AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med operasjon av utposing på hovedpulsåren i magen??? Operasjonen skal være åpen (?) Og ikke sånn kikhull/inn gjennom lysken. Hvordan er prognosene for en sånn her operasjon, er det farlig, hvordan er tiden etter operasjon?? Evig takknemlig for alle svar. (Ja jeg skal snakke med legen om det, Men er 14 dager til time og jeg vil veldig gjerne høre andres erfaringer) Anonymkode: 375d5...4bc
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 Det er alltid en risiko for at den sprekker under en slik operasjon - men du vil da være på operasjonssalen med nøye overvåkning fra ekspertise og tilgang på blod samt allslags medisiner. Den kan også sprekke hjemme i sofaen, eller på butikken (hvis du ikke opereres). Leste at en slik tilstand har en dødelighet på over 50% hvis den sprekker «tilfeldig», mens under operasjon er den veldig, veldig mye mindre Det er ofte en noe lang og smertefull rehabiliteringstid etter en åpen operasjon, og det kommer an på komplikasjoner osv. Anonymkode: cdeab...283 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #3 Skrevet 6. mars 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid en risiko for at den sprekker under en slik operasjon - men du vil da være på operasjonssalen med nøye overvåkning fra ekspertise og tilgang på blod samt allslags medisiner. Den kan også sprekke hjemme i sofaen, eller på butikken (hvis du ikke opereres). Leste at en slik tilstand har en dødelighet på over 50% hvis den sprekker «tilfeldig», mens under operasjon er den veldig, veldig mye mindre Det er ofte en noe lang og smertefull rehabiliteringstid etter en åpen operasjon, og det kommer an på komplikasjoner osv. Anonymkode: cdeab...283 Takk for svar! Anonymkode: 375d5...4bc
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 Det er alltid en risiko ved en sånn type operasjon, men risikoen ved å ikke ta operasjonen er selvsagt mye større. Jeg kan forstå en er bekymret spesielt før en sånn type operasjon, fordi det hender at pasienter dør under operasjonen, men en kan trøste seg med at sannsynligheten for at det vil gå bra er mye større. Anonymkode: 87f55...969
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå