Gjest Stringfellow1 Skrevet 7. mars 2018 #1 Skrevet 7. mars 2018 På TV-programmet "Luksusfellen" må jo deltakerne skaffe seg mest mulig arbeid, for å få inn mest mulig penger og betjene gjeld... Men programlederne er vel bare sammen med hver deltaker i maks ett par uker, før de reiser sin vei igjen. Men hvordan klarer disse deltakerne egentlig å skaffe seg ny jobb så kjapt? Det virker nesten som om de ofte klarer å få seg jobb nærmest på dagen...
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2 Skrevet 7. mars 2018 Det er jo faktisk lett å få seg jobb her i landet bare man er villig til å ta hva som helst. Anonymkode: eed6b...780 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #3 Skrevet 7. mars 2018 De får jo litt drahjelp av programmet. Folk flest kjenner jo til Luksusfellen, og det er gjerne mer sannsynlig at noen biter på når programlederne ringer og spør om de ikke har en jobb ledig. Anonymkode: 29312...f47 3
ajarRun Skrevet 7. mars 2018 #5 Skrevet 7. mars 2018 (endret) Man får jo jobbtilbud kastet etter seg. Jeg kunne fått tre jobbtilbud på en dag hvis jeg blir lei av jobben min. Jeg ville kunne fått langt flere hvis jeg var villig til å ta hva som helst. Edit: Tre i samme by. Hvis jeg var villig til å flytte kunne jeg sikkert fått 25. Endret 7. mars 2018 av abrasiveRefraction
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #6 Skrevet 7. mars 2018 Men i dagens episode fikk jo fysikeren seg en jobb på rema 1000 også da..... Anonymkode: 6a4fb...d68 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #7 Skrevet 7. mars 2018 Dere som får jobber kastet etter dere, hvordan jobber er det? Anonymkode: 689f1...39a 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #8 Skrevet 7. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som får jobber kastet etter dere, hvordan jobber er det? Anonymkode: 689f1...39a Det er gjerne folk som liker å skryte. Når de mister jobben så var det ikke like lett som de påsto. Anonymkode: b868d...c14 11
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #9 Skrevet 7. mars 2018 Alle slike programmer er alt fikset på forhånd. Det er veldig mange PR-kåte som gir bort jobber når de kan komme på TV. Anonymkode: b868d...c14 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #10 Skrevet 7. mars 2018 Rart flere her ikke forstår at det hjelper på å være med på Luksusfellen, når en skal skaffe seg jobb Arbeidsgiverne ser på det som en "god sak", når de tilbyr hjelp til de som er på TV. Ingen sier nei til luksusfellen.. Blir verre å prøve på egenhånd uten å ha hatt ansiktet på TV.. Anonymkode: 7ad10...505 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #11 Skrevet 7. mars 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som får jobber kastet etter dere, hvordan jobber er det? Anonymkode: 689f1...39a Helt vanlige jobber hos konkurrerende bedrifter. Trives kjempebra der jeg jobber nå, så pleier vanligvis ikke å ta telefonen når jeg mistenker at det er en hodejeger. Anonymkode: 735bb...680
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #12 Skrevet 8. mars 2018 Et stikkord: Regi. De episodene som viser, og som omtaler folk kommer seg bra ovenpå, får betalt ned gjeld, får seg jobb osv. er jo solskinnshistoriene. Men man kan fint anta at man ikke viser innhold som omtaler de som derimot ikke greier seg like bra. Luksusfellen viser det folk vil se, skandaløst forbruk, null kontroll på personlig økonomi - og så kommer plutselig de reddende englene fra luksusfellen og hjelper dem ut av uføret. Ganske ofte har det jo vært episoder av folk som i utgangspunktet har grunnlag for en bra økonomi. Mange av dem har ok eller gode jobber og tjener minst 400-500K, eier gjerne egen bolig osv. Ofte er det "eneste" problemet er at de har for høyt forbruk, for lite sparing og generelt null kompetanse innen økonomi. Det er selvfølgelig alvorlig nok det, men det er likevel en forskjell mellom den typiske luksusfellen-deltaker og folk som virkelig ikke eier nåla i veggen og som uansett ville hatt store problemer med å stable seg på beina igjen, siden de ikke har en ok jobb eller eier noe som helst. Så man skal ikke tro alt man ser. Anonymkode: ba7ff...de1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #13 Skrevet 8. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et stikkord: Regi. De episodene som viser, og som omtaler folk kommer seg bra ovenpå, får betalt ned gjeld, får seg jobb osv. er jo solskinnshistoriene. Men man kan fint anta at man ikke viser innhold som omtaler de som derimot ikke greier seg like bra. Luksusfellen viser det folk vil se, skandaløst forbruk, null kontroll på personlig økonomi - og så kommer plutselig de reddende englene fra luksusfellen og hjelper dem ut av uføret. Ganske ofte har det jo vært episoder av folk som i utgangspunktet har grunnlag for en bra økonomi. Mange av dem har ok eller gode jobber og tjener minst 400-500K, eier gjerne egen bolig osv. Ofte er det "eneste" problemet er at de har for høyt forbruk, for lite sparing og generelt null kompetanse innen økonomi. Det er selvfølgelig alvorlig nok det, men det er likevel en forskjell mellom den typiske luksusfellen-deltaker og folk som virkelig ikke eier nåla i veggen og som uansett ville hatt store problemer med å stable seg på beina igjen, siden de ikke har en ok jobb eller eier noe som helst. Så man skal ikke tro alt man ser. Anonymkode: ba7ff...de1 Programmet heter jo da også Luksusfellen. Det er jo beregnet for de som har et hodeløst forbruk og har gått i "luksusfellen". Det heter ikke "Fattiglus med null mulighet for mer inntekt fellen ". Anonymkode: eed6b...780 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #14 Skrevet 8. mars 2018 Hvis man ikke er kresen kan man få jobb på dagen. Da jeg ble oppsagt tok det meg to telefonsamtaler å skaffe meg ny jobb, først som ringevikar, og etter et halvt år var jeg fast ansatt i 80% stilling (med mer utbetalt i måneden enn jeg hadde da jeg jobbet 100%). Jobben er riktignok ganske fjernt fra utdannelsen min, men i den bransjen er det dårlige tider nå og mange går ledige. Anonymkode: cad1f...f0b 2
Gjest making.a.mess Skrevet 8. mars 2018 #15 Skrevet 8. mars 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt vanlige jobber hos konkurrerende bedrifter. Trives kjempebra der jeg jobber nå, så pleier vanligvis ikke å ta telefonen når jeg mistenker at det er en hodejeger. Anonymkode: 735bb...680 Det er nok ikke slik for de fleste.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #16 Skrevet 8. mars 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er gjerne folk som liker å skryte. Når de mister jobben så var det ikke like lett som de påsto. Anonymkode: b868d...c14 Jeg har to jobber og jobber 150% for tiden og har flere steder jeg kunne jobbet om døgnet hadde hatt flere timer. Den ene jobben innen noe jeg har utdanning for og den andre innen noe helt annet som jeg ikke hadde noen erfaring med før jeg søkte og fikk jobb med det samme. Ei venninne fikk 3 jobber sammen dag. Hun jobber mest på to av dem og jobber over 100%. Hun har kun fullført studiespesialisering på vdg og med såpass dårlige karakterer at hun ikke kom inn på studie og null jobberfaring før hun søkte jobbene. Anonymkode: eed6b...780
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #17 Skrevet 8. mars 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Dere som får jobber kastet etter dere, hvordan jobber er det? Anonymkode: 689f1...39a Jeg jobber innenfor IT, og har alltid stående jobbtilbud her og der. Det er fordi jeg har spisskompetanse på områder hvor ikke mange andre har samme erfaringer. Jeg fikk 3 jobbtilbud samme dag for noen måneder siden, og de økte med 250 000 i lønn det ene stedet, etter jeg sa nei. Det er ikke skryt, det er bare sånn det er. Jeg skjønner at jeg er i en særegen posisjon, og at ikke gjennomsnittspersonen i Norge har det sånn. Anonymkode: 76c4f...020
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #18 Skrevet 8. mars 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to jobber og jobber 150% for tiden og har flere steder jeg kunne jobbet om døgnet hadde hatt flere timer. Den ene jobben innen noe jeg har utdanning for og den andre innen noe helt annet som jeg ikke hadde noen erfaring med før jeg søkte og fikk jobb med det samme. Ei venninne fikk 3 jobber sammen dag. Hun jobber mest på to av dem og jobber over 100%. Hun har kun fullført studiespesialisering på vdg og med såpass dårlige karakterer at hun ikke kom inn på studie og null jobberfaring før hun søkte jobbene. Anonymkode: eed6b...780 Jo, man ser du er glad i jobb Anonymkode: fd2ac...2eb 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #19 Skrevet 8. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, man ser du er glad i jobb Anonymkode: fd2ac...2eb Kanskje nettopp det som er forskjellen på de av oss som ikke har problem med å få jobb og de som har det? Anonymkode: eed6b...780
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #20 Skrevet 8. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje nettopp det som er forskjellen på de av oss som ikke har problem med å få jobb og de som har det? Anonymkode: eed6b...780 10 x jobb Anonymkode: fd2ac...2eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå