Gå til innhold

Hvor mange timer/dager å male?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg har nettopp hatt håndtverkere på befaring for å gi meg en pris på maling av et rom på totalt 27 kvm. Dette rommet har 3 vinduer + 6 dører så det er ikke bare vegger. Det er gang og en slags spiseplass i tilknytning til kjøkkenet.

Det er malt panel som skal males 1 gang (ikke to). 

Stusset veldig på at de mente det tok 5 arbeidsdager å male disse veggene inkl. vask og klargjøring (tape lister).

Hva mener dere? Er 5 fulle arbeidsdager normal tidbruk på dette? 

Anonymkode: ac3c8...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har malt litt, og erfart at det tar alltid lengre tid enn du tror. Har riktignok ikke malt panel og er ingen ekspert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vask tar 1 dag ettersom alt må tørke skikkelig før man begynner, så dag 2 er det maskering og det tar sin tid om det skal gjøres ordentlig rundt såpass mange dører og vinduer, så kanskje hele dagen går med til det. Så blir vel dag 3 maling, og om det kun skal males et strøk ovenpå det som er det fra før (ikke grunning først?), så burde det vel egentlig gå på 3 dager, pluss en dag ekstra for å ta av maskeringen?

Anonymkode: 0ba3e...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5 dager høres ikke urimelig ut mtp alt forarbeidet når det gjøres av fagfolk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vask tar 1 dag ettersom alt må tørke skikkelig før man begynner, så dag 2 er det maskering og det tar sin tid om det skal gjøres ordentlig rundt såpass mange dører og vinduer, så kanskje hele dagen går med til det. Så blir vel dag 3 maling, og om det kun skal males et strøk ovenpå det som er det fra før (ikke grunning først?), så burde det vel egentlig gå på 3 dager, pluss en dag ekstra for å ta av maskeringen?

1 hel arbeidsdag for å ta av maskeringen? Nei... det er nesten ikke mulig engang det. Jeg har jo tidligere malt selv så det er derfor jeg stusser.

Kan gå med på at 1 dag til vask og tørk men det er ganske mye tid i 7,5 timer å stå å vaske altså... og så skittent er det heldigvis ikke her :-). 

Skal ikke grunnes. Skal bare et ekstra strøk maling på allerede malte vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1 hel arbeidsdag for å ta av maskeringen? Nei... det er nesten ikke mulig engang det. Jeg har jo tidligere malt selv så det er derfor jeg stusser.

Kan gå med på at 1 dag til vask og tørk men det er ganske mye tid i 7,5 timer å stå å vaske altså... og så skittent er det heldigvis ikke her :-). 

Skal ikke grunnes. Skal bare et ekstra strøk maling på allerede malte vegger.

Nei, 7/8 timer for å ta av maskering er jeg enig i er mye. Men de gjør vel kanskje ikke det på samme dag som de maler for at malingen ikke skal bli ødelagt når tapen tas av? En dag til vask og tørk går nok med siden alt må være helt tørt før man begynner med malingen, og for å være helt sikker på det venter de mest sansynlig til dagen etter. Hmm, om det ikke skal mer enn et strøk burde det kanskje gått på 3 eller 4 dager?
Panel tar jo forsåvidt litt lenger tid siden man ikke bare kan rulle på slik som på gipsvegger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...