Gå til innhold

Spiser jeg for mye? *Hjelp*

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

07.00: 2 grove skiver med leverpostei 

9.30: 1 banan og en Double 0 yoghurt 

12.30: salat

Middag: normal porsjon, alltid grønnsaker eller salat til middagen

kvelds: et eple eller en skive. 

Er dette for mye å spise pr dag? Jobber 7,5 time hver dag, står og går alle de timene. Går minimum en time med hunden for dagen og trener 2-4 ganger pr uke på treningssenter. 

Anonymkode: fe892...c48

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

07.00: 2 grove skiver med leverpostei 

9.30: 1 banan og en Double 0 yoghurt 

12.30: salat

Middag: normal porsjon, alltid grønnsaker eller salat til middagen

kvelds: et eple eller en skive. 

Er dette for mye å spise pr dag? Jobber 7,5 time hver dag, står og går alle de timene. Går minimum en time med hunden for dagen og trener 2-4 ganger pr uke på treningssenter. 

For meg er dette lite. Hadde vært konstant sulten.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du spiser mye.

Men det ser du jo selv på vekta, har du normal vekt så spiser du nok, går du ned i vekt spiser du for lite, legger du på deg så spiser du for mye. 

Anonymkode: bc80f...32b

• Liker 3
Skrevet

Du spiser for mye hvis du er overvektig, eller uønsket på vei opp i vekt, eller ikke går ned i vekt hvis vektnedgang er målet ditt. Hvis du ønsker/trenger å telle kalorier, må du skaffe deg en matvekt, og logge matinntaket ditt, hver dag, over lengre tid.

Jeg er mer bekymret for om du spiser ensidig. Spis forskjellig mat fra dag til dag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva du legger i "normal porsjon". Men jeg syns du spiser helt vilt lite! Jeg hadde spist dette på halve dagen, og jeg går ned (holder på å cutte, så prøver å miste fett, ikke muskler) på å spise ca 1715 kalorier om dagen. 

Mandag feks, spiste jeg:
To brødkiver med red velvet peanøttsmør på den ene og duo swirl sjokoladeproteinpålegg på den andre: 331 kcal

28 g havregryn, 108 g cottagecheese, 15 g proteinpulver og 8 g sun crisp - 272 kcal

Vegetarian pulled burger + mager kesam + søtpotetfries + bbq-saus 458 kcal

Snacks: Proteinchips + proteinshake

En pose snack a jacks, en proteinpudding og et par twist.

Totalt: 1736 kalorier. Jeg veier alt jeg spiser og skal ha 120g protein, 185g karbohydrater og 55g fett daglig.

Jeg hadde blitt sykt sulten om jeg skulle spist det du spiser. Jeg spiser kanskje litt mye proteintilskudd, men det er fordi jeg er veggis og ikke orker lassevis med bønner etc daglig.

Anonymkode: 534ba...603

AnonymBruker
Skrevet

Går du opp i vekt eller er overvektig spiser du for mye. Er du normalvektig og vekten står stille spiser du passelig. Går du ned i vekt og nærmer deg undervektig spiser du for lite

Anonymkode: 00ae0...dd1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt litt på meg for jeg kom inn i en litt lei periode. Gikk mye sjokolade og minst en stor battery for dagen, så sukkerinntaket mitt gikk fra å være ganske lavt til å skyte i taket. Så er ikke rart at kroppen reagerte. 

Og de kiloene må vekk. Så nå er det tilbake til de vanlige vanene mine. 

Jeg har aldri veid maten min, hvordan vet jeg hvor mye middagen skal veie feks? Må jeg telle kalorier og da? Telle kalorier er ikke min greie! 😕 

Tusen takk for svar! ☺️

~ Ts! ☺️

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt litt på meg for jeg kom inn i en litt lei periode. Gikk mye sjokolade og minst en stor battery for dagen, så sukkerinntaket mitt gikk fra å være ganske lavt til å skyte i taket. Så er ikke rart at kroppen reagerte. 

Jeg har aldri veid maten min, hvordan vet jeg hvor mye middagen skal veie feks? Må jeg telle kalorier og da? Telle kalorier er ikke min greie! 😕 

Tusen takk for svar! ☺️

~ Ts! ☺️

Kroppen din "reagerte på" (du la på deg av) et høyere kaloriinntak; noen av kaloriene var i form av sukker, ikke alle - over halvparten av energien i melkesjokolade, feks, kommer i form av fett. 

Du gjør klokt i å bare gå tilbake til dine gamle vaner. Da går du etterhvert ned i vekt.

Du trenger ikke telle kalorier hvis du bare går tilbake til dine gamle vaner. Men hvis du skal telle kalorier, må du veie alle matvarene du spiser, og logge den mengden. Programmet du velger, legger sammen summen for deg. Du bestemmer selv hvor stor middagen, og alle de andre måltidene, skal være; du skal "bare" nå, og ikke overstige, det daglige kalorimålet ditt hver dag. (De fleste velger å planlegge hele eller deler av dagen, sånn at de ikke befinner seg i en situasjon hvor alle kaloriene er brukt opp før middag.)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar! ☺️

~ Ts! ☺️

Du trenger ikke gå på en ekstremdiett for å komme tilbake til din normale vekt. La oss si at du har spist 5 sjokolader og 5 battery i uken og lagt på deg. Kutt ut de 10 matvarene så vil du gå ned i vekt, det vil ta litt tid, men du vil gå ned. Du trenger ikke legge deg på en ekstremdiett der du drikker te til frokost og kvelds, og spiser et halvt knekkebrød til middag, liksom

Anonymkode: 00ae0...dd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...