Gå til innhold

Sarkasme, stikk og selvskryt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en tante og onkel som jeg alltid har vært stresset i for å skulle besøke. 

Nå i en alder av 30 år ser jeg hvorfor. De skryter av hvordan ting var når de var ung. Hvor mye de klarte samtidig som de hadde barn osv og de skryter av hvor flinke de er nå.

Når jeg er på besøk hos de blir jeg ofte sittende som femte hjul på vogna og høre på mens de ,henvendt til hverandre, snakker om hvor flinke de er til det ene og det andre. 

Samtidig klager de på alt av dagens barneoppdragelse. Hvor poenget er at jeg gjør feil med mine barn, for jeg gjør ikke som de. Det meste de snakker om har en skjult betydning eller kritikk av det jeg og min familie gjør. 

Og i tillegg en hel del stikk og sarkasme. 

Uansett hva jeg sier eller gjør blir det feil. 

Jeg har lite familie så jeg har alltid sett på de som viktige og ønsker ikke bryte kontakten. Men skjønner nå hvorfor besøk hos de har medført en del tunge tanker. Ønsker egentlig tips om bøker / fagstoff om den typen relasjon hvor noen holder på sånn. Noen tips? Erfaring og tanker om situasjonen?

Anonymkode: 57ea6...bd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at dette er vanskelig siden det er snakk om famile. Vanligvis ville jeg sagt, "Dump dem". Det er slitsomt å være sammen med mennesker som tapper deg for energi. Jeg har hatt slike mennesker i min vennekrets tidligere, og jeg lot dem rett og slett seile sin egen sjø. 

Jeg tenker at du nok burde konfrontere dem med hva du føler. Antageligvis aner de ikke at du blir nedfor og føler deg liten. Om de velger å ignorere dette, kan du faktisk velge dem bort litt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Psykopater

Kjenner til slike. 

Dump dem og se deg aldri tilbake.

Anonymkode: 0deb4...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...