AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Del Skrevet 6. mars 2018 Jeg er vandt med å vente med å servere maten til alle gjestene har kommet, både ved middagsbesøk og mer uformelle bursdager da jeg har følt det er frekt å begynne før alle har kommet. Men når jeg tenker over det så er det jo faktisk de som kommer for sent som er frekke, om man har tilberedt noe varmt som helst bør serveres med en gang så går det jo faktisk ut over alle andre at noen er sene, og det er jo strengt tatt bare deres egen skyld om vi andre har begynt før de kommer. Venter dere med serveringen til alle har kommet uansett hvor sene der er? (Tenker først og fremst på mennesker som kommer 30 min+ for sent). Anonymkode: 80a32...fcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2 Del Skrevet 6. mars 2018 Nei. Er man 15 min sene og ikke har fått beskjed og ikke får tak i vedkommende begynner jeg å servere. Men det vanlige er at folk får sitte å prat litt før vi går til bords og da kan det jo hende de som er sene rekker det akkurat, men å vente 30 min? Aldri! Anonymkode: fcc9f...a5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #3 Del Skrevet 6. mars 2018 Vi pleier å beregne at maten skal spises 30 minutter etter selskapet har begynt, så hvis noen er senere enn det venter vi ikke. Da er man tross alt over 30 minutter for sen, og jeg har heller aldri opplevd at gjester som er så forsinket forventer at vi skal vente på dem. Som regel ringer folk og sier de er forsinket og at vi bare må spise. Jeg syns det er vanlig folkeskikk Anonymkode: 42491...4b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøff Eløff Skrevet 6. mars 2018 #4 Del Skrevet 6. mars 2018 Jeg regner også med å servere maten ca 30 minutt etter at gjestene er ankommet, så da har vi en margin. Noe over dette venter jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. mars 2018 #5 Del Skrevet 6. mars 2018 Enig med de to over meg. En hiver seg jo ikke over måten så fort en kommer inn døren? Dessuten ville jeg som gjest syns det var flaut om jeg satt og spiste mens nyankommende gjester dukket opp. Men senere er tredve minutter får de som kommer nok kjenne mer på hvor flaut det er. Uforskammet om det ikke har oppstått noe og de har gitt beskjed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #6 Del Skrevet 6. mars 2018 Hvis jeg inviterer til kl syv, regner jeg med at de fleste kommer kvart over. Mat beregnes da til ca halv åtte, men blir gjerne nærmere kvart på åtte. Da serverer jeg, hvis ikke det er noe spesielt (noen ringer og oppgir grunn og ca når de er på plass). Jeg venter helst, og serverer heller et ekstra glass bobler og har jo gjerne noe småtteri ved siden av også. Det verste er gjester som kommer for tidlig, eller til og med presis. Ti minutter etter oppgitt tidspunkt er perfekt. Anonymkode: f8359...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6. mars 2018 #7 Del Skrevet 6. mars 2018 Venter til alle har kommet om det ikke skulle være helt ekstremt. Liker uansett at folk sitter og snakker litt sammen før maten blir servert. Det er et par i familien som alltid kommer for sent, men vi samles jo for å hygge oss, ikke for å oppdra folk. Som vertskap får man se litt rundt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #8 Del Skrevet 7. mars 2018 På 6.3.2018 den 14.45, AnonymBruker skrev: Jeg er vandt med å vente med å servere maten til alle gjestene har kommet, både ved middagsbesøk og mer uformelle bursdager da jeg har følt det er frekt å begynne før alle har kommet. Men når jeg tenker over det så er det jo faktisk de som kommer for sent som er frekke, om man har tilberedt noe varmt som helst bør serveres med en gang så går det jo faktisk ut over alle andre at noen er sene, og det er jo strengt tatt bare deres egen skyld om vi andre har begynt før de kommer. Venter dere med serveringen til alle har kommet uansett hvor sene der er? (Tenker først og fremst på mennesker som kommer 30 min+ for sent). Anonymkode: 80a32...fcd Nei. Gidder ikke det Anonymkode: a9732...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå