Gå til innhold

Er det noe spesielt ved missene som jeg ikke ser? Synes de fleste er "stygge"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av ei venninne er såkalt modell, men jeg trodde ikke det da jeg så bildet. Google henne og hun har vært i en slags missekonkurranse og. Og vunnet. (hun er il ikke norsk altså) ;. Men hun er ikke særlig pen. Hun ser bare sykt obersminket ut på alle bilder. Slik som alle misser. Synes egentlig det er en sykt teit konkurranse likevel.. Men er det oversminka som imponerer menn?

Anonymkode: a6c8f...08e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen eksempler?

Uansett, alle liker forskjellige ting ved mennesker. Er helt sikkert menn som syns modeller er fine, mens andre er uenig. Og det er helt greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har nok et urealistisk høyt syn på hva som er pent fordi du så ofte ser pene kvinner i media og tror det er normen og vanlig

Anonymkode: 194af...f24

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Alex Turner skrev:

Har du noen eksempler?

Uansett, alle liker forskjellige ting ved mennesker. Er helt sikkert menn som syns modeller er fine, mens andre er uenig. Og det er helt greit. 

Så Google "miss Land"  da. Jeg vil ikke skrive noe navn. 

Men felles for dem alle er at de er sykt oversminka!

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så Google "miss Land"  da. Jeg vil ikke skrive noe navn. 

Men felles for dem alle er at de er sykt oversminka!

Var bare interessert i om du hadde noen konkrete eksempler, ser ikke for meg at f.eks miss Argentina følger med på denne tråden ;) 

Jeg følger ikke intenst med på missekonkurranser, men av det jeg har sett så er sminke en viktig del av dette, likevel syns jeg ikke at noen av de ikke er pene. Heller tvert imot. Men igjen, dette er helt individuelt hva man liker, og dessuten tror jeg ikke missene blir å slutte med sminke i konkurransene med det første. 

Du kan for eksempel google "miss universe without makeup" og vurdere om du fortsatt syns de er stygge. 

AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2018 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Du har nok et urealistisk høyt syn på hva som er pent fordi du så ofte ser pene kvinner i media og tror det er normen og vanlig

Anonymkode: 194af...f24

Jeg tror du gikk glipp av ts sitt poeng. 

Anonymkode: c54ac...20a

Skrevet

Popmusikk er ikke den "beste" musikken. bare den mest liker i snitt

Personlig synes jeg popmusikk er ganke bra men jeg ser hvorfor folk kan misloike den

Bilderesultat for miss sweden

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, SchizoMonster skrev:

Popmusikk er ikke den "beste" musikken. bare den mest liker i snitt

Personlig synes jeg popmusikk er ganke bra men jeg ser hvorfor folk kan misloike den

Bilderesultat for miss sweden

Dette skjønte jeg ikke. Og hun der var av de søtere/penere

Skrevet

Her er bilder av mange misser uten sminke.  De er selvfølgelig nydelige også uten og er penere enn gjennomsnittkvinner på samme alder.  Det skulle bare mangle når de konkurrerer om å være verdens vakreste kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Nå handler vel ikke alt her i verden om menn. Folk har forskjellig smak og det er nok flere kriterier enn å bare se best ut (og dette blir jo og objektivt) for å vinne, uten at jeg vet noe særlig om slike konkurranser. Det er flere faktorer som spiller inn, ikke bare hva menn flest er ute etter. 

Anonymkode: a2859...e03

Skrevet

Beklager om jeg forvirret eller virket offtopic, jeg snakker generelt, fordi jeg har aldri sett på noen missekåring bare sett bilder en gang iblant tilfeldigvis, men jeg antar at det er en masse folk som gir hver kandidat poeng, så summerer en poengene og den med mest poeng vinner. Da gjelder det å kjøre "safe" og ha egenskaper som teller positivt for mange og negativt for få

Tynn > middels > tykk
Lik hudfarge som majoriteten > ulik hudfarge enn majoriteten
Typiske ansiktsrekk som majoriteten > ulike ansiktstrekk enn majoriteten
Middels store pupper > store > små
Middels brede hofter > veldig brede > helt flat figur
høy > middleshøy > normalt høy
Mye sminke > en del sminke > ingen sminke
Så er det en visst matematisk forhold mellom avstand øyne og munn og slikt som har vist seg å optimere "skjønnheten" subjektivt i snitt men jeg er ingen ekspert på det det kan du lese deg opp på eventuelt

Men, dersom du f.eks liker middels tykke jenter og du har annen hudfarge enn majoriteten og liker store pupper og veldig brede hofter og lave jenter og liker lavt sminking og litt andre ansiktstrekk enn majoriteten.... Så vil du synes de missene som deltar er "stygge". Altså, din subjektive smak, i forhold til majoriteten, gjør at du ville valgt andre kandidater enn folket. Smak er subjektivt, men noen ting liker folk bedre i snitt (popmusikk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...