Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det nærmer seg lønnsforhandlinger i bedriften min med stormskritt, og jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal takle det. Når jeg var på intervju klarte jeg å stille veldig klare krav, basert på hva medstudentene mine ble tilbudt i sine respektive jobber og det faktum at jeg var innkalt til veldig mange intervjuer, så jeg følte på en måte jeg kunne "velge og vrake" mellom aktuelle jobber.

Men nå som jeg har jobbet på den samme plassen i ett år, og har begynt å trives, vil jeg gjerne fortsette å jobbe her, samtidig som jeg gjerne vil stige litt i lønn samt beholde et greit forhold med sjefen min. Føler ikke sjefen min har noen oversikt over hva jeg faktisk bidrar med eller gjør, da jeg har lite kontakt med henne fra dag til dag. Vet liksom ikke hvordan jeg skal argumentere for høyre lønn, gitt situasjonen min, men vet at en fyr som ble ansatt et halvår før meg fikk en ganske imponerende lønnsstigning på lønnsforhandlingene i fjor (han begynte med en del mindre enn meg, og får nå en god del mer enn meg i lønn, basert på egne uttalelser, uten at jeg har spurt om nøyaktige beløp). 

TL;DR: Hvor mye er det egentlig vanlig å stige i lønn i løpet av et år?  

Hjelp?

Anonymkode: fe98f...353

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye som er vanlig varierer veldig.

Du må skrive ned alt du gjør og hva du bidrar med. Så setter du et krav som er 10-20 000 over det du tror de kommer til å gi deg. Sjekk litt hva andre i tilsvarende stilling tjener med litt erfaring. Ikke be om for mye, men litt over det som er realistisk.

Og siden det er 8. mars: Vær like tøff og selvgod som en mann ville vært! 😉

Anonymkode: dd0d0...8f4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...