AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #1 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg og samboeren var gode venner med et par. De var sammen i 8 år før de gjorde det slutt for ca 6 mnd siden. Etter dette har jeg hatt mest kontakt med dama, og samboer mest med mannen. Vi har mange felles interesser og er sammen ofte, både jeg og mannen. Samboeren og mannen henger mye sammen og trener sammen. Både vi og de har et barn på under 3 år så vi pleide å finne på mye med barna. Vi gjør det enda, men på hver vår kant. Mannen og kompisen driver med idrett sammen og er ofte sammen på fritiden. Nå har mannen fått seg ny dame som han også pleier og ta med, og da tar gjerne samboeren min meg også med (sånn at ingen blir utenfor). Den nye kjæresten er altså med på ting med barna. På den andre siden jeg er fremdeles venner med eksen hans. Vi har kjent hverandre i mange år og er ofte sammen. Hun vet ikke om den nye dama til eksen sin, og hun snakker ofte om han og at hun vurderer om de skal prøve å finne tilbake til hverandre. Jeg syntes det er ubehagelig å ikke si noe om denne nye kjæresten, men vet ikke om det er mitt "sted" å si det. Kompisen har nevnt at jeg ikke skal si noe om at nye kjæresten er med, siden det bare vil lage drama.. Samtidig føler jeg at jeg lyver hver gang jeg er med henne og ikke sier noe om det. Hva tenker dere? Anonymkode: c7122...bfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg hadde sagt det. På en "mild" måte Anonymkode: efbc3...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 7. mars 2018 #3 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg hadde sagt i fra til eksen først, at du kommer til å si det. Så får det være opp til han om hun vil høre det fra han eller om det er like greit at det kommer fra deg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #4 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg ville fortalt, det er jo venninnen din. Dama sitter og vurderer muligheten for at de to skal finne tilbake til hverandre, mens han allerede er på stadiet med den nye kjæresten hvor han introduserer henne for barnet. Venninnen hennes bygger et forhold til den nye kjæresten også, og hun sitter der helt uvitende. Kjip situasjon for deg og skjønner at det er vanskelig, men her bør du fortelle eller droppe å leke venninne. Mannen kommer ikke unna eksen sin ettersom de har barn sammen, så mulig drama går det ikke an å unngå. Det vil jo komme frem før eller siden, og tenk så vondt det er for henne når det kommer fra barnet selv at pappa har en ny dame og hun må holde seg sammen. Anonymkode: d4974...5f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cmd Skrevet 7. mars 2018 #5 Del Skrevet 7. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere? Spør henne om hun dater noen... om hun har noe på gang. Da kan du spørre om hennes eks treffer noen etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amantheia Skrevet 7. mars 2018 #6 Del Skrevet 7. mars 2018 14 minutter siden, cmd skrev: Spør henne om hun dater noen... om hun har noe på gang. Da kan du spørre om hennes eks treffer noen etc.. Syns ikkje det er greitt å spørre om dette når du sjølv veit svaret. Då sit du jo og lyg rett opp i ansiktet til venninna, og det er ikkje ok i mine auge. Då hadde eg heller funne ein fin måte å fortelje om den nye dama til eksen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 7. mars 2018 #7 Del Skrevet 7. mars 2018 24 minutter siden, Duckie skrev: Jeg hadde sagt i fra til eksen først, at du kommer til å si det. Så får det være opp til han om hun vil høre det fra han eller om det er like greit at det kommer fra deg. Enig. Snakk med eksmannen hennes først, og si at dette blir alt for vanskelig for deg: du er jo venninne med henne og har en lojalitet til henne. Det må han nesten forstå. Tror nok det er bedre om han sier det, enn om du gjør det, men hvis han nekter så syns jeg du skal si det. Hun kommer til å finne det ut - de har jo et barn sammen, og det å vite at både du og hennes eksmann har holdt dette skjult for henne må være fælt. Og særlig når hun tenker på at de kanskje kan prøve igjen osv. Nei, det her var bare trist syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #8 Del Skrevet 7. mars 2018 Tenker de ikke på at barnet kan nevne noe om at pappa har besøk av en dame? Anonymkode: 1d97f...290 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. mars 2018 #9 Del Skrevet 7. mars 2018 Hun kommer til å føle at du har sveket henne ved å ikke si noe, når hun en dag finner det ut. Du skylder ikke fyren din taushet, dersom du er mest venninne med henne. Det er henne du skal være pålitelig venn for, og da bør du si hva du vet. Du får evt be henne om å ikke si hvem som har sagt det, men isteden si at "noen så dere leie på gata" etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cmd Skrevet 7. mars 2018 #10 Del Skrevet 7. mars 2018 17 minutter siden, Amantheia skrev: Syns ikkje det er greitt å spørre om dette når du sjølv veit svaret. Då sit du jo og lyg rett opp i ansiktet til venninna, og det er ikkje ok i mine auge. Då hadde eg heller funne ein fin måte å fortelje om den nye dama til eksen. Jeg mente å komme inne på tema. Da kan du si ifra om at eksen hennes har begynt å date ei jente/dame og om du vet ikke om det er seriøs eller ikke etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #11 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg syns du skal si det til henne siden hun vurderer å gi forholdet en ny sjanse og drømmer om dette. Det er brutalt, men du kan ikke la henne gå rundt med denne fantasien når eksen har gått videre (eller later som han har gått videre). Generelt sett syns jeg eksers nye kjærester er noe venninner skal holde kjeft om, men i dette tilfellet er det best å si ifra Anonymkode: 16123...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå