AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #1 Skrevet 7. mars 2018 Har funnet noen frø til hagen min på eBay, men er redd for at dette blir stoppet i tollen. Selgeren er fra USA, og det er snakk om en helt ufarlig plante - men som ikke er vanlig i Norge (derfor må jeg importere frøene). Hva skjer dersom det blir stoppet i tollen? Vil jeg bli anmeldt, tar de fra meg frøene? Anonymkode: 7b34d...680
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2 Skrevet 7. mars 2018 De kan stoppe pakken. Du vil nok bare få en beskjed om at pakken er stoppet på grunn av det og at den ikke vil bli ført inn i Norge. Hvorfor må du absolutt innføre planter som ikke er vanlig i Norge? Har du tenkt over konsekvensene av at planten formerer seg og tar over områder? Anonymkode: a16e0...8b1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #3 Skrevet 7. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har funnet noen frø til hagen min på eBay, men er redd for at dette blir stoppet i tollen. Selgeren er fra USA, og det er snakk om en helt ufarlig plante - men som ikke er vanlig i Norge (derfor må jeg importere frøene). Hva skjer dersom det blir stoppet i tollen? Vil jeg bli anmeldt, tar de fra meg frøene? Anonymkode: 7b34d...680 Les på toll.no der står det meste forklart. Anonymkode: 549b0...3a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå