Gå til innhold

18 åring passe yngre søsken en uke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om at 18 åringen, passer 12 åringen i en uke. Skulle det skje noe er far tilgjengelig. Jeg har fått tilbud om å være med på en ukes reise, men er veldig usikker. 18 åringen har passet en helg før, og er ansvarlig, og de har ett veldig godt forhold. 12 åringen er rolig og lett å ha med å gjøre.

Anonymkode: b3e76...919

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du mener 18-åringen er moden og ansvarlig nok til det, og 18-åringen selv ønsker å gjøre det så er det vel ikke noe galt i det. 

Anonymkode: ccded...bb9

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge 18 åringen er ansvarlig og selv synes at dette er greit ser jeg ikke problemet. Jeg kunne gjort det da jeg var 18, men jeg kjenner de som omtrent ikke kunne tatt det ansvaret som 25 åring. 

Anonymkode: 919d5...1f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 8f874...5e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om 18-åringen har lyst og 12-åringen er komfortabel med det syns jeg ikke det er noe stort problem. Du kjenner dine egne barn best.

Anonymkode: 4a013...f1e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, nei.

Anonymkode: 1ad7e...2c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke i mitt hus. 12 åringen er for liten.

Anonymkode: 58889...6a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg passet mine to småsøsken i optil en uke fra jeg var ca 17 år, vi snakker enda om hvor gøy det var og hvor flinke vi var til å sette oss ned og planlegge hvor mye godteri og pizza vi kunne kjøpe for matpengene vi hadde fått-

Anonymkode: c903d...21b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er dette kødd? Selvfølgelig kan en ansvarlig 18-åring passe en 12-åring! 

Anonymkode: fdb67...2f0

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og spesielt når far er tilgjengelig om det skulle oppstå noe. 

Anonymkode: cec4a...b1d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om at 18 åringen, passer 12 åringen i en uke. Skulle det skje noe er far tilgjengelig. Jeg har fått tilbud om å være med på en ukes reise, men er veldig usikker. 18 åringen har passet en helg før, og er ansvarlig, og de har ett veldig godt forhold. 12 åringen er rolig og lett å ha med å gjøre.

Anonymkode: b3e76...919

Slike spørsmål er totalt umulig å svare på. En på 18. år trenger ikke være mer enn 10 år i hodet og i oppførsel. Mens den på 12 kan være mer ansvarlig. Selv om ts mener 18. åringen er ansvarlig så er ikke alltid dette nok. 

Kan 18. åringen ta ansvar om det begynner å brenne? Få laget mat? Ta ansvar om de begge eller den ene kommer hjem til innbrudd? 

Alle disse spørsmålene er faktisk ikke tilstrekkelig å kunne svsre ubetinget ja på, fordi spørsmålet er mer om det er riktig å legge så mye ansvar på en 18. år gammel person. Jeg svarer nei, dette skal ikke ungdommene ha ansvar for, de får da være hos sin far, enten begge eller i det minste den yngste.

Anonymkode: dcdb4...c47

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Herregud som folk syr bomull under armene på unger altså 😂 en 18 åring kan kjøpe sitt eget hus, ta lappen, ta opp lån, stemme, og dra hvor de vil. men ikke pokkern om de er voksne nok til å passe en 12 åring 😂😂

Anonymkode: 919d5...1f4

Ja, de kan ha sex når de er 16 og gifte eg når de er 18..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Seg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nemelig, jeg hadde aldri anbefalt en på 16 år til å bli mor, bare fordi kan du sex,samme gjelder ekteskap.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare du kjenner barna dine. Hvis du er veldig usikker så er det kanskje et tegn på at du bør la være?

Anonymkode: 622df...db9

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor kan ikke 12-åringen være hos far?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Nemelig, jeg hadde aldri anbefalt en på 16 år til å bli mor, bare fordi kan du sex,samme gjelder ekteskap.

Enog, de kan drikke sprit om de er 20 ob bli fulll.. men er det så lurt...

• Liker 2
Skrevet

Min stedatter fyller 18 senere i år, og datteren min er 12. Hadde hatt null betenkeligheter med å la stedatter ha ansvaret med tanke på trygghet, sikkerhet, mat, lekser osv, det vi hadde slitt med hadde vært logistikken, hvordan de skulle komme seg hit og dit (det er MYE kjøring i løpet av en uke på dem begge to).

Det er du som kjenner dine barn. Men i prinsippet vil jeg jo HÅPE at en 18-åring er istand til å ta vare på en 12-åring en uke (gitt at 12-åringen er fornuftig og ikke en opprørsk rebell som gjør ALT omvendt i protest!)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ble mor som 18-åring jeg.. 

Anonymkode: 126b9...504

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...