Gå til innhold

Styrer dere hvem barna deres får leke med?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Her har vi vært nødt til å kutte kontakt med en person som liker skjult drama, splitt/hersk, sladder osv..

Både mannen og jeg fikk nok av vedkommende, da hverdagen vår ble ødelagt av alt dramaet h*n skapte. Vi følte oss dradd inn i dritten, og tråkket ned i søla..

Problemet er bare at barnet vårt på 5, liker å leke med barnet til h*n. De er på samme alder, og går i samme barnehage. 

Dette er vanskelig for oss, da vi ikke helt vet hvordan vi forklarer dette overfor barnet vårt. Vi foreldrene føler oss i alle fall mye bedre, etter at  vi kuttet kontakt. Vi ser nå at personen aktivt leter etter nye offre å "rasere".

Flere som har vært borti lignende tilfelle(r), og som kan fortelle hvordan  det gikk?

Endret av SøtMelon
Ønsker å anonymisere
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi sender helt bevisst barna til en privat barnehage for å unngå at de leker med eller blir venner med barn fra dårlige sosiale lag i en kommunal bhg. 

Vi kjører helelr ekstra og betaler ekstra for å ha barna i privat bhg der de også får fordelen av at det snakkes engelsk i bhg. 

Vil barnet leke med andre barn i bhg så kan ikke foreldrene styre dette. Så ts. du må enten akseptere situasjonen eller bytte bhg. 

Anonymkode: 02bdf...4f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi sender helt bevisst barna til en privat barnehage for å unngå at de leker med eller blir venner med barn fra dårlige sosiale lag i en kommunal bhg. 

Vi kjører helelr ekstra og betaler ekstra for å ha barna i privat bhg der de også får fordelen av at det snakkes engelsk i bhg. 

Vil barnet leke med andre barn i bhg så kan ikke foreldrene styre dette. Så ts. du må enten akseptere situasjonen eller bytte bhg. 

Troll

Anonymkode: 51610...dc5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som om barn i en privat barnehage er bedre enn barn i en kommunal barnehage. Hjelpes... Uansett har dette null og niks med det ts etterspurte. Beklager ts, kan ikke hjelpe deg der. (Måtte bare svare vedkommende over her, siden jeg syntes det var drøyt) Vanskelig situasjon dere er i. Håper du får noen gode svar.

Anonymkode: 5f2f5...cf3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Troll

Anonymkode: 51610...dc5

Håper du har rett i det.

Anonymkode: 5f2f5...cf3

• Liker 2
Skrevet

Dere kan bestemme at dere ikke omgås på fritiden, men det skulle vært VELDIG ille om jeg hadde bedt 5-åringen min ikke leke med en kamerat i barnehagen!

For å si det sånn - jeg skjønner at dere rent subjektivt ikke LIKER det, men hvordan får det skadet at de leker sammen innenfor barnehagens rammer så lenge de ikke møtes på privaten? Altså, det kan være noe jeg ikke tenker på her, så jeg bare spør...

• Liker 1
Skrevet

Barnet vårt er venn med noen i bhg der vi ikke funker med foreldrene. Men det går noenlunde greit. I bhg leker de jo sammen, og vi har slutta å ta initiativ til hjemmebesøk. (Barnet vårt maser ikke etter det heller) på bursdager snakker vi med andre foreldre/tar høflighetsfraser med foreldrene til det andre barnet. 

Barna sogner til forskjellige skoler, så dette blir en kortvarig greie uansett. Det ville ikke falt meg inn å be barnet vårt slutte å leke med den andre ungen. Det er en problemstilling som ikke hører til i en femåringsverden.

• Liker 3
Skrevet
48 minutter siden, Ulrikke skrev:

Dere kan bestemme at dere ikke omgås på fritiden, men det skulle vært VELDIG ille om jeg hadde bedt 5-åringen min ikke leke med en kamerat i barnehagen!

For å si det sånn - jeg skjønner at dere rent subjektivt ikke LIKER det, men hvordan får det skadet at de leker sammen innenfor barnehagens rammer så lenge de ikke møtes på privaten? Altså, det kan være noe jeg ikke tenker på her, så jeg bare spør...

Problemet er at jeg må bli med på lekebesøkene, noe jeg har sett meg ferdig med nå. Det drives med manipulering, hersketeknikker, overkjøring, fisking osv.. Kjenner nå etter 1 år at jeg har begynt å bli tynnslitt psykisk, etter å ha noe med vedkommende å gjøre. Dette er tross alt en glatt overfladisk og egosentrisk psykopat/narsissist. Vedkommende er veldig flink med folk, og smisker med alle. Dukker det opp problemer, så snur personen kappen etter vinden, og vrir seg i sitt eget skinn. Aldri i verden om h*n tar selvkritikk! 

Jeg og mannen ser at ektefellen til h*n også lider under vedkommende, da h*n stammer og virker nervøs ut på tomannshånd. Det er selvsagt ikke alt vi vet, men vi velger likevel å følge magefølelsen, å holde avstand.. Mannen min er flink å lese folk, og tror at barnet til h*n har arvet akkurat samme personlighet som forelderen. Noe som er høyst bekymringsverdig ved tanke på barnet vårt. Vi merker allerede nå at forelderen forsøker å nå igjennom oss via sitt barn. Jeg ser helst at dette barnet leker med alle de påståtte nære vennene, som forelderen mener at det har. Både vi og barnet vårt blir bare brukt som reserveløsning når alle andre "rømmer" unna barnet med familie.

Veldig vanskelig sak dette, men her ønsker vi helst å beskytte oss. Vi ønsker ikke lengre å bli dratt inn i konflikter og problemer, som bare skader oss og vårt navn/rykte. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, SøtMelon skrev:

Her har vi vært nødt til å kutte kontakt med en person som liker skjult drama, splitt/hersk, sladder osv..

Både mannen og jeg fikk nok av vedkommende, da hverdagen vår ble ødelagt av alt dramaet h*n skapte. Vi følte oss dradd inn i dritten, og tråkket ned i søla..

Problemet er bare at barnet vårt på 5, liker å leke med barnet til h*n. De er på samme alder, og går i samme barnehage. 

Dette er vanskelig for oss, da vi ikke helt vet hvordan vi forklarer dette overfor barnet vårt. Vi foreldrene føler oss i alle fall mye bedre, etter at  vi kuttet kontakt. Vi ser nå at personen aktivt leter etter nye offre å "rasere".

Flere som har vært borti lignende tilfelle(r), og som kan fortelle hvordan  det gikk?

Hvor i all verden har du funnet en 5-åring som du tror driver aktivt splitt-og-hersk??? Han skapte drama og dro dere ned i søla??? Et barn som sliter, kaller vi en 5-åring med dårlig oppførsel. Han trenger kloke voksne og rettledning. 

Skrevet
1 minutt siden, Tatja skrev:

Hvor i all verden har du funnet en 5-åring som du tror driver aktivt splitt-og-hersk??? Han skapte drama og dro dere ned i søla??? Et barn som sliter, kaller vi en 5-åring med dårlig oppførsel. Han trenger kloke voksne og rettledning. 

Beklager. Ser nå at det er foreldren du snakket om.

AnonymBruker
Skrevet

Vi styrer ikke, men vi oppmuntrer helle rikke alle vennskap. Vi har en gutt som ikke snakker så godt norsk, og han liker å leke med en annen gutt i barnehagen med veldig dårlig språk. Det er jo helt greit at de leker i barnehagen, men på fritiden prøver vi å omgi barnet vårt med godt språk. 

Anonymkode: cd2b9...1d8

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, SøtMelon skrev:

Barnet deres vil jo møte mange slike i arbeidslivet så kanskje greit å starte nå?

Anonymkode: 2fa9f...fd3

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, Tatja skrev:

Haha, det hadde vært en heroisk femåring i så fall.

Anonymkode: c3a12...e02

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt på at barna dine kommer til å bli mer utviten enn andre barn.Når dem plutselig er dag kommer hjem å forteller at mora til Truls sier dem ikke har råd til ferie i år☺Da ungen din skjønner av seg selv at ikke alle er like .Dem blir kunnskap fattige.

Anonymkode: bf4fe...611

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dumme dine kommer til å bli.

Anonymkode: bf4fe...611

• Liker 1
Skrevet

Lar min sønn på 4 få leke med alle han liker å leke med, uansett om jeg liker foreldrene eller ikke!

Og alle er velkomne i vårt hus..

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
3 timer siden, SøtMelon skrev:

Problemet er at jeg må bli med på lekebesøkene, noe jeg har sett meg ferdig med nå. Det drives med manipulering, hersketeknikker, overkjøring, fisking osv.. Kjenner nå etter 1 år at jeg har begynt å bli tynnslitt psykisk, etter å ha noe med vedkommende å gjøre. Dette er tross alt en glatt overfladisk og egosentrisk psykopat/narsissist. Vedkommende er veldig flink med folk, og smisker med alle. Dukker det opp problemer, så snur personen kappen etter vinden, og vrir seg i sitt eget skinn. Aldri i verden om h*n tar selvkritikk! 

Jeg og mannen ser at ektefellen til h*n også lider under vedkommende, da h*n stammer og virker nervøs ut på tomannshånd. Det er selvsagt ikke alt vi vet, men vi velger likevel å følge magefølelsen, å holde avstand.. Mannen min er flink å lese folk, og tror at barnet til h*n har arvet akkurat samme personlighet som forelderen. Noe som er høyst bekymringsverdig ved tanke på barnet vårt. Vi merker allerede nå at forelderen forsøker å nå igjennom oss via sitt barn. Jeg ser helst at dette barnet leker med alle de påståtte nære vennene, som forelderen mener at det har. Både vi og barnet vårt blir bare brukt som reserveløsning når alle andre "rømmer" unna barnet med familie.

Veldig vanskelig sak dette, men her ønsker vi helst å beskytte oss. Vi ønsker ikke lengre å bli dratt inn i konflikter og problemer, som bare skader oss og vårt navn/rykte. 

Hvorfor må du det? 5-åringer kan da være på besøk hos andre uten foreldre.

Uansett må dere jo ikke la ungene være på besøk hos hverandre. Bare la dem styre leken selv i barnehagen?

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha ha!

Anonymkode: 7c364...31f

Skrevet
14 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Hvorfor må du det? 5-åringer kan da være på besøk hos andre uten foreldre.

Uansett må dere jo ikke la ungene være på besøk hos hverandre. Bare la dem styre leken selv i barnehagen?

På fritiden det er snakk om. I barnehagen leker barnet med hvem h*n vil.

Skrevet

JA dessverre, ! og det er veldig leit! Men slik må det bare bli!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...