Gå til innhold

Hva er en sterk person for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det en person som etter å ha falt, alltid reiser seg igjen. En som løfter blikket, og greier å smile og være der for andre selvom alt stormer inni en. En som aldri gir opp

Psykisk syke er utrolig sterke. I tillegg til å takle livet, har de en hel baggasje med seg på slep i tillegg. En baggasje folk flest ser eller forstår seg på. Diagnoser, medisiner, ustabile dager og masse å slite med. 

Hva er deres definisjon på styrke hos et menneske?

Anonymkode: fee59...3d1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Hadde jeg bare vært like sterk. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg er det en person som etter å ha falt, alltid reiser seg igjen. En som løfter blikket, og greier å smile og være der for andre selvom alt stormer inni en. En som aldri gir opp

Psykisk syke er utrolig sterke. I tillegg til å takle livet, har de en hel baggasje med seg på slep i tillegg. En baggasje folk flest ser eller forstår seg på. Diagnoser, medisiner, ustabile dager og masse å slite med. 

Hva er deres definisjon på styrke hos et menneske?

Anonymkode: fee59...3d1

Vil bare si takk ❤️

Anonymkode: 3d9d0...6dd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En som benker 100kg med kun barten sin.

Anonymkode: 76c96...098

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker som tørr å vise at de har det dårlig når ting står på,som godtar at livet har sine bølgedaler 💜har stooooor respekt for mennesker som lever med psykiske problemer💗💜

Anonymkode: 24d55...c70

• Liker 1
Skrevet

Mennesker som er der for andre. Mennesker som tør og være ærlig og oppriktige om sine følelser. 

• Liker 2
Skrevet

En som har fokus på god psykiske helse er sterke mennesker for meg. Som ikke skygger unna, men som møysommelig og rolig går igjennom livet. Som ofte rydder opp i følelser og tanker. Disse menneskene er unike, og jeg ser opp til dem for å ha en slik selvkontroll og rutine i slikt personlig arbeid.

Mye styres av følelser, og når man er på nett med seg selv føler jeg en styrke jeg nesten ikke kan forklare. Å være i psykisk ubalanse vet vi jo alle kan gå skeis...

Skrevet

En med "ryggrad", som ikke bøyer seg for alt og alle, og som tar tak i problemer istedet for å gjemme dem unna eller løpe fra dem. 

• Liker 1
Skrevet

Syns de som kan gi opp er sterke jeg. Som bare legger seg ned og lar livet seile sin egen sjø. Det er sterkt. Ihvertfall for en periode. Bare gi faen. Gi slipp. Det er sterke mennesker for meg. 

Det blir alltids en forandring, og den kommer kanskje lettere om en slutter å kjempe og kjempe og kjempe. 

AnonymBruker
Skrevet

En som utherder mye og tåler mye, av og til løfter og hjelper andre, uten å skryte av den grunn. Men i stedet er rolig og forsynt av seg.

Anonymkode: f0b92...99c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En som tåler mye, som tør å si ifra, som setter grenser, som står for sine meninger, som ikke er lettpåvirkelig og står rak i stormen.

(Syns jeg selv kvalifiserer også, faktisk)

Anonymkode: c14c7...73a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6.3.2018 at 10:43 PM, Lava Anne said:

Mennesker som er der for andre. Mennesker som tør å være ærlig og oppriktige om sine følelser. 

Nei, nei. Jeg forstår at dette er egenskaper du setter høyt, og den oppfatninga skal du få lov å ha (selv om jeg ikke er HELT enig).. Men ikke bland ord; å være sterk er IKKE å ha hvilke som helst positive egenskaper, slik som hjelpsomhet og ærlighet. Å være sterk må i hvert fall ha noe med å kunne overvinne eller stå imot vanskeligheter eller motstand å gjøre, enten en tenker på den egentlige betydningen av ordet sterk, eller bruker det i overført betydning.

Anonymkode: 10f7f...711

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nei. Jeg forstår at dette er egenskaper du setter høyt, og den oppfatninga skal du få lov å ha (selv om jeg ikke er HELT enig).. Men ikke bland ord; å være sterk er IKKE å ha hvilke som helst positive egenskaper, slik som hjelpsomhet og ærlighet. Å være sterk må i hvert fall ha noe med å kunne overvinne eller stå imot vanskeligheter eller motstand å gjøre, enten en tenker på den egentlige betydningen av ordet sterk, eller bruker det i overført betydning.

Anonymkode: 10f7f...711

Det å være oppriktig om sine følelser er vel en dyd. Bedre enn å leve i en illusjon. Det handler om å klare å se på seg selv på en ærlig måte.

Skrevet

En som klarer å gå mot strømmen og som skaper sin egen identitet. Du ser ikke mange av dem i dag. Som flokkdyr synes jeg det er noe av det sterkeste man kan gjøre.

Gjest N-Nøff
Skrevet

Jeg mener at man ikke trenger å reise seg for å være sterke, å stå i det er også sterkt. 

Jeg mener at de som er i kontakt med seg selv, sine følelser, som tør å være seg selv om det så betyr å gå mot strømmen eller familien, de synes jeg er sterke. De som kjemper for godhet. 

AnonymBruker
Skrevet

Personer som tør å vise sårbarhet og svakhet foran andre, og som tør å innrømme egne feil og mangler. Og folk som tør å si imot urettferdig behandling av seg selv og andre til tross for at de går mot strømmen. Jeg synes de vakreste menneskene er de som tør å være seg selv.

Anonymkode: 51578...697

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...