Gå til innhold

Når religion står i veien for forhold/kjærligheten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste tråden om hun som ble dumpet pga religion. Han er muslim og det er visst viktig at konen er muslim.

noen svarte at muslimer gjerne blir sammen med noen de finner lønnsom, de går ikke etter følelser. De tenker at de vil bli glad i denne kvinnen etter hvert. Mens vi i vesten går etter følelser.

hvem har det verst egenrlig? Jeg har jonogså fått høre at "date han! Du vil få følelser etter hvert" , men de kom aldri. Hva om de aldri kommer hos muslimene og? Set høres forbanna kjedlig ut og ligge og pule noen du ikke tenner på /er forelska i?! 

Og...kan det være han ikke elsker henne nok? Siden en kan gjøre det slutt av noe så meningsløst som religion?? Vi er i 2018

Anonymkode: 7deec...180

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den kjærlighetsgreia mellom mann og kvinne er en mer vestlig ting. Feks i india (de blir selvfølgelig forelska der og) gjør de det også slik at de gifter seg mer fornuftig. Ekteskapet er mer en avtale. Og kjærligjeten har du mer til barna dine. Slik er det i store deler av verden. Ikke særlig romantisk, men det lønner seg ofte ikke å være romantisk når man er fattig. Og så er det blitt kultur av det.

Anonymkode: 201f2...f06

• Liker 1
Skrevet (endret)

De som gifter seg av fornuft sliter skjelden med sjalusi og godtar ofte sidesprang (på begge sider) så lenge det holdes helt skjult og ikke bringer skam over familien. (Skuffelsen og sjalusien kan selvsagt forekomme. Særlig hvis kona/mannen lider under å bli prioritert vekk...)  De har heller ikke samme forventninger til varme følelser fra partneren sin og utvikler derfor et sterkere vennskapsbånd over tid, som gjør at de etterhvert savner partneren når de ikke er sammen. De blir oppriktig glad i hverandre. Det er en vestlig tanke at ekteskapet skal være basert på stormfulle høyder av gjensidig kjærlighet. Vi er jo glad i våre familiemedlemmer som foreldre, onkler, tanter, besteforeldre og søsken, selv om vi aldri forelsket oss i dem... (Det er selvsagt konflikter i alle familier. Livet er ikke alltid idyll.)

Ekteskap sees på som å være familie. Ikke som å være to forelskede. Jo mindre forelsket humping på hverandre, jo mindre problemer med en enorm barneflokk, på steder i verden der prevensjon ikke er dagligvare. Det er ut som at verdens befolkning vokser uansett. Så de har nok sex, allikevel.

Edit: Jeg sier ikke med dette at arrangerte ekteskap er hurra og det flotteste som fins.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men ville du valgt å være som oss vestlige eller tror du det hadde blitt bedre av at vi arrangerte? Og, i deres verden, hvis de faktisk gorelsker seg i andre enn den man er gift med, så er de utro med den de elsker, mens ektefelle/kone fungerer som familiemedlem? 

AnonymBruker
Skrevet

En muslimsk man var intressert i å date meg en gang, og jeg fikk føleleser...men måtte holde de inne fordi jeg er for redd for vondt brudd..nettopp pga religion

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...