AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #1 Skrevet 7. mars 2018 Jeg har en stoffskiftesykdom(høyt stoffskifte) og går på medisiner for det. (neo mercazole) Jeg merker at håret mitt ramler av. Hver eneste gang jeg dusjer så ligger det mye hår i sluket. Bare jeg tar i det så dette det av. Nå er det blitt så tynt at jeg ikke vet hva det er som skjer. Jeg har fått time hos endokrinolog om 1 mnd, men føler jeg nesten blir skallet til den tid. Burde jeg bestille legetime, eller er det ingenting å gjøre? Kjøpte B-vitaminer i dag men. Jeg er desperat og redd! Det blir verre og verre for hver dag. Mvh kvinne 25. Anonymkode: 84532...8f5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2 Skrevet 7. mars 2018 Jeg har ikke noe godt råd, men vil bare gi deg en klem. Har samme tilstand som deg og har mistet halvparten av håret mitt. En liten trøst er kanskje at jeg har begynt å få det igjen, har masse småhår som stikker fram overalt. Spør endokrinologen, mulig han har gode råd. Anonymkode: c097b...f46
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #3 Skrevet 7. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe godt råd, men vil bare gi deg en klem. Har samme tilstand som deg og har mistet halvparten av håret mitt. En liten trøst er kanskje at jeg har begynt å få det igjen, har masse småhår som stikker fram overalt. Spør endokrinologen, mulig han har gode råd. Anonymkode: c097b...f46 Åh det er helt forferdelig. Tok det lang tid før det begynte å komme tilbake? Hvor lenge holder det på sånn som dette? (Å falle av..) Mvh Ts Anonymkode: 84532...8f5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #4 Skrevet 7. mars 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh det er helt forferdelig. Tok det lang tid før det begynte å komme tilbake? Hvor lenge holder det på sånn som dette? (Å falle av..) Mvh Ts Anonymkode: 84532...8f5 Jeg har vært syk (Graves sykdom) i 1,5 år, men det var først i sommer jeg begynte å miste håret. Sånn ved juletider begynte det å gro ut igjen. Jeg har fortsatt tynt hår, men håper småhårene hjelper på snart.. Utrolig kjedelig denne sykdommen altså! Hvis du også har Graves sykdom kan jeg anbefale en facebookgruppe som heter noe sånn som "Vi med Graves - en autoimmun sykdom". Mange folk med mye erfaring der som gladelig svarer på spørsmål. Anonymkode: c097b...f46
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #5 Skrevet 7. mars 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært syk (Graves sykdom) i 1,5 år, men det var først i sommer jeg begynte å miste håret. Sånn ved juletider begynte det å gro ut igjen. Jeg har fortsatt tynt hår, men håper småhårene hjelper på snart.. Utrolig kjedelig denne sykdommen altså! Hvis du også har Graves sykdom kan jeg anbefale en facebookgruppe som heter noe sånn som "Vi med Graves - en autoimmun sykdom". Mange folk med mye erfaring der som gladelig svarer på spørsmål. Anonymkode: c097b...f46 Ja, jeg har også Graves. Tusen takk for svar, jeg skal sjekke ut siden. Kan jeg spørre hvor lenge du slet med hårtap? Jeg føler jeg snart ikke har mer hår på hodet, og er redd jeg blir flintskalla til slutt. Når stopper det liksom...? Mitt blir verre og tynnere for hveer dag. Anonymkode: 84532...8f5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #6 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har også Graves. Tusen takk for svar, jeg skal sjekke ut siden. Kan jeg spørre hvor lenge du slet med hårtap? Jeg føler jeg snart ikke har mer hår på hodet, og er redd jeg blir flintskalla til slutt. Når stopper det liksom...? Mitt blir verre og tynnere for hveer dag. Anonymkode: 84532...8f5 Jeg mister fortsatt litt hår, men ikke så mye som før. Det verste hårtapet pågikk over et halvt år. Fra sommer til jul i 2017. Jeg vet dessverre om folk som har klippet seg helt kort pga hårtap fra Graves. Håret mitt har også blitt tørt..😕 Må si at jeg generelt føler meg bedre i formen hvis jeg spiser sunt. Mulig det hjelper på håret og, det vet jeg ikke. Det står masse på nett om kosthold og Graves, det har du kanskje sett? Det er ikke noe som er vitenskapelig bevist, men jeg tror det kan ha innvirkning. Stress og røyk forverrer sykdommen, det tror jeg er vitenskaplig bevist. Mine rutiner: -Stresser lite, røyker ikke -Spiser ikke sukker eller andre raske karbohydrater, heller ikke kunstig søtning. Så mye ren mat som mulig. Ikke alkohol eller koffein. -Tar nok vitamin D, selen og magnesium Kjedelig liv, ja, men bedre enn å være Graves-dårlig.🙄 Anonymkode: c097b...f46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå