Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Mann her som har tenkt å begynne å bruke litt hudpleieprodukter, og har derfor noen spørsmål som noen her inne forhåpentligvis kan svare på :laugh:

Har kjøpt en scrub fra dermalogica, og lurer på (siden det ikke står noe om det) om denne skal påføres vått eller tørt ansikt? Det er en ganske kornete seig krem, så det virker mest behagelig å ha den på ansiktet når det er vått/fuktig, men må jo spørre. Denne skal virke i 10 min tydeligvis etter påføring. 

Har også kjøpt en rens fra Decleor som både renser og gir fuktighet (ifølge dem i alle fall) og lurer på om det da er nødvendig å bruke en separat fuktighetskrem etter rens? Er disse renseproduktene forbeholdt ansikt og hals, eller kan jeg bruke litt i nakken også, da dette også er et område jeg tidligere har fått litt kviser?

Til slutt lurer jeg på hvor mye fuktighetskrem man egentlig skal bruke? Har en følelse av at jeg (som tydeligvis mange andre) har en tendens til å bruke altfor mye fuktighetskrem, så hvor mye er det vanlig at man skal ta på egentlig? Mente jeg hørte noen tidligere si at man bare skulle ta en "liten ert" på fingeren og det skulle være nok. Synes egentlig dette virker som alt for lite til å gi fuktighet til både ansikt og hals, men kanskje det er så lite som skal til?

Takk! :)

Anonymkode: 7de62...d46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Når det gjelder den skrubben du har kjøpt fra dermalogica antar jeg at det ikke har noe å si om du tar den i vått eller tørt ansikt, sett bort i fra(!) at du fjerner flere døde hudceller ved å bruke den på tørr hud, siden det blir mer friksjon. Men de fleste trenger ikke så brutal skrubb i ansiktet, så tror det er helt greit at du bruker den i fuktig ansikt, bare ikke helt klissende vått da! 

Når det kommer til rensen du har kjøpt så vil jeg anbefale deg å bruke en fuktighetskrem i tillegg. Antar at det ikke er så mye gjenværende fukt hvis du skyller ansiktet etter å ha brukt rensen. I forhold til hvor mye fuktighetskrem du skal bruke er hvertfall mitt svar, så mye at det trekker inn i huden, men ikke så mye at det ligger som et lag utenpå huden :laugh: Bare å kjøre på!

Anonymkode: c9b70...fc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...