Gå til innhold

Hvilken belysning har du ved sofagruppa?

Kwami

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg sliter med at stuen min er så mørk (vinkelrom på 35m2, med sofagruppe i ene enden, spisestuemøbler i midten, og trappenedgang i andre enden.)

Over spisegruppa har vi pendler, og ellers i rommet har vi små bordlamper her og der.

Men ved sofagruppa er der så mørkt! Før vi pussa opp hadde vi en litt stor pendel over salongbordet, men det er så mye mer luftig uten. Samtidig gir de to vegglampene over sofaen så altfor lite lys på kveldstid.

Hvilken belysning har du?

(Stilen vår er for øvrig moderne og rette linjer, endel farger, med en del innslag av retro møbler.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en enkel svart lysekrone over stuebordet og en lampe på et lite bord i hjørnet mellom sofaene (som står i en L). Jeg liker at det er litt dempet belysning på kvelden og pleier faktisk å slå av lysene i andre enden av stua slik at det kun er disse to som er slått på om kvelden. Det er hyggelig, men samtidig godt nok lys til at jeg kan strikke og lese mønster. 

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bortbyting

Vi har en lysekrone over bordet til sofaene, så har vi lamper i vinduene og ved tv. Lysekrona har dimmer, men det er ikke så ofte vi har den på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av spisebordet har vi ingen taklamper hengende direkte over bord.  Vi har pendellamper hengende i hjørner ( gjerne to i forskjellig høyde) og vi har vegglamper (gjerne med sving).  Jeg synes det blir koseligere med stearinlys på bordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en flat Philips hue lampe i taket over sofaen. Veldig fornøyd. Kan dimmes og endre farge på lys, alt fra skarp til rolig mer behagelig :) Hadde en pendel før, deilig å slippe å ha noe hengende i veien over sofa/bord:) 

Anonymkode: c67c6...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stuen + kjøkkenet rundt 50 kvadrat, kjøkkenet mørkt (åpen løsning) og stuen grått med hvite leddlyspærer over som gir godt lys da den grå fargen på gardin og sofa stjeler mye, har hvite panel vegger og mørke gulvplater. 

Endret av PaN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved siden av sofaen har jeg en Swing (Høvik lys) stålampe med lys skjerm.

Den gir godt lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har (grøss og gru) en Uplight-lampe rett ved sofaen. Den gir akkurat passe plenty lys 

Anonymkode: 24463...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...