nyibyen Skrevet 15. februar 2005 #1 Skrevet 15. februar 2005 Jobber delvis i plate/dvd-sjappe og nå klargjør jeg ATTER en norsk dvd til utsetting; Alt for Egil. Har det ikke slått noen andre at alle de norske filmene er LIKE (de to siste jeg så var buddy og hawaii oslo)? Og jeg synes Kristoffer Joner er veldig kjekk, men kan de ikke la ham og de andre norske skuespillerne spille andre typer roller? (Villmark skilte seg jo ut litt...) Det er liksom en vanlig kompisgjeng som bor i vanlige leiligheter i Oslo, alle er enkle og greie gutter som holder sammen, gjerne er en av dem litt spesiell (halv-tilbakestående), og det er noe med en jente som en av dem prøver å få. Og lykkes på slutten. Er det bare jeg som begynner å bli litt lei..? Når skal de lage en god science-fiction-film med Kristoffer Joner?
Gjest Aurélie Skrevet 15. februar 2005 #2 Skrevet 15. februar 2005 Er nok litt enig i synspunktet ditt. Virker som om norsk film har en standard mal for hvordan de skal være, uansett om det er drama eller spenningsfilmer. Og ang. K. Joner så er jeg vel i grunnen smålei hele fyren Han er en god skuespiller, og Norge er et lite land med ikke så alt for mange profilerte skuespillere, men han dukker nå opp overalt i sine nevrotiske roller..
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2005 #3 Skrevet 15. februar 2005 Ja det er jeg enig i.......men vi er jo i startfasen...og vi kommer vel etter med filmer som har litt annet innhold enn disse..håper jeg..
hilli Skrevet 16. februar 2005 #4 Skrevet 16. februar 2005 Jeg er helt enig med deg! Begynner å bli lei av å se de samme folka i hver eneste film. Fortsetter det slik så kan Kristoffer Joner snart ta over posisjonen til Bjørn Sundqvist som mannen i alle de norske filmene...
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2005 #5 Skrevet 16. februar 2005 Jeg synes forsåvidt mange av de nye norske filmene er relativt bra, selv om jeg er enig i at tematikk og skuespillere ser misktenkelig like ut i alle filmene... Men så er det også mange unge regisører som kanskje må "øve" seg litt før de får lagd mesterverker... Og nå begynner endelig de første UTDANNEDE regissørene å komme fra Lillehammer:)
*Lene* Skrevet 16. februar 2005 #6 Skrevet 16. februar 2005 Syns norsk film har tatt seg utrolig mye opp de siste 10 år, og jeg gleder meg villt til å se 37 1/2 på lørdag!
Gjest Virvar Skrevet 16. februar 2005 #7 Skrevet 16. februar 2005 Jeg synes at norske filmer kunne variert mer. Det er som en anne skrev stort sett om en eller annen som er litt "rar"/skiller seg ut. Ikke noe spenning. Jo, Villmark, og Den som frykter ulven , var spennende. Men bortsett fra dem, så savner jeg en ekte thriller, noe med spenning så man sitter klistret og glemmer å puste. jeg lurer på hva andre land synes om filmene våre. Det er litt slik som med japanske filmer som også kan være noe "spesielle", men det kan være pga kulturforskjeller. F.eks "the Isle". Skulle være så nifs stod det på den. Men så var det bare kjedelig, (dame som rodde prostituerte ut til små flytebryggeøyer hvor det var en slags hytte. Der leide man tak over hodet. Hun var sjalu på de prostituerte) Og det var groteske scener hvor de skar i og spiste levende fisker, svelgte fiskekroker, og stappet fiskekroker inn i kvinnens kjønnsorgan. Etterpå trakk de i snøret ....usj ! Vemmelig , men ikke spennende. Men når sporer jeg av her. Skulle bare egentlig si at jeg håper norsk film kan bli mer VARIERT. Og at man hadde flere skuespillere å velge i. For har noen spillt i en serie, eller hatt fast rolle i filmer, så forbinder man lett denne med akuratt den, og det blir bare rart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå