Gå til innhold

Oppringt fra skjult nummer midt på natta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det begynte i helga, trodde først det var ei venninne som av og til ringer fra skjult nummer (men da pleier hun å sende melding først), og at det hadde skjedd noe med henne, så derfor tok jeg den, selvom det var midt på natta. Det var bare helt stille i andre enden, etter det har det fortsatt, ringt 2-3 ganger om natta, og jeg er drittlei! Vil sove! 

Prøvde å google om det er noe ny telefonsvindel-greier ute å går, men fikk ikke noe nyere treff.. Noen som vet noe, evt hvordan kan jeg gå frem for å få sove igjen, annet enn å ha den på lydløs? 

Anonymkode: 457d3...c3e

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke så mye annet å gjøre enn å sette tlf på lydløs. Og ikke ta den selvsagt.

Med mindre du har spillegjeld, narkogjeld eller en psykotisk eks. ville jeg tatt dette helt med ro. 

Anonymkode: 3fca2...9a5

• Liker 9

Om du må ha den funksjonen tilgjengelig, så hadde jeg skrudd tlf på flymodus på natta. Da får ikke den personen tak i deg. Ellers kan du ringe telefonselskapet ditt, og be dem gjøre at ingen med skjult nr kan ringe deg. 

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker

Takk for tips :) Jeg håper det bare er noe svindel-greier men skal la være å svare på den, og be faren min ta den når han kommer på besøk neste uke, hvis det ikke har gitt seg innen da. 

Har ingen gjeld utenom til banken, og noen psykotiske x'er har jeg heller ikke, så må være noe scam-greier... Har jo hørt om de damene som får telefon hvor det spørres om de er alene hjemme, så synes det er litt ekkelt..

Har ikke hatt den på lydløs fordi jeg føler at jeg MÅ være tilgjengelig hvis noe skulle skje, selvom jeg ikke har noen situasjon som tilsier det... Blir nok lydløs fremover ja :) 

TS

Anonymkode: 457d3...c3e

• Liker 1
  • 3 år senere...
AnonymBruker

Det er jo alltid telefonsvindel ute og går selv om du ikke har sett noen nyere saker om det på nettet. Jeg blir stadig ringt opp av svindlere, senest i går. Norsk nummer, britisk nummer, skjult nummer - det kan være alt.

De ringer midt på natta fordi de ringer fra en annen tidssone. Det er stille i andre enden fordi det er en maskin som ringer opp masse nummere mer eller mindre tilfeldig, og så kobler de på et menneske når noen tar den. Men noen ganger kan det ta ganske lang tid før en person på andre enden tar oppropet.

Ja, det kan også være en gal eks, men om du ikke har en gal eks så er det litt mer nærliggende å tro at det er en svindel-robot fra Asia som ringer deg. 

Anonymkode: d3043...277

Annonse

AnonymBruker
Nicathv skrev (På 7.3.2018 den 11.59):

Jøss, er det noen som ikke har telefonen på lydløs når de sover? Hvorfor ikke?

Nei, selvsagt har jeg ikke telefonen på lydløs på natta. Om det skjer noe, ønsker jeg selvsagt å få beskjed. 

Jeg forventer at folk ikke ringer meg midt på natten, om det ikke er noe. 

Anonymkode: f0927...db2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...