AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #1 Skrevet 7. mars 2018 Det ble sendt inn en bekymringsmelding til barnevernet, ønsker ikke å gå nøyatig inn på hvorfor! Var på samtale hos de idag og alt gikk kjempefint, men så ville hun kontakte barnefar dersom loven så at hun kunne. Jeg og barnefar er ikke sammen og jeg ønsker ikke at hun skal gjøre dette! Han har ingenting med hvorfor det ble sendt en bekymringsmelding og hun damen virket veldig snill og hun så egentlig ingen grunn til bekymring. Er det noen som vet om hun kan kontakte han eller om jeg kan nekte henne å gjøre det? Han og jeg er ikke akkurat på god for med hverandre og jeg er redd at han skal begynne å dra frem masse gammelt og lage unødvendig drama ut av dette dersom han får vite?! Anonymkode: 855e2...155
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2 Skrevet 7. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ble sendt inn en bekymringsmelding til barnevernet, ønsker ikke å gå nøyatig inn på hvorfor! Var på samtale hos de idag og alt gikk kjempefint, men så ville hun kontakte barnefar dersom loven så at hun kunne. Jeg og barnefar er ikke sammen og jeg ønsker ikke at hun skal gjøre dette! Han har ingenting med hvorfor det ble sendt en bekymringsmelding og hun damen virket veldig snill og hun så egentlig ingen grunn til bekymring. Er det noen som vet om hun kan kontakte han eller om jeg kan nekte henne å gjøre det? Han og jeg er ikke akkurat på god for med hverandre og jeg er redd at han skal begynne å dra frem masse gammelt og lage unødvendig drama ut av dette dersom han får vite?! Anonymkode: 855e2...155 Hvis barnet har samvær med far så er det en selvfølge at far å rett på å vite at barnevernet er inne hos dere nå. Du kan selvsagt ikke nekte bv å gi den infomasjonen til far. Her var det barnefaren som fikk bekymringsmelinger på seg likevel ville de også se hvordan min omsorgsevne var;selv om bekymringsmeldingen kun gikk på far. Anonymkode: d89ac...fc5
sonush Skrevet 7. mars 2018 #3 Skrevet 7. mars 2018 Nå jobber ikke jeg i barnevern, men på en barneavd som sykepleier. Der er det ihvertfall slik at hvis det ikke foreligger en dom mot far (eller mor for den saks skyld), så har begge foreldrene rett til info ang barnet. Så når foreldrene har gått fra hverandre, og den ene sier at den andre ikke trenger å vite noe, så sier vi beklager. Er han ikke fratatt omsorgen via en dom, så kan vi ikke gjøre noe. 2
SesameStreet Skrevet 7. mars 2018 #4 Skrevet 7. mars 2018 Ja, det kan de. Det store spørsmålet er om dere har felles foreldreansvar? Jeg fikk beskjed om at far hadde rett til innsikt i alt som gjaldt meg om vi hadde felles foreldreansvar, men om vi ikke hadde det så hadde han kun rett på innsikt i det som gjaldt barnet. Min erfaring er at de er veldig respektfulle i fremgangsmåten sin og tenker først og fremst på hva som kan komme barnet tilgode. Om du er bekymret så ville jeg åpnet opp om hvorfor. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #5 Skrevet 7. mars 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ble sendt inn en bekymringsmelding til barnevernet, ønsker ikke å gå nøyatig inn på hvorfor! Var på samtale hos de idag og alt gikk kjempefint, men så ville hun kontakte barnefar dersom loven så at hun kunne. Jeg og barnefar er ikke sammen og jeg ønsker ikke at hun skal gjøre dette! Han har ingenting med hvorfor det ble sendt en bekymringsmelding og hun damen virket veldig snill og hun så egentlig ingen grunn til bekymring. Er det noen som vet om hun kan kontakte han eller om jeg kan nekte henne å gjøre det? Han og jeg er ikke akkurat på god for med hverandre og jeg er redd at han skal begynne å dra frem masse gammelt og lage unødvendig drama ut av dette dersom han får vite?! Anonymkode: 855e2...155 Er barnefar ikke til stede i det hele tatt? For i så fall skjønner jeg deg, men hvis han er engasjert eller har noe interesse for barnet/barna sinet så bør han jo få vite at det er sendt en bekymringsmelding? Vet du hvem som har sendt bekymringsmeldingen? Anonymkode: 89127...fde 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå