AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Hvordan kan man lære seg til å stole på den man dater? Jeg har stooore vansker med dette... I snart tre mnd har jeg datet en gutt, men jeg stoler ikke på noe av det han sier. Selv om jeg ikke har noen grunn til dette. Er så redd han bare vil ha sex. Selv om vi også har snakket om dette flere ganger og han har presisert at han ikke er det... Vi har begge sagt at vi er forelsket i hverandre men jeg stoler ikke på at han mener dette heller.. Hvordan klare å stole på noen? Hvor langt er gutter villige til å gå for å få seg noe? Gidder de virkelig å holde noen på gress i flere mnd kun for sex f. Eks? Er gutter mer kåt når de er forelsket? Anonymkode: 67e0c...8d0
Kreator Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 (endret) Alle er kåtere når de er forelsket. Etterhvert går forelskelse over i kjærlighet. I noen tilfeller vil nok den impulsive kåtheten gå noe ned, men samtidig så vil kjærlighet og det at man kjenner hverandre veldig godt gjøre at sexen kan være like god. Du skal ikke ha sex med noen før du selv føler at det er riktig. Men basert på det du skriver så hinter du jo om at denne bekymringen for at du ikke klarer å stole på han handler mer om din egen frykt for at han BARE vil ha sex enn hans mistenksomme oppførsel. Hvis du har noen konkrete bekymringer, snakk med han om det. Hvis du ikke finner noen røde flagg så bør du egentlig være veldig glad for at han vil ha sex med deg. Så må du se litt inn i deg selv og se hvorfor du ikke vil ha sex med han. Jeg tror ikke det er noen vinneroppskrift på lang sikt å ikke ha sex med han av frykt for å miste han. Noen (meg inkludert) vil hevde at tre måneder i en slik situasjon (uten røde flagg) er en hel evighet, og en del av oss ville nok tenkt motsatt: "Hvorfor vil hun ikke ha sex med meg, er hun ikke forelsket i meg?". Ja, det finnes nok menn som er villige til å kurtisere ganske mye og ganske lenge for å få et nummer, men hvis du har vært en del sammen med han i månedsvis så må du uansett før eller senere velge om det er verdt risikoen (at han forlater deg, og jo lengre du venter jo større er muligheten for at han faktisk forlater deg FØR sex også). Endret 6. mars 2018 av Kreator 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #3 Skrevet 6. mars 2018 8 minutter siden, Kreator skrev: Alle er kåtere når de er forelsket. Etterhvert går forelskelse over i kjærlighet. I noen tilfeller vil nok den impulsive kåtheten gå noe ned, men samtidig så vil kjærlighet og det at man kjenner hverandre veldig godt gjøre at sexen kan være like god. Du skal ikke ha sex med noen før du selv føler at det er riktig. Men basert på det du skriver så hinter du jo om at denne bekymringen for at du ikke klarer å stole på han handler mer om din egen frykt for at han BARE vil ha sex enn hans mistenksomme oppførsel. Hvis du har noen konkrete bekymringer, snakk med han om det. Hvis du ikke finner noen røde flagg så bør du egentlig være veldig glad for at han vil ha sex med deg. Så må du se litt inn i deg selv og se hvorfor du ikke vil ha sex med han. Jeg tror ikke det er noen vinneroppskrift på lang sikt å ikke ha sex med han av frykt for å miste han. Noen (meg inkludert) vil hevde at tre måneder i en slik situasjon (uten røde flagg) er en hel evighet, og en del av oss ville nok tenkt motsatt: "Hvorfor vil hun ikke ha sex med meg, er hun ikke forelsket i meg?". Ja, det finnes nok menn som er villige til å kurtisere ganske mye og ganske lenge for å få et nummer, men hvis du har vært en del sammen med han i månedsvis så må du uansett før eller senere velge om det er verdt risikoen (at han forlater deg, og jo lengre du venter jo større er muligheten for at han faktisk forlater deg FØR sex også). Tusen takk for at du svarte. Ser at innlegget kunne misforstås, vi har hatt sex siden første date vi.. Himmelsk fra 1.gang som sådan.. Jeg er rusten på dating og er redd for at der bare er sex som er motivasjon. Vet ikke hvordan menn er skrudd sammen, men blir dere alltid kåte når dere føler savn eller tenker mye på en dere er glad i,? Hvordan merker man om det er en genuin interesse? Anonymkode: 67e0c...8d0
Kreator Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 26 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan merker man om det er en genuin interesse? Anonymkode: 67e0c...8d0 Jeg tror de fleste menn fint klarer å kategorisere interessante damer i en av to kategorier: 1) Interessant sex objekt, 2) Kjæreste (det inkluderer punkt 1.). Testen er forholdsvis enkel også. Hvis mannen er interessert i å vise damen fram (for flere enn rølpete kompiser på fuktige byturer eller hjemmefester) så er damen i kategori 2, dvs kjæreste. Det kan være litt mer komplisert enn som så, men grovt sett i hvertfall. 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #5 Skrevet 6. mars 2018 Oppsøk psykolog. Ingen dater som gidder å høre på det i lengden Anonymkode: 3655d...be5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #6 Skrevet 6. mars 2018 21 minutter siden, Kreator skrev: Jeg tror de fleste menn fint klarer å kategorisere interessante damer i en av to kategorier: 1) Interessant sex objekt, 2) Kjæreste (det inkluderer punkt 1.). Testen er forholdsvis enkel også. Hvis mannen er interessert i å vise damen fram (for flere enn rølpete kompiser på fuktige byturer eller hjemmefester) så er damen i kategori 2, dvs kjæreste. Det kan være litt mer komplisert enn som så, men grovt sett i hvertfall. Når kan man forvente at de vil vise damen fram da? Er dette veldig individuelt? Anonymkode: 67e0c...8d0
Kreator Skrevet 6. mars 2018 #7 Skrevet 6. mars 2018 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker said: Når kan man forvente at de vil vise damen fram da? Er dette veldig individuelt? Anonymkode: 67e0c...8d0 Burde antageligvis ha kvalifisert svaret mitt noe. Jeg kan bare svare for min egen del. En faktor kompliserer; hvis den andre parten har barn og en x allerede. Da gjelder det å gjøre livet enkelt for de rundt seg, og unngå å lage storfamiliekluss med sine nærmeste før man føler at det går veien (så da venter man lengre). Men for min egen del - før jeg stiftet egen familie - så var jeg veldig stolt av de fleste kjærester jeg hadde og ville gjerne vise de fram så snart jeg fikk inntrykk av at følelsen var gjensidig. Endret 6. mars 2018 av Kreator
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #8 Skrevet 6. mars 2018 3 minutter siden, Kreator skrev: Burde antageligvis ha kvalifisert svaret mitt noe. Jeg kan bare svare for min egen del. En faktor kompliserer; hvis den andre parten har barn og en x allerede. Da gjelder det å gjøre livet enkelt for de rundt seg, og unngå å lage storfamiliekluss med sine nærmeste før man føler at det går veien (så da venter man lengre). Men for min egen del - før jeg stiftet egen familie - så var jeg veldig stolt av de fleste kjæreste jeg hadde og ville gjerne vise de fram så snart jeg fikk inntrykk av at følelsen var gjensidig. Ok, det er faktisk tilfellet her, for min del. Har to barn fra et tidligere forhold. Men uansett begynner jeg å kjenne på utålmodighet rundt å ta ting litt videre nå. Gjelder ikke å introdusere for ungene selvsagt, det ligger langt frem i tid. Men kanskje møte litt venner, hilse på foreldre eller å inkludere i hverandres liv på andre måter. Skal sies at jeg er ganske utålmodig av meg da. Så bør ta meg sammen litt.. Anonymkode: 67e0c...8d0
Kreator Skrevet 6. mars 2018 #9 Skrevet 6. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ok, det er faktisk tilfellet her, for min del. Har to barn fra et tidligere forhold. Men uansett begynner jeg å kjenne på utålmodighet rundt å ta ting litt videre nå. Gjelder ikke å introdusere for ungene selvsagt, det ligger langt frem i tid. Men kanskje møte litt venner, hilse på foreldre eller å inkludere i hverandres liv på andre måter. Skal sies at jeg er ganske utålmodig av meg da. Så bør ta meg sammen litt.. Anonymkode: 67e0c...8d0 Spørsmålet er jo om han har komplisert familie. Hvis han ikke har det så er jo unnskyldningen hans evt litt svakere. Hvis du trenger å teste han mener jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #10 Skrevet 6. mars 2018 Elsker han deg så vil han vise det til hele verden. Hvis ikke så er han ikke into you. Dump han. Anonymkode: e4827...5fa 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #11 Skrevet 6. mars 2018 Etter tre måneder burde det være avklart at ingen av dere treffer andre, eller er interessert i å treffe andre. Prioriterer han deg - hverdager OG helg? Inkluderer han deg med venner? Finner dere på aktiviteter sammen som ikke inkluderer sex? Det er ikke noe hokus pokus egentlig, ser du etter de rette tingene er ikke menn veldig kompliserte. Anonymkode: f9171...796 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #12 Skrevet 6. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elsker han deg så vil han vise det til hele verden. Hvis ikke så er han ikke into you. Dump han. Anonymkode: e4827...5fa Hm, men vi vet jo ikke om vi elsker hverandre etter tre mnd 😊 Anonymkode: 67e0c...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #13 Skrevet 6. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter tre måneder burde det være avklart at ingen av dere treffer andre, eller er interessert i å treffe andre. Prioriterer han deg - hverdager OG helg? Inkluderer han deg med venner? Finner dere på aktiviteter sammen som ikke inkluderer sex? Det er ikke noe hokus pokus egentlig, ser du etter de rette tingene er ikke menn veldig kompliserte. Anonymkode: f9171...796 Det avklarte vi igrunn ca tre uker etter at vi begynte å date. Men her kommer tillitsvanskene inn, jeg stoler ikke på at han ikke ser etter andre.. Vi prioriterer hverandre når vi kan igrunn, men pga avstand blir det 1-2 ganger pr uke.. og har kontakt hver eneste dag, ofte på hans initiativ. Anonymkode: 67e0c...8d0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #14 Skrevet 6. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det avklarte vi igrunn ca tre uker etter at vi begynte å date. Men her kommer tillitsvanskene inn, jeg stoler ikke på at han ikke ser etter andre.. Vi prioriterer hverandre når vi kan igrunn, men pga avstand blir det 1-2 ganger pr uke.. og har kontakt hver eneste dag, ofte på hans initiativ. Anonymkode: 67e0c...8d0 Treffes dere fredag og lørdag kveld i det minste? Anonymkode: f9171...796
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #15 Skrevet 6. mars 2018 Innimellom, men jeg har helgejobb og barn da, så blir ofte midt i uken, men har møttes noen helgedager også 😊 Anonymkode: 67e0c...8d0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #16 Skrevet 6. mars 2018 Tror du må bruke litt skjønn her. Det er selvsagt mulig du stresser for mye, samtidig som man skal lytte til magefølelsen. Hvor gamle er dere? Er det kun du som har barn? Hva tenker han om fremtiden? Dersom han er barnløs og du har to, forstår jeg bekymringen din - han vil selvsagt prioritere en barnløs kvinne for fremtiden. En mann i samme situasjon er naturligvis beste match for deg. Nåværende situasjon gjør også dating vanskelig. Det bør være mulighet for at dere skal bo i samme by i nær fremtid, om dere skal ha mulighet til å utvikle noe. Anonymkode: f9171...796
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #17 Skrevet 6. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gidder de virkelig å holde noen på gress i flere mnd kun for sex f. Eks? Anonymkode: 67e0c...8d0 Ja. Typisk dårlige tegn: vil ikke betegne deg som kjæreste, introduserer deg ikke til venner eller familie, kontakt på hans premisser, blir grinete ved daglig kontakt. Anonymkode: 4d1df...01f 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #18 Skrevet 6. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Typisk dårlige tegn: vil ikke betegne deg som kjæreste, introduserer deg ikke til venner eller familie, kontakt på hans premisser, blir grinete ved daglig kontakt. Anonymkode: 4d1df...01f Ok. Det skal jeg huske på.. Vi har kontakt flere ganger om dagen da. Han er ikke grinete av den grunn.. Og om jeg blir litt stille så er han igrunn raskt frempå med å ta kontakt og spør hva jeg gjør osv. Vi har ikke introdusert til venner og familie enda. Anonymkode: 67e0c...8d0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #19 Skrevet 6. mars 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan klare å stole på noen? Finn årsaken. Oftest er årsaken i egen usikkerhet. Finn årsaken til usikkerhet. Løs problemet. Hint: Du er sjefen i ditt eget liv og det står kun på deg selv å skaffe lykke i ditt eget liv, den kan ikke komme utenfra. Hvor langt er gutter villige til å gå for å få seg noe? Langt. Gidder de virkelig å holde noen på gress i flere mnd kun for sex f. Eks? Ja. Er gutter mer kåt når de er forelsket? Varierer. Individuelle forskjeller. Anonymkode: 67e0c...8d0 Anonymkode: 2f2bd...fd3 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #20 Skrevet 8. mars 2018 På 6.3.2018 den 23.05, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 2f2bd...fd3 Tusen takk for svar. Det er vanskelig å sette fingeren helt konkret på hvorfor jeg blir usikker, men jeg tror det har sammenheng med dårlig selvfølelse, bruk for bekreftelse og at jeg ikke vet hvor vi står pdd.. Holdt på i tre mnd og jeg vil ta ting litt videre.. Noe han ikke virker spes giret på. I tillegg har jeg oppdaget div sider som jeg selv ikke liker så godt ved han, og vurderer å kutte ut hele greia rett og slett, selv om det er utrolig trist. Anonymkode: 67e0c...8d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå