Djungelvrål Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Jeg har brukt Origins sin drink up intensiv maske i flere år nå men nå er ansiktet tørrere enn det noengang har vært og den har ikke samme virkning lengre, er vel en kombo av vedfyring, tørr innluft og kaldt vær. Har kombohud men er ikke så fet i t-sonen på denne tiden av året og tror syrer har hjulpet noe på det. Bruker ikke syrer nå siden jeg skal til varmere strøk i påsken. Har også en klissete hyaluronsyrekrem fra Korea som hjelper noe men den er utrolig seig og jeg liker ikke følelsen av å ha den på ansiktet. Noen som har en "must have" krem til stram og tørr ansiktshud å anbefale som ikke er for fet. Max 2-300 kr. Bruker mild kremrens og toner fra Decleor for å fjerne sminke.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 Frukt, frukt og grønnsaksjuicer, sitronvann (inntas). Anonymkode: 333f7...762
skruf Skrevet 6. mars 2018 #3 Skrevet 6. mars 2018 (endret) Sliter med det samme selv, og har merket stor endring etter at jeg begynte å bruke et knallbra fuktserum fra Kiehls. Men det er dyrere enn 300krk da. Veldig drøyt i bruk, trenger bare 1-2 pump. Tar serum på etter rens om morgenen, venter litt og deretter tar jeg på dagkrem. Serumet trekker seg raskt inn og er ikke klissete. https://www.kicks.no/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsserum/hydro-plumping-re-texturizing-concentrate-face-serum-75-ml Jeg er kicksmedlem og passer på å handle inn dyrere produkter med disse rabattkupongene man får jevnlig. Endret 6. mars 2018 av skruf
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 Paulas Choice fuktmaske (rød tube), tror den koster 269. Smører tykt lag om kvelden og sover med den. Anonymkode: cf0bb...393
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #5 Skrevet 6. mars 2018 Weleda Skin Food. Ekstremt fet, så bruker den kun på natten når huden er knusktørr. Har kombinasjonshud som lett reagerer med kviser av feil produkter. Så veldig positivt overrasket over at den ikke har gitt meg kviser med tanke på hvor fet den er. Anonymkode: 7f59b...1a4 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #6 Skrevet 6. mars 2018 Babyolje. Smører ansiktet mitt etter en varm dusj på kvelden. Har ikke blitt plaget av tørr vinterhud siden jeg begynte med det. Jeg bruker det også på resten av kroppen. Anonymkode: f2371...09a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #7 Skrevet 6. mars 2018 Jeg bruker nutritic intense fra La Roche Posay. Huden min har vært ganske ødelagt etter mange måneder med intensiv rozex-smøring og den kremen fikset huden min på veldig kort tid. Anonymkode: 2c87f...5b1
Djungelvrål Skrevet 6. mars 2018 Forfatter #8 Skrevet 6. mars 2018 Takk for tips alle mann, har dessverre ikke råd til dyre serumer nå men lurer på om jeg ska prøve den fra skinfood eller den fra la roche posay-
skruf Skrevet 7. mars 2018 #9 Skrevet 7. mars 2018 (endret) En annen ting som jeg synes hjelper generelt mot tørr hud til meg er oljer. Jeg renser huden med olje, utrolig effektivt. Mandelolje eller cocosaolje er mest effektivt for min hud da de er gode mot tørr hud. Fjerner sminken godt, i tillegg til at den er veldig effektiv til å rense porer. Ikke er de dyre heller. Og varer lenge! Cocosaolje drikker jeg også, tar 1ts i kaffen hver morgen, merker det godt på huden ellers på kroppen, har ikke hatt samme behovet for bodylotion i vinter. Legger ved link om oljerens http://gronnogskjonn.com/2015/06/laer-deg-oil-cleansing-metoden-for-en-ren-og-penere-hud/ Edit; står i artikkelen at man skal bruke microfiberklut, det gjør ikke jeg, jeg bruker bare vanlig vaskeklut Endret 7. mars 2018 av skruf
^^Belle^^ Skrevet 7. mars 2018 #10 Skrevet 7. mars 2018 Squalane er helt super for tørr hud. The Ordinary har 100% squalane på flaske til en billig penge. Ellers er jeg veldig fan av Goodal Waterest Lasting Water Oil. Vita Min Mask fra Green People er også helt super. Den kan soves med.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #11 Skrevet 9. mars 2018 Jeg har også kombihud. Nå på vinteren må jeg ha en del fett. Anbefaler Etude house Moistfull collagen. Evt Tonymoly honyapple om du klarer å få tak i den. Anonymkode: 00327...0c3
fresia Skrevet 10. mars 2018 #12 Skrevet 10. mars 2018 Decleor Hydra Floral 24hr Hydrating Rich Cream
Viktualia Skrevet 10. mars 2018 #13 Skrevet 10. mars 2018 Hvis du liker Origins, så har de denne maska som jeg har god erfaring med: https://www.kicks.no/origins/hudpleie/masker/flower-fusion-rose-hydrating-sheet-mask-origins-flower-fusion-sh-1-pcs Du kan også prøve noen dråper av en olje du liker blandet i nattkremen din. Jeg syns også det hjelper å unngå varmt vann i ansiktet, holder meg til noe under lunka vann, maks. Bruker også veldig lite renseprodukter.
Gjest Bell Skrevet 10. mars 2018 #14 Skrevet 10. mars 2018 Siden du vil holde deg borte fra syrer anbefaler jeg Clinique Moisture Surge Extended Thrist Relief, evt fuktmasken i samme serie. Masse fukt. God for kombihud!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #15 Skrevet 10. mars 2018 Jeg bruker lotion og det er helt fantastisk i vintersesongen. Har selvfølgelig forsikret meg om ingrediensene er skånsomme nok til ansiktshud. Anonymkode: df6e7...edb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå