AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #41 Del Skrevet 8. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg skrev til Anonymkode: 299f7...843, som snakket om venninnene som ikke fulgte henne, og ga henne en vanlig grunn for at enkelte ikke følger hverandre. Jeg har ikke vært involvert i dine innlegg, og klarer ikke sette meg inn i et svar til deg, da jeg aldri har diskutert med deg tidligere i tråden.. Med mindre du opererer med to brukere, og plutselig glemte å skifte over til AB...843. Anonymkode: 801fb...ac1 Jeg rapporter deg mot spekulasjoner. det er ikke lov å spekulere at ts eller noen bruker flere brukere. Anonymkode: fec78...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #42 Del Skrevet 8. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg rapporter deg mot spekulasjoner. det er ikke lov å spekulere at ts eller noen bruker flere brukere. Anonymkode: fec78...247 "er Anonymkode: fec78...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #43 Del Skrevet 8. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Der er vi uenige. Før så man i album og sendte bilder i posten. Så lenge man tenker over hva slags bilder, er det ikke noe problem. Kan jo velge venner med omhu. Hadde aldri blitt sur på mamma som voksen fordi hun hadde vist bilder av meg som barn. Koselig å se barna til mine nærmeste vokse opp og særlig til de jeg sjelden ser grunnet avstand. Men ser at det kan være et etisk dilemma. De som ikke deler, bare snoker blir også et dilemma. Har fått forespørsel på insta av bekjente som aldri deler noe og har tom profil. De følger allikevel nøye med på andre. Anonymkode: c008a...dee Jeg hadde ikke likt det om det lå barnebilder av meg på nettet. Heldigvis har jeg selv kontroll på min digitale identitet, og det burde alle andre også få mulighet til. Har aldri hørt noe godt argument for å dele barnebilder. Du skriver at det er koselig å følge med. Jeg synes det er uetisk at det er dine følelser som vektlegges og ikke barnas. Anonymkode: a0255...49a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #44 Del Skrevet 8. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke likt det om det lå barnebilder av meg på nettet. Heldigvis har jeg selv kontroll på min digitale identitet, og det burde alle andre også få mulighet til. Har aldri hørt noe godt argument for å dele barnebilder. Du skriver at det er koselig å følge med. Jeg synes det er uetisk at det er dine følelser som vektlegges og ikke barnas. Anonymkode: a0255...49a Siden barn er forsvarsløse, burde det sikkert ikke legges ut bilder av de, etisk sett. Jeg er glad i venner og familie og ville blitt veldig lei meg om jeg ikke lenger kan se at barna vokser opp. Jeg har vært på besøk et par ganger siden de bor langt unna, og føler et sterkere bånd med fb. Vet hva de liker å gjøre, hva jeg kan ta med osv. Før skrev folk julebrev, nå ser jeg mye via fb i form av bilder ( sier mer enn 1000 ord). Jeg synes det er positivt. Glad i hele familien og har fått venneforespørsel av barn når de er har blitt større også. Fra hest til Lana del Rey. Bare fint å se de vokser opp. Terskelen blir også lavere for å strekke ut en hånd eller ta kontakt når det er litt liv i begge ender og der ikke føles ut som fremmede. Jo mer reserverte folk blir, jo vanskeligere er det å holde kontakt eller strekke ut en hånd. Men, selvsagt ikke alle som tenker likt. Anonymkode: c008a...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #45 Del Skrevet 8. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden barn er forsvarsløse, burde det sikkert ikke legges ut bilder av de, etisk sett. Jeg er glad i venner og familie og ville blitt veldig lei meg om jeg ikke lenger kan se at barna vokser opp. Jeg har vært på besøk et par ganger siden de bor langt unna, og føler et sterkere bånd med fb. Vet hva de liker å gjøre, hva jeg kan ta med osv. Før skrev folk julebrev, nå ser jeg mye via fb i form av bilder ( sier mer enn 1000 ord). Jeg synes det er positivt. Glad i hele familien og har fått venneforespørsel av barn når de er har blitt større også. Fra hest til Lana del Rey. Bare fint å se de vokser opp. Terskelen blir også lavere for å strekke ut en hånd eller ta kontakt når det er litt liv i begge ender og der ikke føles ut som fremmede. Jo mer reserverte folk blir, jo vanskeligere er det å holde kontakt eller strekke ut en hånd. Men, selvsagt ikke alle som tenker likt. Anonymkode: c008a...dee Igjen argumentene du kun utfra dine egne følelser. Hva med å sette barna først? Jeg gir vel katta i om du blir lei deg hvis du ikke ser barnebilder på face. Hva slags argument er dette? Kan du ikke heller komme med et argument der barnas følelser proriteres, framfor dine følelser? Anonymkode: a0255...49a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #46 Del Skrevet 8. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Igjen argumentene du kun utfra dine egne følelser. Hva med å sette barna først? Jeg gir vel katta i om du blir lei deg hvis du ikke ser barnebilder på face. Hva slags argument er dette? Kan du ikke heller komme med et argument der barnas følelser proriteres, framfor dine følelser? Anonymkode: a0255...49a Ingen vet vel hva de føler. Er det ikke nettopp derfor det er et etisk spørsmål? Og om de er store nok til å prate, går det jo an å spørre, men da er de vel heller ikke nødvendigvis modne nok til å vite hva som er best for seg selv.. samtidig har de en stemme så lenge de er store nok til å prate, og stemmen burde jo bli vektlagt. Er de store nok til å mene noe om det, da kan de kanskje få sin egen konto, mem da stiller de jo snart i samme kategori som alle andre som avbildes på nett, uten å nødvendigvis måtte gi godkjenning før bilder blir tagget som feks.på familiebilder. Kan vel ikke klippe ut et barn på 6 fordi det er et barn, mens bestemor på 93 er med. Tror ikke bare det er jeg som synes det er fint å se folk på fb, store eller små, unge eller gamle. Er jo hele poenget med fb. Synes det blir så hysterisk når det er så velment og det kun ligger gode tanker bak. Anonymkode: c008a...dee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #47 Del Skrevet 8. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg rapporter deg mot spekulasjoner. det er ikke lov å spekulere at ts eller noen bruker flere brukere. Anonymkode: fec78...247 Wow, skulle ønske det gikk an å rapportere psykotiske kjerringer, som blåser ting ut av proporsjoner! Tenk å rapportere AB for tull, for et helt realt spørsmål - at du gidder. Sånn! Da har jeg spekulert i at du er psykotisk, da har du noe litt mer saftig å rope i skogene om! Anonymkode: 9a8dc...2f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #48 Del Skrevet 8. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Wow, skulle ønske det gikk an å rapportere psykotiske kjerringer, som blåser ting ut av proporsjoner! Tenk å rapportere AB for tull, for et helt realt spørsmål - at du gidder. Sånn! Da har jeg spekulert i at du er psykotisk, da har du noe litt mer saftig å rope i skogene om! Anonymkode: 9a8dc...2f1 Hvis du vil kan du rapporetere meg å Anonymkode: fec78...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 8. mars 2018 #49 Del Skrevet 8. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her Ingen av tilfellene stemmer nei. Jeg legger ut helt vanlige bilder, akkurat samma "kategori" som henne forresten. Og før noen begynner å si " du hermer sikkert " så nei overhodet ikke. Forskjellige bilder, men amme interesse som henne om det ga mening Anonymkode: 3fdce...80f Hvor mange følgere og hvor mange følger hun sammenliknet med deg? Er det også likt? Hvis det har foregått over lengre tid så er det jo merkelig. Jeg hadde også undret meg over det. Om en skal ta det personlig er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #50 Del Skrevet 8. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen vet vel hva de føler. Er det ikke nettopp derfor det er et etisk spørsmål? Og om de er store nok til å prate, går det jo an å spørre, men da er de vel heller ikke nødvendigvis modne nok til å vite hva som er best for seg selv.. samtidig har de en stemme så lenge de er store nok til å prate, og stemmen burde jo bli vektlagt. Er de store nok til å mene noe om det, da kan de kanskje få sin egen konto, mem da stiller de jo snart i samme kategori som alle andre som avbildes på nett, uten å nødvendigvis måtte gi godkjenning før bilder blir tagget som feks.på familiebilder. Kan vel ikke klippe ut et barn på 6 fordi det er et barn, mens bestemor på 93 er med. Tror ikke bare det er jeg som synes det er fint å se folk på fb, store eller små, unge eller gamle. Er jo hele poenget med fb. Synes det blir så hysterisk når det er så velment og det kun ligger gode tanker bak. Anonymkode: c008a...dee Selvfølgelig kan du ikke spørre barn om dette, de har jo ingen forståelse av hva de eventuelt sier ja til. Og det har tydeligvis ikke du heller. Du kommer jo bare med argumenter som handler om dine følelser. Så jeg spør igjen, kan du komme med et argument der barnas følelser settes først? Det at du synes det er hyggelig viser bare at du setter dine egne følelser først. Anonymkode: a0255...49a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #51 Del Skrevet 9. mars 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan du ikke spørre barn om dette, de har jo ingen forståelse av hva de eventuelt sier ja til. Og det har tydeligvis ikke du heller. Du kommer jo bare med argumenter som handler om dine følelser. Så jeg spør igjen, kan du komme med et argument der barnas følelser settes først? Det at du synes det er hyggelig viser bare at du setter dine egne følelser først. Anonymkode: a0255...49a Setter du barnets følelser først? Hva om barnet synes det føles bra? Inkluderende. Hvordan finner du det ut? Anonymkode: c008a...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #52 Del Skrevet 9. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Setter du barnets følelser først? Hva om barnet synes det føles bra? Inkluderende. Hvordan finner du det ut? Anonymkode: c008a...dee Det er helt uvesentlig! Et barn klarer ikke å se konsekvensene av dette og det gjør åpenbart ikke du heller. Føles som å diskutere med en på fem år. Anonymkode: a0255...49a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #53 Del Skrevet 9. mars 2018 On 7.3.2018 at 10:16 PM, Daria said: Jeg slutter aldri å la meg overraske her inne over hvor oversikt folk har over andres aktiviteter i sosiale medier - og hvor viktig det tydeligvis er... Hva jeg liker av innlegg og bilder er litt tilfeldig og betyr svært lite. Jeg setter pris på det jeg får av likes og kommentarer uten å holde noen oversikt over hvem de kommer fra eller hvor ofte de kommer, og aktivitet som ikke angår mine innlegg legger jeg ikke merke til engang. Så ja, jeg synes det er en merkelig ting å det hele tatt legge merke til, og å henge seg opp i det og legge noe i det er å overreagere voldsomt. På tide å ta innover seg at SoMe er en sosial arena så god som noen? Ville du ikke lagt merke til om det var en i vennegjengen som behandlet deg som luft når dere møttes i større settingen? Man trenger ikke være mer enn gjennomsnittlig observant for å legge merke til atferd som bryter med egen norm, enten det er på SoMe el i det «virkelige liv»; om man misser noen bilder el statuser, no big deal, men å ALDRI like noe fra en venninne men like fra abdre venner, er påfallende. Jeg hadde iaf ikke liket noe fra henne. Anonymkode: 5cc30...7d4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #54 Del Skrevet 9. mars 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: På tide å ta innover seg at SoMe er en sosial arena så god som noen? Ville du ikke lagt merke til om det var en i vennegjengen som behandlet deg som luft når dere møttes i større settingen? Man trenger ikke være mer enn gjennomsnittlig observant for å legge merke til atferd som bryter med egen norm, enten det er på SoMe el i det «virkelige liv»; om man misser noen bilder el statuser, no big deal, men å ALDRI like noe fra en venninne men like fra abdre venner, er påfallende. Jeg hadde iaf ikke liket noe fra henne. Anonymkode: 5cc30...7d4 Enig. Anonymkode: fec78...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 9. mars 2018 #55 Del Skrevet 9. mars 2018 Jeg tenker at hun ikke vil at du skal få flere likes enn henne. Ikke ta det personlig, dette handler kun om henne. Ser at mange her i tråden ikke helt forstår seg på sosiale medier, så prøv å overse de nedlatende svarene her inne 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. mars 2018 #56 Del Skrevet 9. mars 2018 1 time siden, Tibbie skrev: Ser at mange her i tråden ikke helt forstår seg på sosiale medier, så prøv å overse de nedlatende svarene her inne ...eller så bruker vi sosiale medier på andre måter enn deg... Når jeg sier at likes - både de jeg gir og de jeg får - ikke er viktige for meg, er de helt genuint ikke det, det handler ikke om at jeg ikke forstår sosiale medier. De er kommunikasjonskanaler, det er ikke der jeg lever livet mitt. Noen av venninnene mine liker hvert eneste bilde jeg legger ut, andre liker bare enkelte av dem og noen liker kanskje ingen av dem - jeg vet ikke, jeg legger ikke merke til likes jeg ikke får. Det er også godt mulig jeg liker mange bilder fra en venninne og nesten ingen fra en annen, men igjen - jeg har ikke oversikt, og det i seg selv sier ingenting om vennskapet vårt. Hvis man blir oversett av venner også IRL kan det være grunn til bekymring, men vennskapets fokus bør handle om andre og viktigere ting enn antall likes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 9. mars 2018 #57 Del Skrevet 9. mars 2018 1 minutt siden, Daria skrev: ...eller så bruker vi sosiale medier på andre måter enn deg... Når jeg sier at likes - både de jeg gir og de jeg får - ikke er viktige for meg, er de helt genuint ikke det, det handler ikke om at jeg ikke forstår sosiale medier. De er kommunikasjonskanaler, det er ikke der jeg lever livet mitt. Noen av venninnene mine liker hvert eneste bilde jeg legger ut, andre liker bare enkelte av dem og noen liker kanskje ingen av dem - jeg vet ikke, jeg legger ikke merke til likes jeg ikke får. Det er også godt mulig jeg liker mange bilder fra en venninne og nesten ingen fra en annen, men igjen - jeg har ikke oversikt, og det i seg selv sier ingenting om vennskapet vårt. Hvis man blir oversett av venner også IRL kan det være grunn til bekymring, men vennskapets fokus bør handle om andre og viktigere ting enn antall likes. Hva er forskjell på sosiale medier og IRL? Om noen er rar mot deg på sosiale medier, så er det jo like virkelig som om dere sto på Kiwi. Det er ekte folk bak profilene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #58 Del Skrevet 9. mars 2018 1 time siden, Tibbie skrev: Jeg tenker at hun ikke vil at du skal få flere likes enn henne. Ikke ta det personlig, dette handler kun om henne. Ser at mange her i tråden ikke helt forstår seg på sosiale medier, så prøv å overse de nedlatende svarene her inne Enig, det tenker jeg også. Det er ikke akkurat tidkrevende å like et bilde for at venninnen skal bli glad. Tror mye er pga misunnelse. Anonymkode: 94ccc...d19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peaches Skrevet 9. mars 2018 #59 Del Skrevet 9. mars 2018 Jeg er 25 år, jeg kunne ikke brydd meg mindre om "likes". Hvor er det dere får denne trangen til å få bekreftelse på alt dere gjør? Ikke sitt inne og tell hvor mange likes du har og hvem som gir deg denne "anerkjennelsen". Gi bæng. Lik deg selv i stede 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #60 Del Skrevet 9. mars 2018 3 minutter siden, Daria said: ...eller så bruker vi sosiale medier på andre måter enn deg... Når jeg sier at likes - både de jeg gir og de jeg får - ikke er viktige for meg, er de helt genuint ikke det, det handler ikke om at jeg ikke forstår sosiale medier. De er kommunikasjonskanaler, det er ikke der jeg lever livet mitt. Noen av venninnene mine liker hvert eneste bilde jeg legger ut, andre liker bare enkelte av dem og noen liker kanskje ingen av dem - jeg vet ikke, jeg legger ikke merke til likes jeg ikke får. Det er også godt mulig jeg liker mange bilder fra en venninne og nesten ingen fra en annen, men igjen - jeg har ikke oversikt, og det i seg selv sier ingenting om vennskapet vårt. Hvis man blir oversett av venner også IRL kan det være grunn til bekymring, men vennskapets fokus bør handle om andre og viktigere ting enn antall likes. Hender det noen ganger at du liker poster/bilder og etch? Det gjør jeg. Eller er det slik at du aldri liker? Hender det at du noen ganger du ikke trykker liker eller glemmer å gratulere en venninne på sosiale medier? Det gjør jeg. Velger du ut noen venner som for mer likes og gratulasjoener enn andre? .Eller velger du ut noen venner som for likes og gratulasjoner og overser andre og aldri liker noe som helst og aldri gidder å gratulerer de med dagen? Anonymkode: fec78...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå