Gå til innhold

MR feiltolket?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, klinikken tilsier at jeg har nerve i klem da jeg har utstråling i hele foten +++. Klarer ikke å ligge på rygg eller sitte i stol for lenge. 

Jeg tenker at i mitt tilfelle har helsevesenet ikke gjort god nok arbeid. Jeg har så store smerter at jeg nesten ikke klare å trekke pusten ned i magen. Er ofte innom for å få smertestillende rett i muskelen, men hjelper lite.. 

Anonymkode: e6b49...cd7

Men har du forsøkt fysioterapi? Jeg har nemlig også blitt utredet for mistenkt prolaps fordi det strålte ned i foten, prikket, hele foten dovnet vekk og jeg slet med å gå. Det var faktisk "bare" muskulært, og etter en tid med intensiv fysioterapi og egentrening ble det bedre og smertene forsvant. Det er andre årsaker til stråling og smerter enn prolaps. Og hvilken klinikk snakker du om? Kiropraktikk er et snevert fagfelt med mye kvasimedisin, så ville ikke tatt alt derfra for god fisk. 

Anonymkode: 5b80d...d12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hvilken klinikk snakker du om?

Anonymkode: 5b80d...d12

Jeg er ikke TS, men jeg forsto henne slik at hun klinisk sett har nerve i klem, men at bildediagnostikk ikke understøtter dette.

Anonymkode: d513e...7b5

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS, men jeg forsto henne slik at hun klinisk sett har nerve i klem, men at bildediagnostikk ikke understøtter dette.

Ting er ikke alltid som det virker. Mao symptomene kan like godt være på noe annet

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Nuttery skrev:

Ting er ikke alltid som det virker. Mao symptomene kan like godt være på noe annet

Det er så, men spørsmålet var "hvilken klinikk" TS snakket om, og jeg forklarte at TS mest sannsynlig ikke snakket om et fysisk sted, men "klinikk" i betydningen "klinisk".

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er så, men spørsmålet var "hvilken klinikk" TS snakket om, og jeg forklarte at TS mest sannsynlig ikke snakket om et fysisk sted, men "klinikk" i betydningen "klinisk".

Jeg vet det. Det jeg mente var at klinikken er ikke alltid riktig selv om det «tikker boksene». Jeg har sett pasienter som kommer inn og er 100% overbevist om at de har hjerteinfarkt, og klinikken stemmer. Men ved etterprøving har de hverken stigende troponiner eller EKG-forandringer feks. Så viser det seg at de hadde hogget ved dagen før, og blitt så støle i bryst og armmuskulaturen at det strammer og klemmer i brystet og stråler ut i arm, som skaper pustebesvær. Og pas har gjerne flere symptomer også.

poenget mitt var egentlig at ts kan gjerne ha de fysiske symptomene på prolaps uten at det nødvendigvis er det, det kan like gjerne være noe annet som gir et lignende ubehag og en fæl smerte. Det viktigste er jo at ts får hjelp for smerten, ikke at det SKAL være prolaps :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...