Gå til innhold

Brødrene Dal

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ungene våre på 5 og 7 gleda seg veldig til Brødrene Dal skulle begynne med ny serie. De har sett den første.

Må vel si at jeg er litt skeptisk denne gang. Det er jo endel hard språkbruk osv. Hvor setter dere aldersgrensen på denne serien? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min syvåring ser og elsker. Han har alle tidligere Brødrene Dal på DVD og koser seg glugg ihjæl.

Skrevet

Er ikke brødrene Dahl ganske harmløse da? :o

Gjest Molly mus
Skrevet

Fryktelig språkbruk denne gangen, det kunne de spart seg.

Skrevet

Det er ikke verre språkbruk der enn på Pokêmon.

Gjest Primula
Skrevet

Jeg synes det er kjempemorsomt, men utrolig mye banning og det er så unødvendig. Nå har ikke jeg så store barn at det er aktuelt enda, men jeg hadde vært litt skeptisk til å la en 6-7 åring se det..

Skrevet
Det er ikke verre språkbruk der enn på Pokêmon.

heller brødrene Dal enn Pokêmon spør du meg :-?

Skrevet

Eh, jeg har faktisk ikke lagt merke til at det er mye banning... 7-åringen min elsker det!

Men serien egner seg ikke for de minste barna. Derfor burde de ikke reklamere for det rett etter barnetv.

Skrevet

Jeg reagerte faktisk på språkbruken sist lørdag da jeg så en episode for første gang, og syntes vel det var litt drøyt.

Har også reagert på en del tegneserier som går på tv for barn i 2005, og den dagen jeg får egne barn kommer jeg til å være meget kritisk til hva de får se av disse filmene.

En ting er å ikke overbeskytte barna, men tegnefilm eller ikke, banning og slåssing hører ingen steds hjemme i et barneprogram uansett.

Skrevet

Det går klokken åtte om kvelden. Da sier det seg kanskje selv at det ikke er rettet mot barn.

Mine har imidlertid sett alle episodene, jeg har ikke fulgt med og heller ikke registrert språkbruken. Ungene har ikke plukket det opp i hvertfall.

Skrevet

mine på 7 og 9 ser Brødrene Dal, og jeg har hoppet i stolen mer en ett par ganger over ordbruken. Jentene har ikke plukket opp noe, men jeg synes hele konseptet har tapt seg betraktelig i forhold til Jakten på Professor Drøvel og Spektralsteinene.

Skrevet

Datteren min på 5 får ikke se Brødrene Dal. Syns den serien egner seg best for barn fra 10 år og oppover. (både pga språkbruken og sendetiden)

Skrevet

Det er jo en grunn til at det sendes kl 20 - de har jo opplyst at det ikke er for barn.

Skrevet
Det er jo en grunn til at det sendes kl 20 - de har jo opplyst at det ikke er for barn.

Nemlig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er da strengt tatt et familie programm og kl 1955 på en lørdag er ikke for sent vel.

Junior Grand Prix blir sendt omtrent på samme tid og varer mye lenger. er ikke det for barn heller da :roll:

Skrevet

Hvis noen ikke mener at det passer for deres 5-åringer så bør de enten få ungene i seng eller sette over på en annen kanal.

Det kan ikke være 5-7 åringer som skal sette standarden for hva som skal sendes på TV lørdags kveld, vel ?

Hva med oss som har tenåringsbarn - skal vi se på barne-tv til kl. 21 om kvelden ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...