AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Møtte en fyr for 2 måneders tid siden. Vi klikket umiddelbart, en helt utrolig kjemi. Greia var bare at han akkurat hadde kommet ut av et langvarig forhold. Jeg blei skeptisk. Trakk meg unna. Han ville, men innså at han følte at han trengte å være alene først. Vi syntes begge det var hardt å si ha det, men sånn blei det. Igår kontakta han meg plutselig igjen. Han sa han syntes det var vanskelig å la meg gå, basically. Jeg syntes det hadde gått for liten tid siden han avslutta det, så jeg sa til han at jeg ikke ville ha kontakt før han virkelig var over eksen. Jeg tror han også innså greia. Han beklagde seg, og sa han skulle ta kontakt igjen når han hadde «kommet seg». Jeg har aldri møtt en person som han. Men er skeptisk, med tanke på rebound-problematikken i det hele. Men vet faktisk ikke om jeg har gjort riktig valg. Jeg vil respektere hans ønske om å være alene, mens jeg egentlig lurer på hva han ville når han nå tok kontakt igjen. Godt mulig han kun søker trøst.. selv om magefølelsen sier noko anna. Noen med innspill? Bør kanskje la det hele ligge.. Anonymkode: da7ce...3f9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2 Skrevet 7. mars 2018 Av erfaring-be han ta seg god tid til p tenke over seg og sitt og om han er klar for å gå inn i noe nytt!er han usikker,la det ligge-det ender oftest med ingenting og sårede følelser😏 Anonymkode: 4d99e...add
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #3 Skrevet 7. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Av erfaring-be han ta seg god tid til p tenke over seg og sitt og om han er klar for å gå inn i noe nytt!er han usikker,la det ligge-det ender oftest med ingenting og sårede følelser😏 Anonymkode: 4d99e...add Takk for tilbakemelding For meg virker han mer usikker nå, i og med at det har vært så mye frem og tilbake allerede.. Jeg ble jo dessverre glad da han tok kontakt igjen, selv om det kanskje ikke var for rette årsak. Men så handler jo livet om å ta en sjanse da. Men igjen.. ikke for en hver pris. Anonymkode: da7ce...3f9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #4 Skrevet 7. mars 2018 Noen med andre synspunkter..? Kjenner at jeg enten må si noe, eller bare gå videre. Men klarer ikke å bestemme meg Anonymkode: da7ce...3f9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #5 Skrevet 9. mars 2018 Jeg har vært skilt selv, og ser først nå i ettertid hvor viktig det er å ikke stupe i nytt forhold med en gang. Selv om man føler man er ferdig med tidligere forhold, så må man selv stable seg på beina, bearbeide og kanskje ''rase fra seg'' litt også før man starter noe seriøst igjen. Hadde jeg vært mann, ville jeg skygget unna meg selv i den perioden Så jeg ville rådet deg å distansere deg kraftig og kutte kontakten en stund Anonymkode: b8862...672
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #6 Skrevet 9. mars 2018 Hvor langt var forholdet og hvor lenge er det siden det ble slutt? Jeg ville kanskje vært singel i opptil 6 mnd før jeg gikk inn i et nytt forhold, men mange menn tenker annerledes. Det viktigste er at følelsene for eksen er borte, og det er han som må se an hvor lang tid det tar Anonymkode: 37373...ec7
puppi Skrevet 9. mars 2018 #7 Skrevet 9. mars 2018 Hans ønske om å være alene? Var det ikke du som «var skeptisk»? Og trakk deg unna? Virker slik det fremstilles, som at det er du som gav ham ideen om å måtte være alene en stund.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #8 Skrevet 9. mars 2018 On 7.3.2018 at 12:05 AM, AnonymBruker said: Men er skeptisk, med tanke på rebound-problematikken i det hele. Men vet faktisk ikke om jeg har gjort riktig valg. Jeg var singel i 7 år frem til i fjor. Jeg lærte tilslutt at jo mer man begrenser seg, jo større sjanse er det for at du går glipp av den rette muligheten. Jeg fant ut at det beste var å kjøre løpet for å se hvor man endte, uten fordommer. Men dette innebærer også at man lærer seg å mestre denne prosessen. Trivdes så godt som singel, så tilslutt brydde jeg meg ikke noe om ting gikk til h***! :-) Anonymkode: abb98...dc6
Quadcore Skrevet 9. mars 2018 #9 Skrevet 9. mars 2018 Ikke alle har samme behov etter et samlivsbrudd. Forstår ikke helt hvorfor du skal bestemme hvordan og hvor lang tid han skal bearbeide dette bruddet? Jeg er mann og var sammen med min forrige kjæreste i mange år. De siste par årene av forholdet mistet jeg absolutt alt av følelser, og gjorde det slutt. Jeg opplevde ikke sorg overhodet, noe som er naturlig ettersom jeg ikke lengre hadde følelser for henne. Svært kort tid etter dette møtte jeg min drømmedame som nå er min samboer på fjerde året og vi planlegger barn. Mine venninner, min søster og min mor spurte stadig om jeg virkelig var klar for et nytt forhold allerede. Om jeg ikke trengte tid for meg selv, og finne meg selv igjen. Ikke for å generalisere (gjør det likevel), men er ikke dette en typisk tankegang var kvinner? Følelsemønstrene til menn og kvinner er nok forskjellige, og jeg leste en studie som viste at menn får økt kjærlighetssorg jo lengre det går fra bruddet, mens kvinner føler mest smerte umiddelbart. Du må velge å stole på mannen eller gjøre det slutt med han. Hvorfor kan dere ikke ha kontakt, så du selv kan vurdere hvordan han virker? Dere kan da date i flere måneder før dere inngår et forhold hvis du ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå