AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Kom til Kambodsja (Siem Reap) for 3 dager siden og våknet imorges med sår hals og har iløpet av dagen nyst et par ganger og er nå tett og det renner mye vann fra nesen. Det har vært ekstremt varmt disse dagene med temperaturer på mellom 38-41C i skyggen. Jeg lurer på om dette i kombinasjon med kald luft fra Aircondition på soverom, taxi, samt alle butikker/offentlige steder kan ha bidratt til å bli forkjølet? For dagene har som sagt bestått av ekstrem varme og svette og påfølgende kulde. Andre som har opplevd samme ved reiser i Sørøst Asia? Anonymkode: 0a5b1...bfb
Cata Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 Ikke opplevd selv, men at man lettere blir forkjølet når man utsettes for AC er et velkjent fenomen.
Gjest Peanut Skrevet 6. mars 2018 #3 Skrevet 6. mars 2018 Jeg har opplevd slikt ved reise i statene så ikke overrasket om det skjer andre steder i verden og... Må bruke det som finnes av nesespray og annet.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 Blir så og si alltid forkjølet pga det du skisserer der. Kan ikke ha AC på hotellrommet på for kjøling, blir sjuk med en gang. Anonymkode: 1e987...3c5
Gjest Reputation Skrevet 6. mars 2018 #5 Skrevet 6. mars 2018 Ja, helt normalt. Ikke ha temperaturen lavere enn 20 selv om det frister
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #6 Skrevet 7. mars 2018 Jeg blir alltid sår i halsen/forkjølet av AC. Ville heller skrudd den helt av om det er mulig - hvis du holder ut i varmen. Det hjelper ofte å fukte et håndkle og bruke det som dyne. Anonymkode: 8d5e6...d15
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #7 Skrevet 7. mars 2018 Er det ikke sånn at hvis du har på AC mer enn fem grader kaldere enn temperaturen ute, så er faren for å bli syk mye større? Altså vil 40 grader ute og en AC stilt inn på 20 grader inne være nesten en garanti for forkjølelse Anonymkode: 26701...054
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå