Gå til innhold

Klump / straming i halsen som ikke går bort. Angst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har hatt denne følelsen av at halsen er helt stram i hele dag. Det går ikke bort, det er til og med sånn at visst jeg får tankene av det merker jeg plutselig at det er der. En sjelden gang er den kanskje borte men plages veldig mye av den

Anonymkode: 2f63a...ac2

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være angst, ja. Hadde ofte en klump/hevelse i svelget eller lenger ned i halsen da jeg slet med det. De verste tilfellene trodde jeg at jeg ikke fikk puste, og begynte derfor å hyperventilere. 

Lær deg en pusteteknikk som får tankene bort fra «hevelsen».

Anonymkode: 58743...740

• Liker 1
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

Det heter globus pharyngeus/globus hystericus/globus sensation... bokstavlig talt klump i halsen. Det kan komme av stress, angst, «hyperaktive» muskulatur i halsen, eller i forbindelse med andre problemer med spirserøret.

har hatt det to ganger selv, varte i dagesvis hver gang... det har vært i perioder med ekstremt stress (type eksamen)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, har hatt denne følelsen av at halsen er helt stram i hele dag. Det går ikke bort, det er til og med sånn at visst jeg får tankene av det merker jeg plutselig at det er der. En sjelden gang er den kanskje borte men plages veldig mye av den

Google opp noen avspenningsvideoer på youtube og prøv en av de som virker mest mulig seriøs. Der får du en mulighet til å finne tilbake til å puste med magen og kjenne roen sakte men sikkert i hele kroppen din igjen. Det kan hjelpe deg litt.

AnonymBruker
Skrevet

det er så irriterende... Det går ikke bort, når jeg går så blir det verre, det føles veldig stramt ut

AnonymBruker
Skrevet

Få tak i atlantiske sjøgrønnsaker, dulse/søl, nori etc. Det hjelper.

Anonymkode: 7fbc8...802

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

åå så ekkelt dette er, det forsvinner ikke :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...