Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Er det noen som vet om det finnes en rimelig hår-stoppingskrem/lotion som faktisk funker?

Jeg har tydeligvis hurtigvoksende hår, og er møkk lei av å nappe legger, lår og bikinilinje en gang i uka året rundt. Går det lengre mellom hver gang, ender jeg opp med kaktuslegger, og det vil jeg ikke ha!

Har ikke råd til jevnlig voksbehandling, da jeg er student, så epilator og høvel er det jeg bruker.

Skulle så gjerne ha fått tak i en god krem som hemmet hårveksten litt, eller andre gode tips på hvordan få silkemyke legger og lår.

Noen som kan hjelpe?

Anonymkode: e60c4...852

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen tro på at slike kremer virker, hadde de virket hadde det vært big bisniss og folk ville jo ikke trengt verken, høvler, epilatorer eller voks. 

Skrevet

En sånn krem måtte inneholde (kjønns)hormoner som påvirket hårvekst. Om du smører det på store områder av huden, vil det påvirke hormonbalansen i hele kroppen (fordi hormoner kan tas opp fra sånne kremer gjennom hud.) Om sånt skulle selges ville skadevirkningene på folkehelsen blitt enorme. Så du får ikke kjøpt sånne kremer som faktisk virker.

Skrevet

Bruk pimpstein. Du kan google det hvis du ikke vet hva det er.

Skrevet
2 minutter siden, Arabella skrev:

Bruk pimpstein. Du kan google det hvis du ikke vet hva det er.

Funker de bra? Alltid hatt lyst til å prøve, men aldri kommet så langt 😂

Skrevet (endret)

Ja, absolutt. Hårene forsvinner ikke som ved et trylleslag første gang, men ved jevnlig bruk. Det følger sikkert med en bruksanvisning for de forskjellige anvendelsesområder. Jeg har kjøpt i helsekostbutikker. Apotek fører sikkert også pimpsteiner.

Pimpstein - Gratis bilder på Pixabay

Endret av Arabella
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk heller med en hudlege eller en gynekolog og få avklart om det er en grunn for din hårvekst som kan behandles. 

Anonymkode: 8c3bf...66a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakk heller med en hudlege eller en gynekolog og få avklart om det er en grunn for din hårvekst som kan behandles. 

Anonymkode: 8c3bf...66a

Det er helt normalt å ha hårvekst og ikke noe som skal behandles...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...