AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #1 Del Skrevet 7. mars 2018 Hei. Jeg har ei bestevenninne jeg har hatt i årevis. Hun er snill, omtenksom, morsom og stiller alltid opp. Vi snakker om alt sammen, også ting vi hører «på bygda». Forskjellen er; ting hun forteller meg blir mellom oss. Jeg har ikke lyst å være sladrekjerring men syns det er gøy å ha hun ene jeg kan sladre litt med. Utover det er leppene mine om andres liv forseilet og jeg har ingen interesse av å diskutere folks liv med andre. Når vi henger med en litt større vennekrets, er det som alltids sladder. Jeg sier ingenting jeg hverken har hørt eller sett. Støtt og stadig involverer bestevenninna mi seg i disse samtalene, og sier ting jeg har sagt til henne i fortrolighet! Dette har skjedd gang på gang, men så konfliktsky som jeg er sier jeg ingenting om det. Igår skjedde det til og med når det gjaldt familien til min mann. De diskuterte noen i hans familie, og hun slenger ut med personling informasjon jeg har fortalt henne- som kun folk i nærmest familie vet!! Jeg blir helt satt ut men klarer ikke si noe da heller. Greit nok at de andre har hørt litt av hvert, men det hun sa var veldig intimt og noe jeg kun har delt med henne og som selvsagt ikke 6-7 andre kvinner som liker å sladre skulle sitte på for å kunne fortelle videre. Hva hadde dere gjort med denne situasjonen? Kan legge til at hun er veldig hårsår og har ingen selvrefleksjon. Mange ganger har jeg hørt ting igjen på bygda. «Ja ******* sa at den og den har gjort det og det». Ting jeg har fortalt henne som er hemmelig!! Hun tenker seg ikke om og bryter ut med det hun har av info helt ukritisk. Anonymkode: 810ce...8be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2 Del Skrevet 7. mars 2018 Men da vet du jo hvor du har henne så får du la være å glemme at hun sprer alt. Anonymkode: a5fcc...c9f 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #3 Del Skrevet 7. mars 2018 Enkel løsning; kutt ut å fortelle henne ting? Anonymkode: c0ba0...079 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
breatheout Skrevet 7. mars 2018 #4 Del Skrevet 7. mars 2018 Neste gang si at det du forteller er bare mellom deg og henne, hvis hun forteller det videre så slutter du å dele privat og sensitiv informasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #5 Del Skrevet 7. mars 2018 Man blir voksen og lærer at slarv er sårende og dumt, og så slutter man med det og holder ting for seg selv. Anonymkode: 7fd2d...4fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linaa Skrevet 7. mars 2018 #6 Del Skrevet 7. mars 2018 Kan være sånn at hun ubevisst vil være en "kul" person som alltid har noe å snakke om da hennes liv og historier ikke er så interessante, og derfor forteller hun dine historier og eller hemmeligheter bare for å ha noe å prate om.. Og hun kommer ikke til å forstå det heller før hun får det inn med teskje, og hun ikke får konsekvenser for sine handlinger, som da evt kan være å miste deg som venn.. dessverre Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 7. mars 2018 #7 Del Skrevet 7. mars 2018 Der har hendt gang på gang at hun sier ting videre, men enda så fortsetter du å fortelle henne ting du ikke vil at andre skal vite 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #8 Del Skrevet 7. mars 2018 Heretter dikter du op en haug med historier du betror henne. Historier det er lett å bevise at ikke er sanne. Når hun begynner å spre de rundt, kommer hun i et veldig dårlig lys. Anonymkode: 6f182...490 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #9 Del Skrevet 7. mars 2018 Forstår at jeg fremstår som dum som fortsetter å fortelle henne ting. Greia er at hun er min aller bestevenn. Føler hun ofte kommer med ting som noen nevnte over, for å være «kul» og aktuell. Hun har egentlig bare ei venninne og det er meg, men vi henger av og til sammen med resten av mine venninner. Hun var ikke slik før, kun siste året det skjer støtt og stadig.. Har litt vanskelig for å akseptere at folk og vennskap forandrer seg, samtidig som jeg vet hun hadde blitt kjempe lei seg om jeg tok det opp. Hun setter meg veldig høyt, men ikke flink på selvkritikk. Anonymkode: 810ce...8be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #10 Del Skrevet 7. mars 2018 Man forteller ikke ting til folk som forteller det videre uten å ta hensyn TS. Hun forteller jo det selv om du er der og hører. Så hun er enten dum, eller så bryr hun seg ikke. Dette er ikke bra veninnemateriale. Anonymkode: 7fd2d...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 7. mars 2018 #11 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg har også en slik venninne så jeg har lært meg at jeg ikke kan fortelle henne hemmeligheter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #12 Del Skrevet 8. mars 2018 Jeg har opplevd noe av det samme. Hun som var min bestevenninne før delte alt med samboeren sin, ting som var svært private for meg. For henne var det visst en selvfølge å dele alt med ham, siden han var hennes nærmeste. For meg var det en like stor selvfølge at ting jeg sa ble mellom oss. Da jeg oppdaget at hun delte mine private ting (som jeg oppdaget fordi han ikke var så nøye med at det var privat..), sluttet jeg å betro meg til henne og hun er i dag ikke min nærmeste venninne. Anonymkode: 8e026...ecb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #13 Del Skrevet 8. mars 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun har egentlig bare ei venninne og det er meg, men vi henger av og til sammen med resten av mine venninner. Anonymkode: 810ce...8be Har du tenkt på at det er fordi hun ikke kan holde på hemmligheter? Drit i å fortelle henne hemmligheter. Anonymkode: dfc6b...bbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. mars 2018 #14 Del Skrevet 8. mars 2018 Du tegner deg opp til å liksom være litt likere der du "bare" slarver med venninnen din, men du er jo like teit der du forteller henne ting og tang om din manns familie som du sikkert ikke har noe med å snakke om utenom familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 8. mars 2018 #15 Del Skrevet 8. mars 2018 Du skal høre sladder om andre, men du vil ikke at de skal høre om deg? Dette høres i grunnen vel fortjent ut, spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå