AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #1 Skrevet 7. mars 2018 Er det sånn at hvis man tar seg ett glass vin eller to på kvelden, så har man et alkohol-problem? Altså da mener jeg, kanskje 1 eller 2 ganger i uken. Alene, foran TV. Er man da en mini-alkoholiker? 🙈😬 Anonymkode: 7e7df...06d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2 Skrevet 7. mars 2018 Nei, men det blir fort en vane Hvis du om 3 måneder oppdager at du drikker hver dag og etter det oppdager at du bare må, da kan du vurdere det på nytt Anonymkode: c7855...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #3 Skrevet 7. mars 2018 Neeh, da er du bare alkohol-liker;) Anonymkode: c87ed...f6f 7
Occulta Skrevet 7. mars 2018 #4 Skrevet 7. mars 2018 Håper ikke det. Drikker vin, alene, foran TVen as we speak. Men jeg drikker 1 flaske 1-2 ganger i uken. Synes ikke det er så mye... går aldri ut på byen og drikker. Er glad i alkohol, men MÅ ikke ha det, og frister ikke å drikke alkohol flere dager på rad. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #5 Skrevet 7. mars 2018 Nei, selvsagt ikke. Anonymkode: dce79...ecc 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #6 Skrevet 7. mars 2018 Man har et alkohol problem når man drikker for å døyve følelser, det går ut over hverdagslige ting, når du står klar på butikken 5 på 8 om morgenen fordi du bare må ha en halvliter, da har du ett problem. Å kose seg med ett - to glass rødvin i ny og ned gjør vell mange? Jeg tar meg hvertfall ett glass god rødvin når jeg lager meg noe god mat. Men det er for smaken og ikke for å døyve følelser eller at jeg føler jeg MÅ ha det glasset med vin. Anonymkode: 9db7f...87d 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #7 Skrevet 7. mars 2018 Ett glass i ny og ne er sikkert greit, men jeg mener det blir i overkant når man begynner å drikke ei flaske flere ganger i uka. Alene. Det er ikke normalt, det er vann i springen. Anonymkode: aeb63...742 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #8 Skrevet 7. mars 2018 Ts her! Takk for svar folkens:) Da tar jeg meg faktisk et lite glass rødt med god samvittighet nå 😄 Anonymkode: 7e7df...06d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #9 Skrevet 7. mars 2018 Haha nei jeg elsker vin. Tar meg gjerne et glass midt i uka. Å kanskje 2-3 glass en lørdags kveld. Noen koser seg med sjokolade, jeg koser meg med vin ☺️ Anonymkode: d6fe1...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #10 Skrevet 7. mars 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ett glass i ny og ne er sikkert greit, men jeg mener det blir i overkant når man begynner å drikke ei flaske flere ganger i uka. Alene. Det er ikke normalt, det er vann i springen. Anonymkode: aeb63...742 «Det er vann i springen» ja. Du drikker aldri noe usunt regner jeg med? Det er jo tross alt vann i springen Anonymkode: d6fe1...1a3 3
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2018 #12 Skrevet 7. mars 2018 Jeg tror det er bedre å ta seg et glass vin hver kveld enn å ta syv glass lørdag kveld. Kanskje jeg er helt på jordet. 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #13 Skrevet 7. mars 2018 Det er gjerne grunnene til at man drikker som sier noe om det er problematisk eller ikke. Drikker du det for å nyte så kan det være innafor. Om du vil drikke fordi du føler du slapper av bedre, sover bedre så er det litt verre. Samme med om du drikker fordi du føler deg stresset eller trist, eller fordi du kjeder deg og føler at livet ikke er morsomt uten alkohol. Osv Anonymkode: bcfd7...557 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #14 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, Occulta skrev: Håper ikke det. Drikker vin, alene, foran TVen as we speak. Men jeg drikker 1 flaske 1-2 ganger i uken. Synes ikke det er så mye... går aldri ut på byen og drikker. Er glad i alkohol, men MÅ ikke ha det, og frister ikke å drikke alkohol flere dager på rad. 2 flasker i uken, alene... Ikke akkurat noe jeg ville ansett som sunt. Det er mye, selv om du mener noe annet. De to flaskene kan fort bli til 7 i uken. Drikke alene er noe jeg ALDRI kunne tenke meg å gjøre. Ihvertfall ikke foran tven. Hypotetisk: Skulle jeg spist biff alene kunne jeg til nøds tatt et glass vin til. Men jeg spiser heller ikke biff alene. Hva får folk ut av å sitte å drikke alene flere ganger i uken? Anonymkode: 5e29a...121 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #15 Skrevet 7. mars 2018 Jeg har bodd i Spania i noen år, og i Danmark noen år. I Spania drakk vi ofte et glass vin eller to, nesten hver dag. Og verken jeg eller de jeg omgås med hadde alkoholproblemer. Det var helt vanlig å ta et glass, for eksempel til middag. Å bli skikkelig full var derimot mer forbeholdt 14 åringer som drakk for første gang og ikke kunne kontrollere, og ikke kult på noen måte. Så de hadde ikke helgefyll-kulturen som vi har. I Danmark var det en mellomting mellom Spania og Norge. Man kunne ta seg et glass en vanlig torsdag uten at det måtte unnskyldes, men der har de i tillegg helgefyll-kulturen. Anonymkode: 80439...244 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #16 Skrevet 7. mars 2018 Jeg drikker 1-2 og iblant 3 glass vin hver eneste dag. Tror det er helt normalt. Anonymkode: 3a694...2d7 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #17 Skrevet 7. mars 2018 34 minutter siden, AnonymBruker said: 2 flasker i uken, alene... Ikke akkurat noe jeg ville ansett som sunt. Det er mye, selv om du mener noe annet. De to flaskene kan fort bli til 7 i uken. Drikke alene er noe jeg ALDRI kunne tenke meg å gjøre. Ihvertfall ikke foran tven. Hypotetisk: Skulle jeg spist biff alene kunne jeg til nøds tatt et glass vin til. Men jeg spiser heller ikke biff alene. Hva får folk ut av å sitte å drikke alene flere ganger i uken? Anonymkode: 5e29a...121 De liker vin? Anonymkode: 3cf46...102 4
ajarRun Skrevet 7. mars 2018 #18 Skrevet 7. mars 2018 Jeg har digre vinglass. Hvis jeg drikker to sånne går en hel flaske. Og hvis jeg drikker en flaske portvin på en kveld blir jeg litt bedugget.
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2018 #19 Skrevet 7. mars 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg drikker 1-2 og iblant 3 glass vin hver eneste dag. Tror det er helt normalt. Anonymkode: 3a694...2d7 Det tror jeg ikke er normalen i Norge. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #20 Skrevet 7. mars 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Er det sånn at hvis man tar seg ett glass vin eller to på kvelden, så har man et alkohol-problem? Altså da mener jeg, kanskje 1 eller 2 ganger i uken. Alene, foran TV. Er man da en mini-alkoholiker? 🙈😬 Anonymkode: 7e7df...06d Neida. Men om forbruket øker, sørg alltid for å ha minst en alkoholfri dag i uka. Leveren er flink til å restituere seg, men da trenger den å ikke belastes. Prøv også å unngå kraftig overvekt. Anonymkode: 4ccab...246
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå