Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper jeg har valgt riktig underforum for dette.

Jeg er for tiden i arbeid, men har en veldig liten stilling (gjennomsnittlig 3 vakter per uke). Har jobbet slik i halvannet år, og ser ingen muligheter til utvidet stilling. Er det noen her som vet om jeg har rett på dagpenger/arbeidsledighetstrygd? Har prøvd å sjekke med NAV, men får bare informasjon om rettigheter jeg har om jeg har mistet inntekt, og det har jeg jo ikke. 

Er det noen som har peiling?

Kan forresten legge til at jeg har samboer (gifter oss til høsten), leier bolig, og eier bil. Jeg leter etter, og søker på det meste av jobber, men har ikke hatt hellet med meg enda. Har ikke utdannelse, så er litt begrenset hva jeg kan søke på, og som regel er det veldig mange som søker på de stillingene jeg søker på. Har prøvd å søke på jobber både her jeg bor allerede, samt på østlandet et sted, hvor jeg har mulighet til å flytte omtrent på dagen (svigers har hus der, som jeg vet vi får låne til vi finner noe eget, om jeg/vi skulle få jobb der).

Vet ikke om det er noe annet som er verdt å vite.

Anonymkode: 897ab...c2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at har man 60% jobb så har man ikke krav på noe. Spør om å få time på ditt Nav kontor så du får skikkelig svar. 

Anonymkode: 23599...ae1

AnonymBruker
Skrevet

Du har kun rett på dagpenger om du har fått redusert arbeidstiden din, så nei. Du har ikke krav på dagpenger.

Du skjønner vel selv at man ikke gir ekstra penger til folk fordi de velger å jobbe redusert?

Anonymkode: 603b7...251

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg mener at har man 60% jobb så har man ikke krav på noe. Spør om å få time på ditt Nav kontor så du får skikkelig svar. 

Anonymkode: 23599...ae1

Det handler ikke om hvor mye man jobber, men om man har fått redusert eller mistet stillingen sin.

Å be om time hos NAV er meningsløst, TS burde fokusere på å finne seg en annen jobb, en ekstrajobb eller å jobbe mer der hun allerede er ansatt.

Gjest Bortbyting
Skrevet

Ta en tur innom NAV så får du ett skikkelig svar! 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Bortbyting said:

Ta en tur innom NAV så får du ett skikkelig svar! 

Man kan også finne all informasjon man trenger på nav.no.

I dette tilfellet trenger ikke TS å gå til NAV, hun har ikke krav på dagpenger. Hun må søke jobber.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har kun rett på dagpenger om du har fått redusert arbeidstiden din, så nei. Du har ikke krav på dagpenger.

Du skjønner vel selv at man ikke gir ekstra penger til folk fordi de velger å jobbe redusert?

Nå velger jeg ikke å jobbe redusert, men jeg får ikke mer enn disse få vaktene. Jeg søker og søker på andre stillinger, men får ikke napp. Så nei, jeg velger ikke dette. Hadde jeg kunnet jobbe 100%, så ville jeg absolutt gjort det. 

Anonymkode: 897ab...c2b

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Jobber du mindre en inntil  50% av normaltid (  har du i utgangspunktet krav på dagpenger.   Du må også hatt en minsteinntekt forut for å ha rett på dagpenger  (Sjå NAV hjemmeside)..Det er tross alt din inntekt som danner grunnlaget for utregning av arbeidsledighetstrygden

Skrevet

Men kan du ikke studere noe/ta kurs som gjør at du stiller sterkere? bør iallefall kunne kombinere 50% studie med den jobben

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

For å ha rett på dagpenger må du  ha tjent minumum 1,5 G. ( ca kr. 95 000)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...