Gå til innhold

Hei. Noen som vet hvir det er best å bo i Horten? Og hvor man ikke bør bo med barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest litt forskjellig. Noen mener det er nav by og dop og andre ting. Selv var vi innom på ferie der en gang og likte oss veldig godt og vil flytte der til.

Men problemet er bare at vi ikle vet hvilke skoler som er bra eller dårlige?

Hvilket strøk bør man ikke bo i?

Tenker da på gjenger,vold,dop,asyl osv.

Og ser at det har vært en del oversvømmelser i kjellere rundt om når det har vært skikkelig drittvær.

Har ikke noe imot innvandrere. Mange greie. Men vil ikke bo nær asyl/flyktinger med mange,spesielt gutter og menn,pga vi har barn og ikke alle klarer å holde fingrer unna. Ikke skjønner at barn er barn. Tar ikke sjangsen.(har vært noen episoder som gjør at jeg er skeptisk).

Så hvordan er miløjøet i Horten?

Hvor er det rolig og barnevennlig med gode skoler helst uten store klasser som her vi bor. (Altfor mange i klassene,baseskoler).

Liker godt rørestrand området, noen som vet om noe om det? Men lite til salgs der desverre.

Har sett en del i holtandalen, er det en grei plass?

Funnet mye ok steder der. Men så leser jeg om mye hærverk på boliger osv der for 1år og 2år tilbake . Er det noe gjengmiljø?

Er det rolig og fint der?

Kan man sende barna ut å leke?

Er det trygt?

Hvordan er det med folk,lett å bli kjent?

Kommer fra vestlandet og ikke så åpne her føler jeg..

Tusen takk for evt svar :)

Anonymkode: 9f3eb...18a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale Skoppum. Litt mindre forhold, så roligere (og ikke minst billigere) enn Horten. Skolen er kjempebra. Den gamle jernbanelinjen til Horten er gjort om til gang og sykkelvei, så du sykler til Horten i underkant av 15 min. Mange barnefamilier som bor på Skoppum. 

Vil du absolutt til Horten er Rørestrand-området veldig fint, og de har fått helt ny barneskole (Granli). 

Anonymkode: b8ed1...ff7

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen? 

Horten er en asyl- og dopby. Uten at de to har sammenheng med hverandre. Ekstremt høy selvmordsrate, dårlig miljø på samtlige skoler, et flust med jenter som får barn i tenårene. Naturen er fin, pg det er tilgang på buss, men der stopper det. Mye mobbing, narkotika. Området nese ved parken/sentrum må du unngå, det har blitt til en ghetto. 

Støtter forslaget om Skoppum, og områdene rundt Horten istedet. Jeg har bodd der og mannen min og hans familie har vokst opp i Horten sentrum, og det er virkelig en ødelagt by. 

Anonymkode: cb40a...365

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil anbefale Skoppum. Litt mindre forhold, så roligere (og ikke minst billigere) enn Horten. Skolen er kjempebra. Den gamle jernbanelinjen til Horten er gjort om til gang og sykkelvei, så du sykler til Horten i underkant av 15 min. Mange barnefamilier som bor på Skoppum. 

Vil du absolutt til Horten er Rørestrand-området veldig fint, og de har fått helt ny barneskole (Granli). 

Tusen takk for svar :)

Har sett litt på skoppum,men mange som sier det er så øde ikke flytt der osv. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Horten er en asyl- og dopby. Uten at de to har sammenheng med hverandre. Ekstremt høy selvmordsrate, dårlig miljø på samtlige skoler, et flust med jenter som får barn i tenårene. Naturen er fin, pg det er tilgang på buss, men der stopper det. Mye mobbing, narkotika. Området nese ved parken/sentrum må du unngå, det har blitt til en ghetto. 

Støtter forslaget om Skoppum, og områdene rundt Horten istedet. Jeg har bodd der og mannen min og hans familie har vokst opp i Horten sentrum, og det er virkelig en ødelagt by. 

Såpass. Er dette andre har skrevet og sagt og. Derfor innlegget mitt hadde med mye av sånt. Ønsker en trygg og fin oppvekst for barna mine. 

Men er det ikke trygt å være i byen generelt?

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Har sett litt på skoppum,men mange som sier det er så øde ikke flytt der osv. 

Ts

Jeg vil ikke si at Skoppum er øde. Det er ca 3000 stk som bor her, veldig aktivt idrettsmiljø (veldig bra fotballbane og lysløype, aktivt sykkelmiljø). Jernbanen er rett i nærheten, enkelt å pendle til Oslo. Men Skoppum er en forstad til Horten, og må bli behandlet slik. Det er ikke noe sentrum, og for å handle annet enn mat må du til Horten (7km). 

For barnefamilier er Skoppum ideelt. Trygt, aktivt idrettsmiljø, rolig, eneboliger med respektabel tomt til overkommelig pris, men allikevel kort vei til byen om du mangler noe. 

Når det gjelder Horten by, så skjønner jeg ikke at det skal være mer narkotika der enn andre steder. Du ser like mange misbrukere i Drammen, Sandefjord, Tønsberg og Larvik som du finner i Horten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

AB over. Jeg har aldri følt meg utryg i Horten, selv når jeg er i byen med barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Såpass. Er dette andre har skrevet og sagt og. Derfor innlegget mitt hadde med mye av sånt. Ønsker en trygg og fin oppvekst for barna mine. 

Men er det ikke trygt å være i byen generelt?

Kommer litt an på, men det er trygt oppe i boligområdene. Misforstå meg rett, jeg er glad i Horten :) Men byen har et voldsomt narkotikaproblem og veldig (!) dårlig miljø. Det er derfor jeg ikke vil bo der med barna mine. Men du kan jo bo på Borre,  nærmere Tønsberg. Eller i Åsgårdstrand

AnonymBruker
Skrevet

jeg kan ikke begripe at noen kan tenke på å ville flytte til akkurat denne byen med verdens dårligste rykte, med god grunn. Det er den siste byen i hele Norge jeg ville flyttet til. 

Anonymkode: 6ccc5...2fc

AnonymBruker
Skrevet

Apenes området er fint, Rørestrand, Laskenlia og Holtandalen. Fine turområder mange steder. Jeg har barn selv, og nøler ikke med å slippe dem ut alene. Alt er sentralt, skolene er bra. Mobbing finnes overalt, er ikke mer i Horten enn andre steder. Dopby er vel ryktet, men selv har jeg aldri sett noe alarmerende. De som ikke driver med rus får det heller ikke tett på seg. Ville ikke bodd i sentrum, men alle andre steder er bra. En ren og hyggelig by! Er innflytter selv og trives veldig godt! Skoppum og Nykirke hadde blitt for kjedelig.

Anonymkode: 40c8c...bca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Apenes området er fint, Rørestrand, Laskenlia og Holtandalen. Fine turområder mange steder. Jeg har barn selv, og nøler ikke med å slippe dem ut alene. Alt er sentralt, skolene er bra. Mobbing finnes overalt, er ikke mer i Horten enn andre steder. Dopby er vel ryktet, men selv har jeg aldri sett noe alarmerende. De som ikke driver med rus får det heller ikke tett på seg. Ville ikke bodd i sentrum, men alle andre steder er bra. En ren og hyggelig by! Er innflytter selv og trives veldig godt! Skoppum og Nykirke hadde blitt for kjedelig.

Jo, det er mer mobbing i Horten enn andre steder. Jeg har hørt om 2-3 unge barn/ungdommer som tok livet sitt pga det. Jeg vet om mange som er ødelagte pga det. 

Du har ikke sett noe alarmerende? Og da er det liksom greit? Du er nyinnflytter og tror du vet hva du snakker om :P Det er noe annet å ha vokst opp der ass. Sentrum skole og holtandalen skole er dårlige 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa ikke nyinnflyttet gjorde jeg vel? Har bodd her i mange år. Har barn på Granly, Holtan og vgs, de har det helt fint. Skolene gir god oppfølging, og fritidsaktiviteter er det flust av. De er hverken mobbere eller mobbeofre eller på noen som helst preget negativt av at de bor i Horten. Men ting kan alltid bli bedre; alle steder. Folk blir mobbet alle steder, ruser seg alle steder og dør alle steder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Må tenke meg mer om og sjekke ut flere steder her. 

Borre er det greit? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Horten er en fin, stille og rolig by. Rørestrand er veldig fint, og Apenes. Er ikke mer dop og Nav her enn andre steder. (Jeg har en jobb der jeg ser mye av hva som foregår i byen) Jeg er oppvokst her, barna mine også. Horten har kanskje et dårlig rykte, men det er rykte. Man kan finne noen som synes dårlig om hvilken som helst by. 

Anonymkode: bfc16...50d

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg kan ikke begripe at noen kan tenke på å ville flytte til akkurat denne byen med verdens dårligste rykte, med god grunn. Det er den siste byen i hele Norge jeg ville flyttet til. 

Anonymkode: 6ccc5...2fc

Ville nok aldri latt mine barn vokse opp der. Da ville jeg heller sett mot Tønsberg (Borre?), eller nordover mot Holmestrand.                 Horten er en helt ok by som singel, men med familie - Aldri i verden.

Anonymkode: 54bdf...ca1

Skrevet (endret)

Horten er et høl

Endret av Qwerty55
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Qwerty55 skrev:

Horten er et høl

Jaha? Hvorfor er det så mange som sier det. Utdyp plz?

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Åsgårdstrand (innflytter), men jeg arbeider i Horten og har aldr følt meg utrygg verken alene eller med barn. Mem mitt inntrykk av horten er at det er høy andel av navklienter. Ville ikke hatt barna på byskolene.

Men har dere sett på Åsgårdstrand? Fin, barneskole,.veldig trygt miljø og gåavstander for barna. Strand,.sjø og skog. Ca 3000 innbyggere. Vi trives veldig godt (mannen min er herfra) 

Anonymkode: 05b97...a89

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Åsgårdstrand (innflytter), men jeg arbeider i Horten og har aldr følt meg utrygg verken alene eller med barn. Mem mitt inntrykk av horten er at det er høy andel av navklienter. Ville ikke hatt barna på byskolene.

Men har dere sett på Åsgårdstrand? Fin, barneskole,.veldig trygt miljø og gåavstander for barna. Strand,.sjø og skog. Ca 3000 innbyggere. Vi trives veldig godt (mannen min er herfra) 

Anonymkode: 05b97...a89

Men det er asylmottak/mange flyktninger der sies det?

Ikke noe gjenger,vold,dop osv?

Er det lett å komme i kontakt med folk?

Leker barna greit sammen uten mobbing? Er det små klasser på skolene?bra miljø?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...