AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Noen som har erfaring med å ta nettstudie ved siden av 100% jobb? Opplevde dere dette som over gjennomsnittet krevende, eller gikk det tålig greit? Antar at dette varierer veldig ut i fra hvilket studie man tar, men for min del er det snakk om spesialpedagogikk! Helt topp dersom noen vil dele erfaringer! Anonymkode: 26aaa...80c
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 Jeg har gjort det. To ganger faktisk, men da deltid (15 stp i halvåret). Det kommer jo veldig an på hvordan studiet er lagt opp, samt motivasjon og familiesituasjon. Hadde aldri klart det som småbarnsmor, men når jeg tok det var det bare meg og samboer og det gikk greit. Måtte riktignok takke farvel til alt av sosialt liv disse årene, helger og ferier gikk jo med til studie. Der kommer arbeidsmengden inn, i studiene mine var det arbeidskrav som skulle inn hele tiden, så det var ikke sånn at jeg kunne tilpasse det til når jeg hadde bedre tid. Jobber som kontaktlærer forresten, og hadde en svært krevende elevgruppe begge disse årene.. Det hadde jo også litt å si. Var andre kolleger som tok det samme og gav opp underveis fordi det ble for mye. Anonymkode: c5044...e99
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #3 Skrevet 6. mars 2018 Jeg har gjort det. Det er i utgangspunktet ikke noe problem, men det krever at du har en mann som støtter deg og ser viktigheten av det. Mannen min var såå støttende før jeg skulle begynne, men har ikke engang spurt meg hvordan det går med studiene. Jeg sluttet for 3 mnd siden, og han aner det ikke engang....... Anonymkode: a2a9f...b5a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 Jeg gikk nettstudier og hadde 4 deltidsjobber som fylte opp 100% jobb. Fant litt andre tider på døgnet som var lettere å konsentrere seg på enn vanlig skoledager. Søndager og kvelder etter kl 18 fikk jeg med meg mest så det fungerte godt for meg. Anonymkode: c4d76...53e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #5 Skrevet 6. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg gikk nettstudier og hadde 4 deltidsjobber som fylte opp 100% jobb. Fant litt andre tider på døgnet som var lettere å konsentrere seg på enn vanlig skoledager. Søndager og kvelder etter kl 18 fikk jeg med meg mest så det fungerte godt for meg. Anonymkode: c4d76...53e Jeg levde i et ekstremt dårlig (voldelig forhold) på samme tid og fikk det likevel til Anonymkode: c4d76...53e
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #6 Skrevet 7. mars 2018 Jeg jobber 100%, tar nettstudier deltid og har en tidskrevende hobby ved siden av. Det meste går dersom man går inn for det Anonymkode: 9ad5e...f93
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #7 Skrevet 7. mars 2018 Kommer helt an på hvilket fag og hvordan man tar det aktuelle faget Anonymkode: 91223...c4c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #8 Skrevet 7. mars 2018 Jeg jobber fullt og overtid i tillegg og tae 20 stp per semester. Det er litt stress innimellom hvis jeg ikke er flink nok til å være i forkant med arbeidskrav, men ellers bruker jeg mye mindre tid enn anbefalt og får likevel gode karakterer. Kommer veldig an på hvilke fag du tar og hvilken bakgrunn du har. Hjelper at jeg har studert før og har opparbeidet meg erfaring som er relevant for det jeg studerer. Anonymkode: 641a8...2af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå