Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en venn av meg på Facebook som legger ut bildene av dyrene mine på Facebook, på sin egen side. 

Jeg har bedt vedkommende fjerne bildene da det er mine dyr og jeg ikke ønsker at hen skal legge ut bilder av mine dyr der. Vedkommende gidder ikke å fjerne disse bildene. 

Så jeg lurte på, hvis noen har litt mer peiling enn meg om hva kan få gjort med dette? Prøvde det og rapportere til Facebook, men det er jo så mange valg og trykker man på et av de så er jo alternativene feks og: sende en melding til hen, slette hen som venn, blokkere hen. Og det er jo ikke sånn at noen av de tingene jeg hjelper.

Anonymkode: 7a31c...6db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ulovlig å bruke andres bilder uten rettighetsinnehaverens tillatelse. Jeg ville blokkert vedkommende fra alle sosiale medier.

Du kan jo forsøke å true med at du anmelder vedkommende

Anonymkode: 799b8...abb

AnonymBruker
Skrevet

Du har vel ingeting du kan si så lenge personen har tatt bildene selv. Du kan selvsagt anmode om fornuft, men det toget virker å ha forlatt stasjonen hos din venn. 

Anonymkode: 5780d...7f0

Gjest Cocosa
Skrevet

Hvem har tatt bildene? Er det han, er det hans bilder. Og jeg tror ikke dyr har samme rettigheter som mennesker angående personvern... så om han har tatt bildene av dine dyr, tror jeg ikke du kan gjøre så mye 😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt bildene, så vedkommende bruker mine bilder

Anonymkode: 7a31c...6db

AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til internett! Ikke del bildene dine med folk du ikke vil skal dele det videre. Bruk det heller som en lærepenge og gå videre. Det er tross alt "bare" snakk om dyr, ikke mennesker som senere finner ut av dette.

Anonymkode: 9c254...a75

Skrevet

Smell opp et vannmerke med navnet ditt på alle bildene som du poster. Det kan hjelpe litt, men det enkleste du kan gjøre er:

Blokker, blokker og blokker

• 2 uker senere...
Skrevet

Alle bilder du tar er etter låv rettighets holdt til deg. Så du kan rett og slett annmelde det. 

Om det hadde vært dine dyr, men han som har tatt bildene kan du fremdeles annmelde det.

Vannmerke funker ikke ved mindre at du legger til årstall på bildet. 

Skrevet

Det fine her er jo at man gir Facebook all rett til å bruke bildene når man laster de opp.

Og som vi ser fra nyhetene, Facebook bryr seg ikke om brukernes rettigheter.

Finnes det et alternativ?

AnonymBruker
Skrevet
På Thursday, March 08, 2018 den 15.55, Honey Dew skrev:

Smell opp et vannmerke med navnet ditt på alle bildene som du poster. Det kan hjelpe litt, men det enkleste du kan gjøre er:

Blokker, blokker og blokker

Selv om man blokkerer den personen som holder på sånn, så forsvinner vel ikke de bildene som denne personen allerede har lastet opp? 

Hva med å kontakte Facebook, og klage på situasjonen? Eller forklsre saken for steder som slettmeg.no og høre hva de mener om denne situasjonen..

Anonymkode: 46d9a...576

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...