i en kontekst. Og jeg sier at det er bra å gi andre komplimenter. Vil du derimot ikke snakke om utseendet i det hele tatt, selv ikke positivt, så får du sette foten ned. Og nei, venner har ikke krav på å vite alt om hverandre. Men ved fortrolighet kan man komme nærmere hverandre og dessuten oppklare en del unødvendige misforståelser. Men du får tro og mene hva du vil. Du åpnet en tråd. Du får heller bare diskutere med og lytte til noen andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest S2010

Har du sagt hva du tenker om det til henne, at du blir såret? Har du spurt hvorfor hun sier slikt til deg? 

Endret av S2010
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hun som er utseendefiksert. Lukk ørene eller ta det opp med henne. Det der hadde ikke jeg orka i lengden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...