AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #1 Skrevet 7. mars 2018 Har tenkt å begynne å prøve om et år, men har et spørsmål til dere. Jeg veier nå 85kg og ønsker å gå ned 20kg så raskt som mulig (men på en forsvarlig måte). Vet jo også at det er bra å ikke være overvektig når en blir gravid. Men jeg lurer på om det er lett å legge mye på seg igjen under graviditeten? Selvsagt legger man jo på seg litt, men utover dette? Fortell gjerne om dine erfaringer! Anonymkode: 12cc9...79a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2 Skrevet 7. mars 2018 Jeg var på grensen med bmi på 25 da jeg ble gravid med første. Før det hadde jeg brukt ca 3 år på å redusere vekten med nermere 30 kilo. Da kvalmen meldte sin ankomst, klarte jeg ikke å styre meg. Måten jeg holdt kvalmen i sjakk var å spise - HELE TIDEN! La på meg 35+ kg totalt sett. Prøver på nr 2 nå, og har vel godt over 20 kg ekstra. Ikke ideelt, men slik er det. Evt. Ny slankeprosess for jeg ta senere. Akkurat nå er det kun fokus på å holde kroppen i aktivitet og et normalt kosthold. Det er min erfaring. Ingen er like, så om du har lett for å legge på deg under en eventuell graviditet kan ingen vite. Noen legger normalt på seg, noen mye, noen lite og noen går ned.. Anonymkode: e07f1...252
Ede Skrevet 7. mars 2018 #3 Skrevet 7. mars 2018 Nå har jeg aldri vært gravid så jeg kan bare svare ut i fra det jeg vet om emnet/har blitt fortalt av gravide venninner. Slik jeg skjønner det så er dette veldig individuelt. Noen er så kvalme at de går ned i vekt fordi de ikke klarer å spise. Andre er kvalme og må dempe kvalmen ved å småspise konstant og går derfor opp. De fleste vil nok legge litt på seg uavhengig av kvalme. Det er ikke uvanlig å holde et sunnere kosthold når man er gravid og jeg kjenner mange, også overvektige, som ikke har lagt på seg nevneverdig (utenom den vekten som følger med magen da!) . Andre har lagt på seg myyye men felles for dem er at de har spist litt ukritisk og hatt holdning om at man kan spise så mye man vil når man er gravid. Jeg vil tro at du har et bedre utgangspunkt om du slanker litt deg litt før du blir gravid, om ikke hele 20 kg så i det minste noe.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #4 Skrevet 7. mars 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på grensen med bmi på 25 da jeg ble gravid med første. Før det hadde jeg brukt ca 3 år på å redusere vekten med nermere 30 kilo. Da kvalmen meldte sin ankomst, klarte jeg ikke å styre meg. Måten jeg holdt kvalmen i sjakk var å spise - HELE TIDEN! La på meg 35+ kg totalt sett. Prøver på nr 2 nå, og har vel godt over 20 kg ekstra. Ikke ideelt, men slik er det. Evt. Ny slankeprosess for jeg ta senere. Akkurat nå er det kun fokus på å holde kroppen i aktivitet og et normalt kosthold. Det er min erfaring. Ingen er like, så om du har lett for å legge på deg under en eventuell graviditet kan ingen vite. Noen legger normalt på seg, noen mye, noen lite og noen går ned.. Anonymkode: e07f1...252 Samme erfaring her. Anonymkode: 34585...a43
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #5 Skrevet 8. mars 2018 Det spørs jo helt hvordan svangerskap du får. Noen takler ikke mat hele første trimester, andre får ulvehunger og spiser alt de kommer over. Det er ikke deg i fokus lenger. Kroppen sier hva den vil ha. For all del ikke tenk at du skal "slanke deg" eller "unngå å legge på deg" under en graviditet. Likeledes trenger man ikke fråtse i seg 2 kebab, 3 kakestykker, 2 sjokoladeplater og 1 liter is om dagen heller. Anonymkode: b77c1...92e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #6 Skrevet 8. mars 2018 Uavhengig av graviditet, bruker kroppen lang tid på å stabilisere seg på ny vekt. Forsking viser vel at det faktisk tar år, noe som er grunnen til at mange som klarer å slanke seg opplever rask vektoppgang. Anbefaler deg å se om det er noen livsstilsendringer du kan gjøre. Se på kosten din, hverdagsaktivitet og trening. Ved å legge til deg sunne vaner har du et bedre utgangspunkt for å holde en vektnedgang. Riktig mat vil sørge for stabilt blodsukker. Trening vil gi muskelvekst som igjen øker forbrenningen og gjør kroppen i bedre stand til å bære frem et barn. Hverdagsaktivitet vil gi deg bonusforbrenning uten at det føles som trening Anonymkode: 7c0f4...ba0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå