Gjest Aud Skrevet 15. februar 2005 #1 Skrevet 15. februar 2005 La oss si at du må nødt til å leie ut leiligheten din for et år...ville du da ha leid den ut til en mørkhudet person uten noen form for skepsis? Svar ærlig nå!! Selv ville jeg ikke det..helt ærlig!!
Gjest Moonshadow Skrevet 15. februar 2005 #3 Skrevet 15. februar 2005 Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det. Hadde hatt større problemer med å leie ut til fordomsfulle folk som deg.
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2005 #4 Skrevet 15. februar 2005 Jeg hadde nok leid ut leiligheten min til den personen jeg fikk best inntrykk av, uavhengig av hudfargen.
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2005 #5 Skrevet 15. februar 2005 Ikke uten skepsis nei....beklageligvis...
Gjest Chrizzy Skrevet 15. februar 2005 #6 Skrevet 15. februar 2005 Tror du alle er som DEG, siden du påpeker at man skal svare helT ærlig?
Gjest Valhalla Skrevet 15. februar 2005 #7 Skrevet 15. februar 2005 Det ville jeg vært svært skeptisk til. Enkelte grupper er kjent for ofte å rasere leilighetene de leier. Men det handler om hvor de kommer fra og ikke hudfargen. Folk fra deler av Afrika ville jeg vært skeptisk til. http://www.aftenposten.no/eiendom/article952155.ece Må kurses i søppelkasting Det er mange tilfeller av direkte hærverk, men mange av skadene skyldes at folk ikke er klar over hvordan de skal ta vare på leilighetene. Vi har mange tilfeller der manglende lufting har ført til store fukt- og råteskader, eller leiligheter som ikke har vært ryddet og rengjort på lang tid, sier Leganger.
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2005 #8 Skrevet 15. februar 2005 Dersom man er adoptert av norske, og er fra afrika, så er de liksom bad guys?
Gjest Valhalla Skrevet 15. februar 2005 #9 Skrevet 15. februar 2005 Dersom man er adoptert av norske' date=' og er fra afrika, så er de liksom bad guys?[/quote'] Det ville jeg ikke vært skeptisk til, samme gjelder for amerikanske negere.
Gjest gjesta Skrevet 15. februar 2005 #10 Skrevet 15. februar 2005 Ikke uten skepsis nei....beklageligvis... :enig_animasjon:
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2005 #11 Skrevet 15. februar 2005 Desverre - jeg ville vært skeptisk, mer enn til en nordmann. Gode referanser ville derimot snu saken
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2005 #12 Skrevet 15. februar 2005 Ville vært skeptisk. Hvis de ser ut til å komme rett fra utlandet, er uten jobb og vi, på grunn av språket, ikke forstår hverandre, så nei.
LilleBille Skrevet 15. februar 2005 #13 Skrevet 15. februar 2005 Tror jeg ville være mer opptatt av typen enn av hudfargen. Har leid ut til folk av forskjellige "raser" - og vi hadde mye mindre problem med leieboeren fra Algerie enn de svenske vi har hatt inne. Og den eneste vil har måttet kaste ut ved hjelp av lensmann - var en norsk dame i 50 årene .. Vi har hatt en veldig greit og ryddig kontrakt - og forlangt depositum - så det har sjelden vært noe særlig problemer.
Arkana Skrevet 15. februar 2005 #14 Skrevet 15. februar 2005 Jeg bedømmer ikke folk på bakgrunn av hudfargen. Det er ingen grunn til at en mørkhudet person skulle være noe mindre egnet som leietager enn en hvit person. Vedkommende ville selvsagt stilt på lik linje med andre potensielle leietagere, noe annet ville være rasistisk.
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2005 #15 Skrevet 15. februar 2005 Jeg hadde nok leid ut leiligheten min til den personen jeg fikk best inntrykk av' date=' uavhengig av hudfargen.[/quote'] Samme her.
Plym Skrevet 15. februar 2005 #16 Skrevet 15. februar 2005 Det ville jeg vært svært skeptisk til. Enkelte grupper er kjent for ofte å rasere leilighetene de leier. Men det handler om hvor de kommer fra og ikke hudfargen. Folk fra deler av Afrika ville jeg vært skeptisk til. http://www.aftenposten.no/eiendom/article952155.ece Må kurses i søppelkasting Det er mange tilfeller av direkte hærverk, men mange av skadene skyldes at folk ikke er klar over hvordan de skal ta vare på leilighetene. Vi har mange tilfeller der manglende lufting har ført til store fukt- og råteskader, eller leiligheter som ikke har vært ryddet og rengjort på lang tid, sier Leganger. Hvor i artikkelen står det at dette særlig gjelder afrikanere?
Hu i Svingen Skrevet 15. februar 2005 #17 Skrevet 15. februar 2005 Har leid ut hybel til en ung mann fra Irak. Han snakket ikke veldig godt norsk, men var veldig innstilt på å gjøre seg forstått. Han var i jobb, hadde referanse fra sin norske "støttekontakt", og det hele fungerte knirkefritt. Han var dessuten svært hjelpsom med både snømåking og annet hagearbeid. Hadde ikke hatt problemer med å gjøre det igjen, nei.
Væren Skrevet 15. februar 2005 #18 Skrevet 15. februar 2005 Hadde nok nølt med å leie ut i det hele tatt, jeg - uansett rase og farge! Har hørt så mange skrekkhistorier om leieboere man ikke blir kvitt, og kjenner også til folk som har fått hus eller leilighet fullstendig rasert av nordmenn! Jeg ville nok ha stolt mer på magefølelsen og lagt langt mer vekt på det personlige inntrykket enn på hudfarge og nasjonalitet som det eneste kriterium. Skal riktignok innrømme at jeg har fått litt fordommer mot somaliere den siste tiden, og sitter nok heller ikke med verdens beste inntrykk av alle som kommer fra Balkan/tidligere Jugoslavia. Så antagelig hadde jeg ikke prioritert å leie ut til noen med denne bakgrunnen. Sikkert ikke pent, men helt ærlig!
Gjest Valhalla Skrevet 15. februar 2005 #19 Skrevet 15. februar 2005 Et pent språk og klesstil kunne snudd saken. Men som en sa her over ville jeg vært ekstra skeptisk til somaliere og albanere.
Gjest Valhalla Skrevet 15. februar 2005 #20 Skrevet 15. februar 2005 Hvor i artikkelen står det at dette særlig gjelder afrikanere? Står ikke det, det er jeg som er skeptisk til afrikanere og da særlig somaliere. Dessuten er dette problemet kjent blant folk. Men "For å få en løsning på problemet, har Boligbygg nå laget en film med boligveiledning. Filmen, som er dubbet på 11 språk"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå