Gå til innhold

Bilforsikring tilbud - bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg har sendt inn dokumentasjon til forsikringsselskapet (bil) om at jeg har aldri vært i noen skader og kjørt plettfri i over 10 år. De har fortalt meg at jeg får bonus med 70 % det første året og får en pris på 7598 kr (uten trafikkavgiften). Før så betalte jeg ca. 11 000 kr. 

Er dette bra eller dårlig?

Anonymkode: 84833...283

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er dårlig? Jeg har 50% bonus, delkasko, 16000 km og betaler 4500 i året (uten «»»trafikkavgift»»») 

Anonymkode: 354b1...efb

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

jeg har sendt inn dokumentasjon til forsikringsselskapet (bil) om at jeg har aldri vært i noen skader og kjørt plettfri i over 10 år. De har fortalt meg at jeg får bonus med 70 % det første året og får en pris på 7598 kr (uten trafikkavgiften). Før så betalte jeg ca. 11 000 kr. 

Er dette bra eller dårlig?

Anonymkode: 84833...283

Forsikring har to priser, en når du kjøper forsikring og en når du kommer og har bruk for forsikringen. 

Dermed kan ikke pris leses ut fra bare tall men man må grundig studere alt med liten skrift i betingelsene. Husk at forsikringsselgere er nettopp det; selgere. Volle dumkjøpt hva som helst bare fordi du tror prisen er lavere? 

Hvilken bil du har betyr og mye. Tåler øknomien din å fikse en parkeringsskade på 25 000? Da trenger du gjerne ikke parkeringsdekning uten bonustap på forsikringen din? 

Anonymkode: 5a78b...c8a

• Liker 1
Skrevet

Uten å vite om det er fullkasko, delkasko, kjørelengde, biltype, egenandel, alder på sjåfører, bosted, parkeringsmuligheter, ekstrautstyr i bilen etc etc så er det umulig si. 

Men om man legger til grunn at begge disse forsikringene dine er på samme bil, med samme vilkår, så har du fått avslag på 3400,- kr, som gjør det nye tilbudet bedre enn det gamle selvfølgelig. Videre sammenligning er umulig uten mye mer info. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...