AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #1 Skrevet 7. mars 2018 Ovnene min tok kvelden i dag. Og det er kalt! Generelt er det ikke kalt her i området, men akkurat nå er det det. Bruker en vifteovn da det er et lite rom jeg skal varme opp litt med jeg er tilstede, som jeg selvsagt skrur av når jeg går fra den. Anyway, gikk inn for å se hva de lokale butikkene har tilgjengelig. Power har annonsert denne uken et fint keramisk viftetårn, og veldig billig! Kun 7 butikker i hele Norge har inne varen!!! Alle butikkene i mitt område 5 stk nær, 3 stk lengre unna, alle har den som "bestillingsvare". Er dette liksom lov? Anonymkode: fede4...b54
Fjompen Skrevet 7. mars 2018 #2 Skrevet 7. mars 2018 Det står nok med liten skrift noe om tilgjengelighet. Dessuten har de jo varen, den må bare bestilles til deg. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #3 Skrevet 7. mars 2018 De kan jo ikke ha alle varene i alle butikkene, bare bestill den på nett eller få butikken til å sende den over? Anonymkode: ff29f...12a
Ariana807 Skrevet 7. mars 2018 #4 Skrevet 7. mars 2018 26 minutter siden, Fjompen skrev: Det står nok med liten skrift noe om tilgjengelighet. Dessuten har de jo varen, den må bare bestilles til deg. Det står faktisk ingenting i avisen om at produktet kun er tilgjengelig i et fåtall butikker og evt. må bestilles. Alt tyder på at du kan dukke opp i buikken og kjøpe produktet, men nå er det faktisk ikke slik. Er litt vel merkelig at alle 5 + 3 er utsolgfor et tilbudsprodukt de har når der kun er onsdag! Det skal jo vare helt til Lørdag! Nettbutikk er et smutthull
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #5 Skrevet 7. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan jo ikke ha alle varene i alle butikkene, bare bestill den på nett eller få butikken til å sende den over? Anonymkode: ff29f...12a Jeg trengte produktet i dag. Det er kalt og en ovn er da nødvendig. Det er helt rimelig å anta at de har et produkt de har annonser i tilbudsavisen på mandag inne i butikken. Anonymkode: fede4...b54
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #6 Skrevet 7. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Jeg trengte produktet i dag. Det er kalt og en ovn er da nødvendig. Det er helt rimelig å anta at de har et produkt de har annonser i tilbudsavisen på mandag inne i butikken. Anonymkode: fede4...b54 Nei det er ikke rimelig å anta det, sorry men tidene har endret seg. Dersom varen er i butikken kan du bruke klikk og hent, hvis ikke må du bestille den på nett eller ta kontakt slik at de kan få sendt den til sin butikk og legge den av til deg. Anonymkode: ff29f...12a 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #7 Skrevet 7. mars 2018 Mulig nettbutikk er et smutthull... Men står forklart om lokketilbud. Tilbudsavisen gir absolutt ingen antydning til at denne varen ikke burde være tilgjengelig i butikken. Hadde de gjort klar for det, okay, fortsatt kjedelig, men... https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukerombudets-veiledning-prismarkedsforing#chapter-3-7 Anonymkode: fede4...b54
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #8 Skrevet 7. mars 2018 På siste side i kundeavisen står det helt klart at det er forbehold om at ikke alle butikker har alle produkter. Det finnes mange av disse viftene på nettlager, som gjør det fult mulig kjøpe produktet fra Power, selv om nærmeste fysiske butikk ikke har det på lager. Anonymkode: c0c50...924 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #9 Skrevet 7. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: På siste side i kundeavisen står det helt klart at det er forbehold om at ikke alle butikker har alle produkter. Det finnes mange av disse viftene på nettlager, som gjør det fult mulig kjøpe produktet fra Power, selv om nærmeste fysiske butikk ikke har det på lager. Anonymkode: c0c50...924 Den burde være merket med * for den så jeg ikke. Pleier aldri å nilese hele avisen. Mektig irritert, men ikke mye å gjøre med saken Anonymkode: fede4...b54
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #10 Skrevet 7. mars 2018 Elkjøp har vel prisgaranti, så om de har den inne kan du gå på elkjøp, vise de annonsen til power, også skal du få den til samme pris der. Anonymkode: 3d5e5...9c9 1
Fjompen Skrevet 7. mars 2018 #11 Skrevet 7. mars 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den burde være merket med * for den så jeg ikke. Pleier aldri å nilese hele avisen. Mektig irritert, men ikke mye å gjøre med saken Anonymkode: fede4...b54 Vel, det er jo det som er hele poenget med tilbudsaviser, å få deg interessert, og inn i butikken slik at de kan overtale deg til å kjøpe en dyrere vare. Det er, enn så lenge, ingen lover mot å faktisk tjene penger/drive butikk her i landet.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #12 Skrevet 7. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elkjøp har vel prisgaranti, så om de har den inne kan du gå på elkjøp, vise de annonsen til power, også skal du få den til samme pris der. Anonymkode: 3d5e5...9c9 Takk for tips, men føler ofte de har helt andre merker fra hverandre (utenom de aller vanligste greiene). Gjelder også her, ingen Point Viftetårn hos Elkjop Endte opp med å kjøpe den andre annonserte viften hos Power, billig og liten, men ikke helt hva jeg var ute etter. Men sitter ikke her å skjelver lengre da Anonymkode: fede4...b54
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #13 Skrevet 7. mars 2018 1 minutt siden, Fjompen skrev: Vel, det er jo det som er hele poenget med tilbudsaviser, å få deg interessert, og inn i butikken slik at de kan overtale deg til å kjøpe en dyrere vare. Det er, enn så lenge, ingen lover mot å faktisk tjene penger/drive butikk her i landet. Er på kanten til lokketilbud Men de får nå drive butikk som de ønsker. Ikke alltid elkjøp er noe bedre på dette området heller. Skulle stormet ut der i fra og kjøpt meg noe på Clas Ohlson heller, men orket ikke enda et stop. Anonymkode: fede4...b54
Fjompen Skrevet 7. mars 2018 #14 Skrevet 7. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er på kanten til lokketilbud Men de får nå drive butikk som de ønsker. Ikke alltid elkjøp er noe bedre på dette området heller. Skulle stormet ut der i fra og kjøpt meg noe på Clas Ohlson heller, men orket ikke enda et stop. Anonymkode: fede4...b54 Men de har jo nok av varer! De er bare ikke fysisk i butikken. Hvis de har hundre ovner, totalt, i hele landet, så må det stå, men når den eneste hindringen for at du får kjøpt varen er at du ikke kan ta den med, her og nå, så er det jo du som lager problemstillingen, ikke dem. Dermed, ikke i nærheten av kanter mot lokketilbud. Og igjen, det at du ikke "orker enda et stopp" og dermed kanskje kjøper en dyrere ovn/ovn de har høyere avanse på er jo akkurat årsaken til at vi forbrukere opplever "tilbud".
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #15 Skrevet 7. mars 2018 18 minutter siden, Fjompen skrev: Men de har jo nok av varer! De er bare ikke fysisk i butikken. Hvis de har hundre ovner, totalt, i hele landet, så må det stå, men når den eneste hindringen for at du får kjøpt varen er at du ikke kan ta den med, her og nå, så er det jo du som lager problemstillingen, ikke dem. Dermed, ikke i nærheten av kanter mot lokketilbud. Og igjen, det at du ikke "orker enda et stopp" og dermed kanskje kjøper en dyrere ovn/ovn de har høyere avanse på er jo akkurat årsaken til at vi forbrukere opplever "tilbud". Endte opp med det andre tilbudet deres som gjorde at de tapte penger, for den var ~350kr billigere. Hadde de ikke hatt den hadde jeg reist til kjøpesenteret 50m borte og kjøpt en ovn på clas ohlson. Betaler ikke godt over 1000kr bare for en pvn som jeg kun trenger akkurta nå i denne kulden, som nesten er et untakstilfelle fra de normale 10'C og regen vi pleier å va året rundt. Nei skrev at jeg ikke orket, for jeg gjorde nesten ikke det, men hadde gått ut derifra om de ikke hadde inne backup planen min. Vi kommer nok ikke til å bli enige i dette. For i mitt hode er det for dårlig at kun 7 butikker har inne et produkt. De burde nå ha sørget for at noen butikker har inne produktet. Ingen i Rogaland kan få kjøpt seg denne på impulskjøp. Virkelig, storbutikken i området burde hatt inne noen eksemplarer. Men det er nå Power som taper her (de tapte penger i denne sammenhengen). Jeg får dårlig inntrykk av dem, går nok til en annen butikk neste gang, og vil ikke anbefale dem til noen andre. Anonymkode: fede4...b54
Titania Skrevet 7. mars 2018 #16 Skrevet 7. mars 2018 For alt man vet kan butikken ha hatt varen på mandag, og ble fort tomme - butikkene har ikke ubegrenset med lagerplass, og så lenge du har muligheten til å bestille produktet til butikk, så kan du jo i praksis få den der - du må bare vente til butikken får den inn. Det er ikke butikkens feil at dine ovner døde akkurat nå Og om du kjøpte Senz ovnen til 199, så tapte de på sett og vis ikke penger, da du kjøpte et produkt som har hatt "flat" pris en stund. Greit, de fikk ikke solgt deg et dyrere produkt, men i utgangspunktet viser i hvertfall prisguide at Point viftetårnet kostet 989 forrige - så butikken hadde jo på en måte tapt på å selge det produktet på salg, sammenlignet med et produkt som er annonsert men ikke på salg Min erfaring med forskjellige kjeders egne merkevarer er også at de har kortere levetid enn produkter fra dyrere og mer kjente merker - men det er en annen sak, og jeg kan bare hatt uflaks
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #17 Skrevet 7. mars 2018 9 minutter siden, Titania skrev: For alt man vet kan butikken ha hatt varen på mandag, og ble fort tomme - butikkene har ikke ubegrenset med lagerplass, og så lenge du har muligheten til å bestille produktet til butikk, så kan du jo i praksis få den der - du må bare vente til butikken får den inn. Det er ikke butikkens feil at dine ovner døde akkurat nå Og om du kjøpte Senz ovnen til 199, så tapte de på sett og vis ikke penger, da du kjøpte et produkt som har hatt "flat" pris en stund. Greit, de fikk ikke solgt deg et dyrere produkt, men i utgangspunktet viser i hvertfall prisguide at Point viftetårnet kostet 989 forrige - så butikken hadde jo på en måte tapt på å selge det produktet på salg, sammenlignet med et produkt som er annonsert men ikke på salg Min erfaring med forskjellige kjeders egne merkevarer er også at de har kortere levetid enn produkter fra dyrere og mer kjente merker - men det er en annen sak, og jeg kan bare hatt uflaks Synes det er litt tilfeldig at såpass mange butikker i hele Norge ikke skal ha varen inne og være "utsolg". Det virker mer som om de har satt et tilbud på en ovn som kun noen få butikker har hatt inne, og skrevet at de andre butikkene kan bestille den. Som gjør det farlig nært et lokketilbud. Nei det er ikke Power sin feil at min ovn streiket i dag, men... ja jeg synes ikke om når butikker gjør slikt. Kommer ikke til å være power jeg oppsøker først neste gang. Men har sjønt at de ikke direkte har gjort noe de ikke har lov til (lokke tilbud er faktisk ikke lovilig i Norge). Men en blir mektig irritert. Hadde jeg ikke kun sovet 1,5 time i natt, kan det hende jeg hadde stormet ut der fra og laget en scene, og snytt dem for noen penger i det hele tatt (virkelig et tap), og heller brukt 30kr mer på en ovn fra Clas Ohlson. Men orket ikke å ta den kampen. Laget dette innlegget i håp om å få noe støtte da 😅 Men virker som at det ikke er andre som synes dette er like irriterende. Elkjøp gjorde akkurat det samme på black friday 2016, annonserte et produkt som kun et yttersr fåtall butikker faktisk hadde inne. Forkskjellen der var at de ikke hadde mulighet til å bestille produktet, og faktisk på kanten gjorde noe ulovlig. Joda de poengterte at det kun var x-antall varer, men igjen, at ingen butikker i hele Rogaland skal ha inne et tilbud. Ikke bra, fikk forøvrig høre fra en ansatt hos Elkjøp at det var noe som var satt i avisa for å selge ut et utgående produkt, og at kun de som hadde hatt det inne fra før, hadde det tilgjengelig for salg. Ikke identisk situasjon, men like irriterende. Lei at butikker har lov å gjøre slikt. Nei butikker har ikke ubegrenset med lager. Men det har vert kalt en nå i en periode (som kanskje er grunnen til tilbudet), men da burde også butikken ta inn nok produkt til et foventet høyt salgstall. Uansett så får jeg ikke gjort noe med det, blir bare mer irritert av å fortsette med tråden 😅 Bare å legge det bak meg og finne senga. Fikk nå tak i en ovn, sel om det ikke var den jeg var ute etter. Får tenke at jeg sparte penger på det Anonymkode: fede4...b54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå