Gå til innhold

Kremer, sminketips mot rødmusset hud/blodkar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huden mitt er blitt mer sensitiv siste året, og spesielt gjennom vinteren. Har fått et permanent (virker det som) område på kinnene på hver side av nesen som virker litt grovere/rødsprengt. Merker særlig forskjell på temperaturer utendørs osv, trenger mer fuktighet og mildere produkter.

Har alltid hatt jevn hud uten urenheter og sånt, så jeg har aldri brukt mye sminke på huden av pudder osv, men nå dekker ingenting lenger. Jeg må dra på med BB-cream for å få dempet rødheten nok til å få jevn hus :( Det gjelder litt i pannen og på haken også, så jeg ser veldig lett litt flushed og oppblåst ut. Kjedelig å se ut som man nettopp kommer fra en treningsøkt når en har pyntet og sminket seg lenge :sur:

Noen som vet om noen kremer som kan hjelpe, eller sminke som er mer kamuflerende uten at det må legges på i kakete lag? Jeg bruker Dermalogica og Décleor til vanlig.

Anonymkode: b3bfe...748

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke en eneste person som kjenner til problem med porer/rødmusset hud?

Skrevet

Hva med å prøve en cc krem? De skal korrigere fargen i huden. En bb krem har uansett lett til middels dekkevne, så det er ikke rart om du føler at den dekker dårlig. Du kan også prøve å kjøpe en grønn farge som et ment til å korrigere rød. 

Også ville jeg tatt en tur til legen for å finne ut hvorfor det er sånn, kan jo høres ut som du har fått eksem e.l. 

AnonymBruker
Skrevet

Dra til hudlege. Høres ut som rosacea.  

Anonymkode: 808f5...5e9

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dra til hudlege. Høres ut som rosacea.  

Anonymkode: 808f5...5e9

Var så teit å google rosacea :overrasket: hudsykdom med ganske ille symptomer! :( Høres ut som om jeg bør få dette sjekket nærmere ja :( takk for tips!

@Nerine_ Har du noen gode cc kremer å anbefale? Den bb kremen jeg har brukt (jane iredale) har vært så godt dekkende at man får helt porselenshud, eller nesten litt som en maske.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var så teit å google rosacea :overrasket: hudsykdom med ganske ille symptomer! :( Høres ut som om jeg bør få dette sjekket nærmere ja :( takk for tips!

@Nerine_ Har du noen gode cc kremer å anbefale? Den bb kremen jeg har brukt (jane iredale) har vært så godt dekkende at man får helt porselenshud, eller nesten litt som en maske.

Nei har ikke det desverre. Jeg har alltid hatt litt uren og rød hud, så jeg foretrekker foundation med bedre dekk. Om du er fornøyd med Jane Iredale så kan du sjekke om det finnes en cc krem derfra også:) sånn generelt pleier jeg alltid å google omtaler og sjekke influenster for andres meninger om produkter før jeg kjøper. Alle har jo ulike meninger, men om ett produkt har fått hovedsakelig dårlige anmeldelser kjøper jeg det ikke. 

Skrevet

Jeg har mild rosacea, og det du beskriver høres ut som et klassisk tilfelle. Ville først og fremst fått henvisning til hudlege for å evt. få bekreftet diagnose. Det finnes flere reseptbelagte midler som fungerer veldig bra for rosecea, selv bruker jeg en krem som heter Finacea. Jeg ville også revurdert hudpleieproduktene du bruker nå. Særlig Decleor, som er notoriske for å bruke eteriske oljer/parfyme i produktene som er veldig irriterende for de fleste med sensitiv hud. La Roche Posay har veldig mange gode produkter for sensitiv hud, som for eksempel Toleriane-serien.

AnonymBruker
Skrevet

Takk! :hjerte: 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok Skleroterapi og laser mot blodkarene og rødheten

Anonymkode: b9a31...518

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en grønn krem fra Eucerin, den jevner ut hudfargen (man blir ikke grønn i ansiktet). Den heter noe med Anti redness concealing. 

Anonymkode: 1f9db...117

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...